/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F868920d3b402bb60976811ae4f32a112.jpg)
Відомі архітектурні бюро вийшли з групи з протидії змін клімату. Хочуть і далі будувати аеропорти
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F868920d3b402bb60976811ae4f32a112.jpg)
Візуалізація проєкту аеропорту в Саудівській Аравії від Foster + Partners. Зображення: amaala.com
Архітектурні компанії Foster + Partners та Zaha Hadid Architects заявили про вихід із групи з протидії змін клімату Architects Declare, яку самі співзаснували, повідомляє Dezeen.
Architects Declare заснували 17 архітектурних бюро у 2019 році. Згодом до групи долучилися майже 6000 компаній із понад 20 країн.
Конфлікту всередині кліматичної групи передувала критика участі Foster + Partners та Zaha Hadid Architects у проєктах, пов’язаних з авіаіндустрією. Зокрема, компанію Захи Хадід критикували за проєктування Західного аеропорту Сіднея. Бюро ж Нормана Фостера розробляло проєкт аеропорту в елітному курорті Амаала в Саудівській Аравії.
Через це інша кліматична організація – Architects Climate Action Network – закликала обидві компанії або відмовитися від проєктів, або ж залишити Architects Declare.
«Сільське господарство та авіація нікуди не дінуться, й обидві ці сфери потребуватимуть сталої архітектури та архітекторів, які робитимуть відповідальний дизайн», – заявляють у Foster + Partners. Архітектори наголошують, що хоч авіація справді є викликом для планети, та водночас майбутнє – за мобільністю.
У Zaha Hadid Architects вважають, що обмеження, які пропагує кліматичне об’єднання, у перспективі виявиться «історичною помилкою», адже передбачалося, що метою групи буде передусім підтримка спільноти та пошук кращих рішень.
В Architects Declare, своєю чергою, висловили розчарування виходом британських архітектурних студій.
Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Хмарочоса» – незалежного та впливового київського інтернет-видання. Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 50 гривень. За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете робити Київ зрозумілішим для містян, а діяльність влади – прозорішою.
