Григол Катамадзе: Будівництво доріг - показник розвитку економіки країни
Григол Катамадзе: Будівництво доріг - показник розвитку економіки країни

Григол Катамадзе: Будівництво доріг - показник розвитку економіки країни

ua публікує другу частину інтерв'ю з президентом Асоціації платників податків України Григолом Катамадзе.

Він відповів на питання, які хвилюють кожного українця: як зменшити міграцію, як поліпшити економічну ситуацію в країні, а також порівняв нинішній стан України і Грузії.

Першу частину інтерв'ю читайте тут - Нові податковий і митний кодекси, детінізація, відкриті конкурси: чого чекають підприємці від нового президента.

Григол Катамадзе впевнений в успішному майбутньому України.

- Григол Шалвович, зараз багато українців шукають щастя за кордоном.

Як ви думаєте, чи зміниться це в найближчому майбутньому, і як цього можна уникнути?.

- У Польщі близько трьох мільйонів робочих місць, крім того, що вже 1 млн 200 вакансій українці зайняли.

Поляки також у пошуках кращого життя, тому їдуть в Англію або Німеччину, а вакуум, який залишився потрібно кимось заповнити.

І він заповнюється українцями, які не можуть знайти собі застосування в нашій країні.

Виникає питання: нам потрібно працювати на польську економіку? На розвиток Польщі?.

Хоча я розумію, що все одно, які б умови не були в країні, подібна міграція буде присутня.

Найголовніше, щоб не було тотальної міграції.

А для цього потрібно створювати можливості для створення додаткового доходу в країні і робочих місць.

Тут я говорю про привабливість української економіки з точки зору міжнародних іноземних інвестицій.

Потрібні нові правила гри: ввести податок на виведений капітал, знизити навантаження на фонд оплати праці.

Був час, коли навантаження на фонд оплати праці було 65%.

Зрозуміло, що все пішло в конверти.

Людина думає: а навіщо я тоді буду стільки платити? Звичайно, є країни, де платять 50-60 відсотків, але некоректно порівнювати економічний стан України з тієї ж Польщею чи Францією.

- Нас часто порівнюють з Грузією.

Наскільки ми зараз схожі і наскільки різні?.

- Розповім один приклад.

Коли їдеш в Суми і повертаєш з траси - кілометрів п'ять погана дорога, а потім знову гарна.

Питаю, чому так? Тому що, коли повертаєш з траси - це вже не сумської відрізок дороги, а полтавський, відповідно, ремонтувати його сумська місцева влада не хоче.

Полтаві ж ці кілометри теж нецікаві, так як це відгалуження на Суми.

Ось і отримуємо.

У Грузії за підсумками 2018 року побувало 8 млн туристів, і вони залишили 3 млрд доларів доходу.

За підсумками 2003 року, відвідувачів, які просто відвідували Грузію (не туристи) було до 100 тис.

І через 15 років - 8 млн і 3 млрд доходу.

Я думаю, цю цифру для Грузії можна порівняти з 30 млрд для України.

А як все починалося? Нічого ж не було.

Держава говорить: ось вам ділянка землі на першій лінії - будуйте готель.

Інфраструктура - це наше завдання: підвести дорогу, каналізацію і т.

Все інше з вас.

У Тбілісі в 2004 році було 300 казино - адже це гарна можливість відмивати гроші.

Як боротися? Маски-шоу не допомагають.

Встановили високу плату за ліцензії.

На сьогоднішній день, якщо не помиляюся, з одного столу 1 млн ларі.

І тепер у Тбілісі залишилося всього два казино.

Розповім ще, як намагалися впровадити касові апарати.

Який був бунт - все ринки вийшли на вулиці, і що їх танками давити? Вирішили зробити таким чином: Служба доходів запропонувала розігрувати касові чеки.

Призові доходили до 65 тис.

ларі, а це майже 30 тис.

І все - люди перестали купувати без чека, тепер це в минулому.

Тбілісі продовжує розвиватися.

