/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F6ac4217f3ac9bd288f642aef0de911b7.jpg)
Нова система оцінювання у Польщі: що зміниться для школярів
У Польщі готують новий підхід до шкільного оцінювання, і перші зміни з’являться вже у квітні 2026 року.
Міністерство національної освіти під керівництвом міністерки Барбари Новацької вирішило змінити попередній графік та запустити реформу не на початку навчального року, а саме 1 квітня.
Нововведення отримало назву функціонального оцінювання і має стати додатковим інструментом для педагогів. Його головна ідея — не заміна традиційних балів, а можливість побачити, як дитина поводиться у звичайних шкільних та соціальних ситуаціях. У міністерстві підкреслили, що мета — підтримка учнів у щоденному житті, а не аналіз їхніх академічних результатів.
Функціональна оцінка не змінюватиме чинну систему виставлення оцінок та не буде використана для класифікації учнів. Це лише допоміжний формат, який вводитимуть поступово. Його завдання — точніше визначати потреби школярів, їхні труднощі та сильні сторони, щоб вчителі могли обирати більш відповідні методи навчання.
Новий підхід охопить дві групи учнів — тих, у кого є діагностовані порушення здоров’я, інвалідність чи розлад аутистичного спектру, і тих, у кого не виявлено жодних труднощів. Міністерство пояснює, що це дозволить зробити навчальний процес інклюзивнішим і зрозуміти, якої підтримки потребує кожна дитина.
На практиці вчителям нададуть спеціальний інструмент — анкету для спостережень. За її допомогою педагог зможе оцінювати, як учень взаємодіє з учителем, як поводиться в групі, чи легко спілкується з однолітками та який тип підтримки буде для нього найефективнішим.
Раніше ми пвоідомляли, українським школярам у Польщі влаштують мовні іспити: що буде з тими, хто не складе?
Як перевести оцінки з іноземних шкіл в українську систему: новий зручний механізм від МОН - детальніше на Знай.ua.

