Максим Храмов: ресторатор, який краде чужі ідеї та імена
Ресторатор Максим Храмов став одним із творців мережі піцерій “Челентано”. Але в той час він не соромився використовувати чужу фірмову марку та навіть ім'я відомого актора і співака для створення ресторанів.
1. Біографія
2. Освіта
3. Сім'я
4. Кар'єра
5. Компромат
6. Статки
Біографія
Максим Храмов народився 20 квітня 1965 року у Львові. У рідному місті жив до 1996 року. Проживав якийсь час у Санкт-Петербурзі, а потім переселився до Києва.
Освіта
Ресторатор Максим Храмов має незакінчену музичну освіту.
Спочатку він навчався у Львівській середній спеціальній музичній школі-інтернаті імені Соломії Крушельницької. Потім вивчав музикознавство у Львівській консерваторії імені Миколи Лисенка.
Однак вищої освіти не отримав.
Після першого курсу його забрали в армію, а після демобілізації Храмов вирішив не відновлюватися.
Сім'я
Батько Максима Храмова працював журналістом, а мати викладала російську мову і літературу. Старша сестра - музикант.
У ресторатора є дочка і двоє онуків. Про дружину інформації у відкритих джерелах немає.
Кар'єра
Максим Храмов з дитинства захоплювався журналістикою. Його статті почали публікуватись ще у восьмому класі.
Першим місцем роботи для Храмова стала львівська молодіжна газета. Тут Максим відповідав за культуру, мистецтво і театр. Згодом став завідувачем відділу культури, а потім політики.
Після здобуття Україною незалежності, будучи головним редактором, Максим Храмов пішов з журналістики. Він зайнявся підприємницькою діяльністю. Майбутній ресторатор спочатку продавав килими, телевізори, автомобілі.
У 2001 році знайомі Гарік Кричевський і Марк Зархін запропонували йому очолити в Києві заклад, який вони відкривали. Це була “Картопляна хата”. Через півроку відкрився ще один заклад - піцерія “Челентано”.
Піцерія одразу стала популярною. До Храмова звернулись із пропозицією продати франшизу “Челентано”. Так з'явились перша велика не тільки в Україні, але й в Східній Європі франчайзингова мережа ресторанів - “Челентано”.
Через чотири роки піцерій було вже п'ятнадцять. До 2008 року у ресторатора вже налічувалося п'ятдесят закладів. У кращі роки налічувалося дві сотні закладів.
За свою кар'єру ресторатора Храмов переніс три кризи: в 2004, в 2008 і в 2014 роках. За словами самого підприємця він не переживав із приводу втрати закладів у кризові роки. Навпаки він навчився отримувати задоволення не тільки від відкриття ресторанів, але і від їх закриття.
У 2016 році Максим Храмов став співзасновником ресторану “Pastateca”, де основною стравою стала паста. Ресторатор створив ресторан “Гіві Рубінштейн” з єврейської та грузинською кухнею.
Самостійно Максим Храмов відкрив шість десятків ресторанів, піцерій і пабів. Усього ж по франчайзингу працює приблизно сто п'ятдесят закладів.
Крім "Челентано", Храмову належать ресторани "Пастатека" і "Гіві Рубінштейн", а також фан-бари "Банка" і "Жовток".
Всі заклади Максима Храмова об'єднані в компанії “3F” - “Fun Food Family” і “Фанера Project”, в яких ресторатор є головою ради директорів.
У 2018 році ресторатор узяв участь у реаліті-шоу "Багач-бідняк".
За сценарієм мільйонеру Храмову потрібно було вижити в невеликому містечку в Дніпропетровській області без грошей протягом двох днів.
Компромат
Ім'я Максима Храмова було замішаним у великий скандал із франшизою. Ще на початку 2000-х років у Севастополі з'явилися вареничні “Катюша”, інтер'єр яких нагадував радянські квартири 70-80-х років. Закладами в радянському стилі зацікавилися в Києві. Ресторатор Марія Адоніна в 2009 році купила у власника “Катюші” Вадима Гакала франшизу на відкриття закладів у Києві.
Інвестором нових вареничних у столиці виступив Максим Храмов. “Катюші” в Києві росли, як на дріжджах. Однак власника франшизи не влаштовувало, як працюють вареничні в столиці. Гакало запропонував стати фінансовим партнером у нових закладах мережі. Але після чотирьох років роботи Адоніна і Храмов відмовилися від франшизи і запропонували розірвати договір.
Севастопольський підприємець був не проти. Але він зажадав, щоб у такому випадку київські “Катюші” повністю змінили інтер'єр і назву.
Останнє було виконано майже відразу. Вже через тиждень всі київські заклади називалися “Перемога”. Але ось всередині нічого не змінилося. Гакало подав до суду на Адоніну з вимогою заборонити їй використовувати його фірмовий стиль закладів.
Феміда залишилася на боці Гакала, заборонивши використовувати вареничній “Перемога” дизайн “Катюші”.
Храмов у цій справі вирішив перевести всі стрілки на Адоніну, заявивши, що він усього лише міноритарний акціонер і ніякого відношення до шахрайства з чужим дизайном не має.
Виник судовий спір і через назву піцерій “Челентано”. Коли франчайзинг мережі вийшов на молдавський ринок, назва закладу викликала незадоволення у італійського актора і співака Адріано Челентано.
Він був проти використання його фотографій в інтер'єрах закладів, а також його прізвища в назві.
Але творець піцерій Марк Зархін, а також сам Максим Храмов відстояли в суді можливість використання прізвища Челентано.
Їх твердження, що в Італії безліч людей мають це прізвище і воно не асоціюється тільки з Адріано, виявилося переконливим.
Статки
Бізнес-активи Максима Храмова оцінюють в два з половиною мільйони доларів.
Автомобіль у ресторатора Mercedes-AMG вартістю сімсот тисяч гривень.
Будинок підприємця загальною площею чотириста квадратних метрів знаходиться в Новій Конча-Заспі. Його вартість чотириста п'ятдесят тисяч доларів. Ремонт у ньому обійшовся в сімсот п'ятдесят тисяч доларів.