- Чому ж у нас нічого не виходить? Може менталітет інший?.

- Позаторік я чув, що американці цікавляться фармсектором України.

Американські фонди хотіли інвестувати в цей сектор великі гроші: від 300 млн доларів.

Але вони не будуть інвестувати в окремі компанії - нехай навіть і великі, за американськими мірками вони не такі й великі.

Вони кажуть: спробуйте якимось чином об'єднатися, і ми готові вкласти 300-500 мільйонів.

В Україні є компанії, яким потрібно 20 млн доларів, є ті, кому потрібні 100 млн доларів.

Є, кому 50.

Якби прийшли 300 мільйонів - кожен би отримав своє.

Головне об'єднатися! Але нічого подібного.

Той, кому потрібні 20 млн, вже косо дивиться на того, хто може отримати 50 млн.

Його вже «жаба давить»: йде триста мільйонів - цей отримає сто, той п'ятдесят - а я всього двадцять?! І все, ніякого об'єднання.

Ось поки ми так будемо копатися у власному городі, нічого не буде.

Якщо ж думати наперед - задовольняючись спочатку двадцятьма, щоб потім отримати п'ятдесят, то так з'являться і ринки збуту.

- Як ви думаєте, чому нас не беруть до Євросоюзу?.

- Знаєте, ще, коли східноєвропейські країни лише вступали до НАТО і ЄС, я багато спілкувався зі своїми колегами з Румунії, Чехії та Угорщини.

Я їм завжди казав, що нам дуже важливо, щоб ми стали членами НАТО.

Причому визнавав, що в цьому переслідую меркантильний інтерес, так як, чим більше друзів наших там всередині, тим легше їм зсередини відкрити нам двері.

Будучи послом, я дуже часто їздив до Румунії, раз в квартал обов'язково відвідував Бухарест.

І на в'їзді в країну відразу бачив величезну кількість техніки -500 км від кордону до Бухареста повним ходом йшло будівництво доріг.

Вони готувалися до вступу в ЄС.

А дороги - показник розвитку економіки країни, в тому числі з точки зору інтегрування в Євросоюз.

Два роки тому я приїхав до Тернополя, а звідти поїхав до Львова.

120 км ми долали 4,5 години, думали, там машину і залишимо.

Тоді я дивувався - ми йдемо в ЄС, а тут, у них під боком, такі розбиті дороги.

Адже європейські громадяни саме цю дорогу побачать першої і зроблять свої висновки.

І коли їм доведеться голосувати за те, щоб Україна стала членом ЄС - вони будуть згадувати розбиту дорогу.

А якщо вони побачать гарну інфраструктуру, то з радістю будуть голосувати «за», як за країну з великими можливостями.

Слава Богу, зараз цю дорогу відремонтували, яку можна проїхати за годину.

Так що надія є.

З кожним роком Україна стає все ближчою до Євросоюзу.

- Ви розповіли, як успішно в Грузії провели реформи.

Але Україна ж запрошувала грузинських реформаторів, чому у них тут нічого не вийшло?.

- Я проти запрошення іноземців на різні державні пости.

У Грузії подібного не робили.

Дивіться самі, ми запрошуємо міністра-іноземця, але у нього немає команди.

А реально реформи робить команда.

Якщо у міністра не буде своїх однодумців, особливо менеджерів середньої ланки, то нічого не буде.

Також я вважаю, що неможливо робити реформу в окремо взятому відомстві - це нонсенс! Ніхто такого не робив.

Потрібен комплексний підхід.

Я б запропонував президенту і всім політичним силам, які прийдуть до парламенту, покласти перед собою велику карту України і підійти до всіх проблем стратегічно.

Також ми писали, що Асоціація платників податків України відзначила двадцятиріччя.

І недавно Катамадзе, Южаніна, Шлапак, Кінах нагородили сумлінних платників податків.

Григол Катамадзе: Будівництво доріг - показник розвитку економіки країни - Фото 1

Источник материала
loader