Людмила Севрюк: від товарознавця в дитячому магазині до керівника мережі магазинів "BROCARD"
Людмила Севрюк - товарознавець за освітою, яка завдяки щасливому випадку стала керівником всеукраїнської мережі магазинів "BROCARD" в Україні. Яким був її шлях, розповімо далі.
1. Біографія
2. Освіта
3. Кар'єра
4. Новини та скандали
5. Матеріальне становище
Біографія
Севрюк Людмила Миколаївна народилася 9 червня 1960 року в Києві.
Освіта
Навчалася в Київському торгово-економічному інституті, з якого випустилася в 1981 році. Отримала спеціальність товарознавця.
Кар'єра
Після закінчення інституту Людмила Севрюк була направлена в одне з відділень столичного універмагу "Дитячий світ". Працювала товарознавцем-інвентаризатором. Просуваючись по кар'єрних сходах, жінка в результаті стала начальником відділу.
У магазині "Дитячий світ" Севрюк пропрацювала цілих 17 років. За цей час отримала цінний досвід в управлінні, роботі з командою, що, за словами жінки, допомогло їй в майбутньому побудувати кар'єру в компанії "Брокард-Україна".
У 1998 році Людмила Севрюк отримала пропозицію про роботу від директора "Europarfum" (саме так на той час називалася нинішня компанія Brocard). Тоді це була невелика, практично нікому не відома фірма, і Людмила розуміла, що потрібно буде докласти багато сил, щоб вивести її на рівень впізнаваної та популярної мережі магазинів. Трохи поміркувавши, жінка погодилася. Уже через рік Севрюк була призначена керівником ТОВ "Брокард-Україна".
Переходити в компанію "Brocard" було дуже ризиковано. Тоді фірма тільки починала своє становлення і була практично невідома. У штаті працювало всього 12 чоловік.
Хай так, якщо б у Людмили не було б роботи. Але на той момент Севрюк мала хорошу посаду в стабільній організації, керуючи великим штатом (більше сотні співробітників).
Каже, що про компанію "Брокард" знала задовго до того, як перейшла туди працювати. Протягом двох років фірма постачала їй в універмаг свою парфумерію для продажу. Одного разу директор представництва "Brocard" в Україні, Юрій Гаткін, запропонував Севрюк роботу в своїй компанії.
Пропозиція була не дуже привабливою, тому що мало кому захотілося б покинути стабільну роботу на керівній посаді в столичному універмазі, щоб почати розвивати маленьку фірму, яка імпортувала дешеві парфуми і косметику на український ринок.
Вирішивши зайнятися роздрібною торгівлею замість оптової, відкрити власну мережу магазинів і почати продавати дорожчу елітну продукцію, керівники "Брокард-Україна" потребували досвідченого керівника. "Юрій сказав мені: пройде кілька років, і компанія стане першою, завоює український ринок. І знаєте, я йому повірила", - згадує Людмила Севрюк.
Крім цього, зайнятися бізнесом в парфюмерно-косметичної сфері дорожчого сегмента жінку підштовхнуло ще й те, що багато світових брендів готові були співпрацювати, поставляючи свою продукцію на український ринок.
Будучи представницею прекрасної половини людства, Севрюк розуміла, що українські дівчата і жінки більш уважно ставляться до своєї зовнішності, на відміну від жінок за кордоном. Такий менталітет, прагнення виглядати красиво навіть при низькій платоспроможності також стало вагомим чинником у прийнятті рішення будувати роздрібну мережу магазинів елітної парфумерії та косметичної продукції.
Спочатку Людмила займалася створенням спільного стилю мережі магазинів Brocard, оновленням логотипу та іншими завданнями, пов'язаними з позиціюванням компанії на ринку. Також вона відбирала торгові марки для реалізації їх продукції. За кілька років Севрюк створила портфоліо, яке налічує понад 250 брендів. Крім усього цього, жінка займалася формуванням команди і організаційними питаннями, пов'язаними з відкриттям магазинів по всій Україні.
