Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?
Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?

Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?

Для столиці Колумбії пандемія коронавірусу стала приводом, щоб ще активніше розширювати велосипедну мережу.

Зараз місто робить ставку на велоінфраструктуру як спосіб боротьби з найгіршими у світі заторами, повідомляє Bloomberg City.

У березні Богота вразила урбаністів терміновим облаштуванням 84 кілометрів велодоріжок, причому більшу частину зробили протягом однієї доби.

Це зазвичай не надто капітальні велосмуги, які виокремлюють просто за допомогою дорожніх конусів.

Ще в лютому мерка Клаудія Лопес, яка сама їздить на велосипеді, анонсувала плани з облаштування 280 кілометрів велодоріжок протягом наступних чотирьох років – на додачу до вже наявної 550-кілометрової мережі.

Зараз 7% усіх поїздок у Боготі здійснюється на велосипеді – це більше, ніж у будь-якому іншому місті Південної Америки.

У довшій перспективі місто планує досягнути показника у 50%.

Поки що трафік у Боготі залишає бажати кращого.

У місті з населенням у вісім мільйонів немає метро.

Натомість мобільність спирається на систему швидкого автобусу – ТрансМіленіо.

Ним здійснюється близько 40% поїздок громадським транспортом.

Та цього недостатньо, автобуси переповнені, й чимало людей продовжують користуватися приватними автівками.

При тому, що 65% родин не мають автомобіля, автівки займають 85% міського громадського простору.

За даними моніторингової компанії Inrix, торік Богота посіла перше місце за затримками трафіку.

Водії у середньому втрачають у заторах 191 годину на рік.

За даними Tom.

Tom, Богота була на третьому місці (Київ – на 12-му).

Не дивно, що столиця Колумбії також посіла четверту сходинку в рейтингу забруднення повітря, згідно з IQAir.

Водночас саме Богота у 1974 році започаткувала традицію щонеділі перекривати центр міста для автомобілів.

Попередній мер Енріке Пеньялоса, який здобув репутацію одного з найуспішніших урбан-реформаторів, протягом своїх двох термінів на посаді (1998-2001 та 2016-2019) активно обмежував автомобілекористування та заохочував альтернативні види мобільності.

Торік Богота посіла 12-е місце серед найбільш дружніх до велосипедів міст, за індексом Copenhagenize.

Його наступниця Клаудія Лопес обмежила швидкість руху в місті до 50 км/год, а також зарезервувала щонайменше 20% місця не парковках для велосипедів на час пандемії.

Ще одне нововведення – заходи для боротьби з крадіжками велосипедів.

З початку року велосипеди стали красти на чверть частіше.

Тож місто запровадило базу, в якій можна зареєструвати велосипед, отримавши для нього серійний номер, завдяки чому крадію його буде важче продати, а поліції – легше знайти.

Надалі в Боготі планують зробити більше для безпеки руху, аби велосипедами користувалися більше жінок.

Наприкінці минулого року, згідно з дослідженнями, жінки становили лише 24% від усіх велосипедистів.

Источник материала
loader