"Трохи більше" середнього: скільки хочуть заробляти українці і кому стільки платять
"Трохи більше" середнього: скільки хочуть заробляти українці і кому стільки платять

"Трохи більше" середнього: скільки хочуть заробляти українці і кому стільки платять

У Києві готові платити більше 19 000 грн менеджерам з продажу, каже Тетяна Пашкіна, HR-експерт сайту robota.

Однак це буде не ставка – "витягнути" на таку зарплату продажник може за рахунок бонусів за результатами роботи.

"Стільки готові платити на виробництвах кваліфікованим слюсарям, сантехнікам, зваровальникам.

Водіям громадського транспорту, далекобійникам.

У цю межу входять маркетологи, асистенти-перекладачі.

Якщо розглядати програмістів, то їм платять значно більше.

У регіонах таку зарплату можуть отримувати або висококваліфіковані фахівці, або керівники, або IT-фахівці", – розповіла Тетяна Пашкіна.

Розрив у зарплатах сягає 27%.

У Києві працівники в середньому очікують отримувати 20 496 грн, але роботодавці готові платити 15 024 грн, проаналізували в robota.

Розрив сягає -27%.

В інших містах-мільйонниках розрив менше.

Одеса: пропонують – 13 362; очікувана зарплата – 15 632 (-15%);.

Львів: пропонують – 12 742; очікувана зарплата – 13 663 (-7%);.

Дніпро: пропонують – 12 402; очікувана зарплата – 13 280 грн (-7).

Такий розрив пов'язаний з тим, що не всі, хто шукає роботу, – безробітні, пояснює Тетяна Пашкіна.

Є великий відсоток працевлаштованих людей, які розміщують резюме, щоб знайти кращі умови.

Їм не цікава середньоринкова зарплата.

Тому такі здобувачі вказують зарплату вищу за ту, яку вже отримують.

Якщо в Києві фахівець отримує 17 000 грн, то він буде відгукуватися на вакансії із зарплатою вище.

Водночас роботодавці бачать, що в середньому по Києву цей фахівець отримує 17 000 і може вказати у вакансії 17 500.

Така зарплата навряд чи зацікавить вже працюючого фахівця.

"Якщо ми говоримо про міста-мільйонники, то там велика частина приїжджих.

Для них орендна плата – значна стаття сімейного бюджету.

Через це виникає ситуація, коли роботодавець пропонує середньоринкову зарплату, а вона не завжди враховує особисті компоненти", – зазначає Тетяна Пашкіна.

У такого розриву можуть бути ще дві причини, вважає Дмитро Суслов, директор українського сервісу для управління бізнесом "Бітрікс24".

По-перше, велика частина бізнесу просто виживає, і, щоб не платити податки, зарплати дають у конвертах.

Тому сума фактичної оприлюдненої зарплати істотно нижча.

По-друге, люди часто хочуть отримувати необгрунтовано високу зарплату, незважаючи на те, що не володіють унікальними вміннями, тому свою роль відіграють і завищені запити.

Як отримати бажану зарплату.

Якщо працівник все-таки хоче отримувати бажану зарплату, йому слід спочатку задатися питанням "Що потрібно зробити для справи, щоб я міг заробляти більше?", вважає Олег Лиховид, керівник Фонду Людвіга Ерхарда, координатор програми "Трудові резерви".

Для працівника на виробництві досить отримати потрібну кваліфікацію і сумлінно працювати, каже Лиховид.

"Офісним працівникам потрібно проявляти ініціативу і розвивати "м'які навички".

Це знання і навички не тільки за основною професією, але в плані відносин з колегами, вміння презентувати свої проекти, і багато чого ще", – зазначає Олег Лиховид.

Як варіант, можна попросити підвищення зарплати у роботодавця.

Але працівник повинен довести свою цінність для компанії, каже Олександр Хмелевський, кандидат економічних наук.

Тобто братися за складні завдання і успішно їх виконувати.

Проявляти ініціативу.

А у випадках, коли перспективи для підвищення немає, слід починати пошук нової, більш високооплачуваної роботи.

"Роботодавець погоджується на прохання працівника підняти зарплату, якщо підприємство має таку можливість.

Якщо компанія не збирається утримувати працівника і готова його замінити кимось іншим, то, радше за все, в підвищенні зарплати йому відмовлять.

Багато роботодавців негативно реагують на прохання про підвищення зарплати.

Тому працівник, який попросив про підвищення зарплати, в деяких випадках ризикує, тому що керівники можуть почати шукати його помилки і прорахунки, щоб довести, що він не гідний підвищення", – говорить Олександр Хмелвський.

Дмитро Суслов називає чотири причини, за якими він би погодився підняти зарплату співробітникові.Перша – якщо співробітник того вартий, друга – якщо рівень оплати праці таких фахівців на ринку вищий, третя – якщо є бажання утримати людину в команді, і четверта – якщо вміння фахівця унікальні і він дуже результативно працює.

Але, додає Суслов, якщо хтось із команди попросить підвищення заробітної плати, він почне придивлятися до співробітника уважніше, звертати увагу на його поведінку і роботу – адже потенційно цей працівник може піти з компанії в пошуках кращої оплати праці.

Источник материала
Поделиться сюжетом