26 апреля, пятница
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
«Перекласти відповідальність за вбивства на дорогах»: експерт коментує проєкт про сигнальні жилети для пішоходів
«Перекласти відповідальність за вбивства на дорогах»: експерт коментує проєкт про сигнальні жилети для пішоходів

«Перекласти відповідальність за вбивства на дорогах»: експерт коментує проєкт про сигнальні жилети для пішоходів

Ініційоване депутатами зобов’язання пішоходів вдягати світловідбиваючі елементи – це витончений спосіб перекласти відповідальність за вбивства на дорогах з водіїв на їхніх жертв, вважає Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» та позаштатний радник міського голови Львова з питань транспортної інфраструктури.

«Тепер разом із перевищеннями швидкості чи проїздом на червоне світло нарівні буде розглядатися факт – мав пішохід світловідбиваючі елементи чи не мав.

А може, й досить буде одного висновку – “не мав!” – і тоді інші причини наїзду взагалі не будуть братися до уваги», – зазначає Шмід.

На його думку, із запровадженням системи автоматичної фотофіксації порушень стало зрозуміло, наскільки масовим є перевищення швидкості на дорогах і що є справжньою причиною нещасних випадків.

«Але замість того, щоб наполегливо і послідовно, як усі інші цивілізовані міста, здійснювати справжні заходи, які допоможуть досягнути Vision Zero – нульової смертності на міських вулицях, ми вчергове обираємо “особливий” український шлях: вбрати мешканців міст, які увечері йдуть до ресторанів чи до театру, як ялинку», – вважає експерт.

Принципи Vision Zero вже запроваджено у багатьох європейських містах.

Головна ідея полягає в усвідомленні того, що людям властиво робити помилки, а сама система помилятись не повинна.

Таким чином акцент робиться на влаштуванні безпечної дорожньої інфраструктури.

Наприклад, завдяки облаштуванню безпечних пішохідних переходів кількість аварій із жертвами у Варшаві за 2019 рік знизилася на 20%.

В Осло протягом 2019 року внаслідок аварій на дорогах загинула одна людина.

Автори вважають, що зараз значна кількість кількість аварій трапляється «саме за вини пішоходів», які переходять вулиці у непередбачених місцях, та ще й у стані сп’яніння.

Водночас, за даними поліції, торік в Україні з вини пішоходів сталося 3% аварій, які призвели до смертельних випадків.

Пояснюємо, чому це погана ідея.

Источник материала
Поделиться сюжетом