Новини та скандали
У липні 2018 року керівництво компанії "Брокард-Україна" повідомило про те, що недобросовісні конкуренти почали продавати підроблену парфумерію від імені Brocard.
Шахраї транслювали в соціальних мережах рекламу про розпродаж в Brocard оригінальної парфумерії. Звичайно ж, інформація була фейковою, а метою оголошень було продати підроблену продукцію. Про це розповіли ЗМІ представники компанії "Брокард-Україна".
Схема працювала таким чином: користувачам Фейсбук та Інстаграм показувалися рекламні оголошення, при кліці на які їх перенаправляли на фейкові сторінки, що імітують популярні сайти, з новиною про розпродаж в Brocard. Примітно, що купити продукцію по знижкам можна було тільки через Інтернет.
У відповідь на це Людмила Севрюк заявила, що "Брокард-Україна" не робила в цей період подібних розпродажів, а нібито "акційна" продукція є підробленою. Вона від імені компанії закликала покупців при зустрічі подібних оголошень враховувати наступні факти:
- Косметика і парфумерія Brocard продається тільки в офлайн-магазинах мережі, а також в єдиному офіційному інтернет-магазині letu.ua.
- При купівлі будь-якого товару в мережі Brocard покупцеві видається відповідна документація. Якщо продукція куплена в звичайному магазині - це чек, якщо в онлайн-магазині - накладна з мокрою печаткою ТОВ "Брокард-Україна".
- Вся продукція Brocard є оригінальною і має посвідчуючі це документи. Кожен клієнт має право попросити продавця-консультанта надати їх, будь-то покупка в магазині або на сайті letu.ua.
Мережа магазинів "Brocard" має велику популярність і викликає довіру у людей. Цією репутацією і користуються шахраї, пропонуючи неякісну підроблену продукцію за неймовірно низькими цінами, говорить Людмила Севрюк. "Ми закликаємо користувачів соціальних мереж критично оцінювати оголошення з формулюваннями «нижче собівартості», «ліквідація», «розпродаж -80%» і «духи по 400 грн» - до Brocard це відношення не має", - прокоментувала подію директор компанії.
Щоб зупинити зловмисників, керівництво ТОВ "Брокард-Україна" звернулося до кіберполіції. Крім цього, співробітники компанії по можливості блокують оголошення шахраїв в соціальних мережах. Однак подібна фейкова інформація з'являється періодично, каже Севрюк, тому компанія закликає самих користувачів мережі бути обережними і скаржитися на подібну рекламу.
Матеріальне становище
На сьогодні ТОВ "Брокард-Україна" управляє мережею популярних магазинів парфумерії та косметики BROCARD і Bonjour, а також просуває в Україні американські торговельні марки М.А.С і Kiehl's. Про успіх компанії свідчить те, що за час її роботи було відкрито майже 100 магазинів в 25 містах. Штат українського представництва "Brocard" налічує більше 1500 співробітників.
Щорічно магазини мережі BROCARD відвідують понад мільйон покупців. На 2017 рік дохід підприємства склав близько 3 500 000 000 гривень.
У 2014 році "Брокард-Україна" під керівництвом Людмили Севрюк увійшла до списку 200 найбільших за оборотом фінансів українських компаній за версією бізнес-видання Forbes, а також в список 5 найбільш ефективних компаній в сфері рітейлу непродовольчої продукції за версією Retail Community. У 2015-му компанія увійшла в список 10 найбільш ефективних роздрібних торговців за версією Forbes, а в 2016 році - в топ-500 найбільш великих підприємств в Україні за версією видання Delo.UA.
Що стосується особистих досягнень Людмили Севрюк, то їх у неї чимало. У 2018 році жінка потрапила в список найкращих топ-менеджерів України за версією видання Delo.UA. Також жінка увійшла в 20-ку кращих серед сотні найуспішніших бізнес-леді України в рейтингу того ж видання Delo.UA. Крім цього, Севрюк увійшла в рейтинг видання "БІЗНЕС" під назвою "Леді бізнесу. 50 найуспішніших жінок України".