Дихне Євген Григорович: новий очільник МАУ, який відзначився корупційним скандалом на попередньому місці роботи
Дихне Євген Григорович: перебуваючи на посаді в.о. гендиректора "Борисполя" намагався допомогти Коломойському монополізувати обслуговування головного аеропорту країни.
Біографія
Євген Григорович Дихне народився 12 жовтня 1963 року у місті Чернівці.
Освіта
Євген має дві вищі освіти. Диплом за спеціальністю "Вагонобудування і вагонне господарство" він отримав в Інституті інженерів залізничного транспорту у місті Дніпропетровськ (нині Дніпро) у 1988 році.
Дипломованим фахівцем з організації перевезень та управління на повітряному транспорті Дихне став після закінчення Київського національного авіаційного університету.
Сім’я
Дихне одружений. Дружину звуть Наталя. У Євгена та Наталії є одна дитина - син Дмитро. За даними ЗМІ, дружина та син Дихне з 2009 року проживають у місті Вісбаден (Німеччина).
Кар'єра
Дмитро займався підприємницькою діяльністю з 1990-х років. Починав з бартерного обміну, потім став співзасновником підприємства з виробництва автомобільних деталей.
До початку "нульових" організував невелику мережу заправних станцій, яку пізніше продав. У 2007 році Дихне з приватного бізнесу перейшов на державну службу. Тоді він очолив державне авіаційне підприємство "Львівські авіалінії". На цій посаді пробув менше року - дев'ять місяців.
З 2009 до 2013 року Євген був заступником голови пасажирського главку на "Укрзалізниці". У 2014 році керував організацією пасажирських перевезень даного державного підприємства.
У вересні 2014 році Дихне був призначений виконуючим обов'язки генерального директора головного українського аеропорту - "Бориспіль". Через три роки став заступником генерального директора.
У вересні 2019 року Євген очолив найбільшого в країні авіаперевізника - "Міжнародні авіалінії України". Також Дихне володіє ТОВ "Торгово-виробнича фірма "Імпекс О.Д" (основний вид діяльності - надання в оренду та експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна).
Євген є радником голови правління ПАТ "Укрзалізниця" та членом авіаційного комітету "Торгово-промислової палати України".
Компромат
У пресі відзначається, що за дев'ять місяців керівництва Дихне державними "Львівськими авіалініями" "авіакомпанія зазнала значних збитків. Мінтранс розірвав контракт з директором".
Наприкінці 2014 року тоді в.о. гендиректора "Борисполя" потрапив у корупційний скандал. Засоби масової інформації повідомили, що Дихне "передав комплекс наземного обслуговування пасажирів приватним компаніям з орбіти монополіста українського неба Ігоря Коломойського".
"12 грудня 2014 року Дихне видав наказ про те, що аеропорт відмовляється від надання послуг власними силами і починає закуповувати послуги наземного хендлінга у двох компаній: "Інтеравіа" та "Аерохендлінг", які знаходяться в орбіті олігарха Ігоря Коломойського.
За інформацією, яку оприлюднили журналісти, "передбачалося, що 640 працівників повинні припинити трудові відносини з "Борисполем" та працевлаштуватися за бажанням на роботу до однієї з обраних компаній. Більш того, приватники також повинні були прийняти в оренду техніку аеропорту".
"Бориспіль" отримував вигоду: "компанія-переможець тендеру на закупівлю послуг з наземного обслуговування літаків повертала аеропорту десяту частину чистого доходу".
Дихне "також дозволив приватній компанії ТОВ "Аеропорт паркінг", яка контролюється оточенням екснардепа Сергія Міщенка, обслуговувати чотири парковки за завищеними цінами".
Зрештою, після масових звернень працівників "Борисполя" до Міністерства інфраструктури скандальні рішення про відмову держпідприємства від хендлінгових послуг були скасовані.
Як зазначають ЗМІ, через пів року після призначення Євгена Дихне на посаду виконуючого обов'язки голови "Борисполя" його 19-річний син Дмитро "отримав в подарунок дві ділянки землі загальною площею понад третина гектара. Вони знаходяться у селі Романків Обухівського району, недалеко від Києва. Сотка землі тут може коштувати від $ 3,5 до $ 12 тис".
На ділянках було побудовано три будинки: "хазяйський", площею майже 700 "квадратів", гостьовий будинок на 120 кв.м. та будиночок для охорони. Крім того, є штучне озеро, де можна порибалити.
При цьому, за даними журналістів, Дмитро Дихне не один рік живе поза межами України - він закінчив приватну школу у німецькому Вісбадені. "Дорогий подарунок синові Євген Дихне не став коментувати. Крім того, як виявилося, його декларація про доходи до сих пір не опублікована".
Декларація
Нинішній голова МАУ володіє сімома земельними ділянками в Івано-Франківській (Яблуниця та Яремче) і Київській областях (Романків та Верем'я). У Романкові Євгеній має житловий будинок (128,8 кв.м.). На Наталю записана квартира у Чернівцях (66,7 кв.м.).
Подружжя Дихне задекларували велику колекцію (23 найменувань) антикварних виробів, серед яких є предмети інтер'єру XIX-ХХ століть з Німеччини та Франції. Євген і Наталя також власники невеликої картинної галереї (29 картин).
За виготовлення та встановлення конструкції сходів з чорної сталі колишній топменеджер аеропорту "Бориспіль" заплатив 267,6 тисячі гривень.
Власного автомобіля у нового очільникам МАУ немає. Зате його дружина має дві машини - Audi A8 4.2 2000 року випуску (вартість 100 тисяч) та Toyota Land Cruiser 200 2003 року випуску (200 тисяч).
За дев'ять місяців зарплата Дихне в аеропорту "Бориспіль" склала майже чотири мільйони гривень. При цьому в банку Євген грошей не зберігає, а готівковими коштами він задекларував 345 тисяч доларів та 120 тисяч євро.