Олена Ліховець: лікар-гінеколог, яка керує міжнародною фармацевтичною компанію
Вона закінчила медичний університет, працювала акушером-гінекологом і при цьому якось умудрилася зайняти посаду гендиректора фармацевткомпанії GSK.
- Біографія
- Освіта
- Кар'єра
- Новини
- Про компанію
- Про кризу
- Про закордонне інвестуванні
- Про реформи в сфері охорони здоров'я
- Про зміни в період кризи
- Про ведення іноземного бізнесу в українських умовах
Біографія
Олена Ліховець - жінка хоч і не публічна, але відома в колах фармацевтичного бізнесу. Вона є керівником компанії "ГлаксоСмітКляйн" (GSK) Фармасьютікалс в Україні, Молдові та Білорусі.
Про біографію та сім'ю Ліховець Олени практично нічого не відомо. Є тільки деякі дані про освіту жінки і її кар'єрний шлях.
Освіта
Олена навчалася в Білоруському державному медичному університеті, який закінчила у 1996 році.
Кар'єра
Після вишу Олена якийсь час працювала акушером-гінекологом.
Як не дивно, в 2005 році вона влаштувалася в фармацевткомпанію GSK на посаду медпредставника компанії в Білорусі. Згодом Ліховець змогла вийти на новий рівень, ставши спочатку маркетологом, а потім - фахівцем з розвитку бізнесу.
У 2014 році жінку призначають керівником представництва британської компанії GSK в Білорусі. Ця посада дозволила Олені Ліховец показати себе і стала пропускним квитком на керівні позиції й надалі. Жінка продемонструвала здатність ефективно управляти великим підприємством і домагатися поставлених завдань в різних умовах. Адже за період її роботи компанія розвивалася як в період росту ринку, так і в період економічного спаду.
Маючи за плечима понад 12 років успішної роботи, в 2016 році Ліховець зайняла посаду гендиректора міжнародного фармацевтичного підприємства "ГлаксоСмітКляйн (GSK)" не тільки в Білорусі, але також в Україні та Молдові.
У 2018 році Олена Ліховець зайняла 43 місце в рейтингу "Кращих топ-менеджерів України" за версією бізнес-видання Delo.ua.
Новини
У 2017 році кореспонденти новинного бізнес-сайту LDaily опублікували інтерв'ю з гендиректором українського представництва фармацевтичної компанії GSK - Оленою Ліховець.
Про компанію
Британська компанія GlaxoSmithKline (GSK) вже давно працює на фармацевтичному ринку. В Україні підприємство почало свою діяльність ще в 1998 році. У 2007-му компанія вийшла на рівень самостійної юридичної особи.
GSK за час своєї роботи добре зарекомендувала себе не тільки в Україні, але і в інших країнах. Підприємство випускає інноваційні ліки та вакцини, а також підтримує високі стандарти етики при веденні бізнес-діяльності, яка заснована на чесності, прозорості, довірі та взаємній повазі.
Про кризу
Як розповіла генеральний директор компанії GSK в Україні Олена Ліховець, такі стандарти, звичайно ж, добре позначаються на розвитку бізнесу та допомагають ефективно працювати навіть в періоди падіння ринку. Олена згадує, що в 2014-2015 роках обсяг фармацевтичного ринку в іноземній валюті був урізаний практично вдвічі в порівнянні з попередніми роками, проте з 2016 року ситуація почала змінюватися: падіння валюти припинилося і почалося поступове зростання ринку в сфері фармацевтики.
Про закордонне інвестування
Попри те, що після кризи продажі лікарських засобів і вакцин в Україні значно зросли, іноземні компанії все ще неохоче інвестують в нашу країну, зазначає Олена Ліховець. На їхнє ставлення до українського ринку сильно впливає загальна нестабільність економіки в державі і недоробки в українському законодавстві.
Про реформи в сфері охорони здоров'я
Що стосується питання реформування системи охорони здоров'я, Олена Ліховець зазначила, що в цьому вона бачить великий потенціал. Звичайно, її компанія GSK рада таким реформам і готова підтримати впровадження сучасних стандартів системи охорони здоров'я в Україні.
Про зміни в період кризи
У кризові для економіки України загалом і фармацевтичного ринку зокрема роки компанією GSK на чолі з Оленою Ліховець були вжиті певні заходи, які допомогли не просто пройти важкий період, але й зробити підприємство більш стійким і стабільним на ринку.
По-перше, Ліховець оптимізувала роботу компанії. Невелика кількість робочих місць потрапила під скорочення, деякі відділи були об'єднані в один.
Крім цього, були внесені зміни в асортимент пропонованих медичних препаратів. Так, Олена виділила 3 групи, на які робився акцент: респіраторні препарати, класичні ліки і вакцини. Це дозволило відмовитися від не пріоритетних напрямків і посилити більш ефективні.
Також компанія GSK оптимізувала системи внутрішніх робочих процесів і контролю. Наприклад, фахівці з маркетингу, sales-менеджери і співробітники медичного відділу освоїли нову CRM-систему, яка дозволила знизити ризики і швидше вирішувати завдання.
Змін було внесено багато, але найголовнішим Олена Ліховець вважає те, що компанія домоглася більш ефективної взаємодії з співробітниками системи охорони здоров'я і почала застосовувати інші підходи до просування лікарських засобів. Наприклад, GSK перестала платити медпрацівникам за доповіді на тематичних заходах і надання інформації про препарати лікарям і фармацевтам. Також співробітники відділу продажів перестали отримувати бонуси за досягнення поставлених цілей.
Особливу увагу в нелегкий кризовий період GSK Україна на чолі з Оленою Ліховець приділила використанню digital-інструментів (почала проводити веб-касти і т.д.).
Також важливо було утримувати доступні ціни на життєво необхідні ліки. Це допомогло зберегти обсяг поставок і продажів на більш-менш стабільному рівні.
Про ведення іноземного бізнесу в українських умовах
Керівництво міжнародної компанії GSK з Оленою Ліховець в тому числі націлене на чесну і прозору роботу навіть в умовах сильно розвиненої корупції. Підприємством пропагується культура чесних, довірливих і відкритих бізнес-відносин на будь-якому рівні, свідченням чого є його перехід на сучасну модель взаємодії з співробітниками системи охорони здоров'я та впровадження нових процесів перевірки контрагентів.