Крім напруженої боротьби на трасах, латвійський раунд чемпіонату Європи цього року запам’ятається також чималою кількістю різноманітних суддівських покарань – причому дісталося екіпажам і командам практично на всіх рівнях, від абсолюту (дискваліфікація норвежця Оле Хрістіана Вейбю за «криве» заднє антикрило на його Hyundai i20 R5, чималий грошовий штраф для команди Saintéloc Racing за несвоєчасну оплату стартових внесків) до заліків ERC2 і моноприводу (де несподівано і міцно дісталося угорцю Тібору Ерді та господарю траси Мартіньшу Сесксу)… Проте одна з найцікавіших подій сталася вже за кілька днів після фінішу Rally Liepāja, коли було оголошено про зміну промоутера ERC – після дев’яти років патронажу Eurosport Events Ltd.
виходить зі гри, з 2022 року чемпіонат Європи переходить під крило WRC Promoter GmbH.
За ідеєю, цей крок дозволить зв’язати WRC і ERC у велику міжнародну ралійну структуру, з ранжируванням за рівнями – адже не випадково FIA навесні представила нову ралійну «піраміду», де класи від Rally1 до Rally5 чітко розподілені по обох серіях.
Як це повинно працювати в майбутньому – це вже тема для окремого великого обговорення….
Однак повернемося до подій сьогоднішнього дня, поки ERC-2021 все ще перебуває під патронажем Eurosport Events Ltd.
Після двох гравійних етапів поступово склалася така картина – в боротьбі за титул в абсолютному заліку головними фаворитами залишаються Олексій Лукьянюк (націлений на третій титул чемпіона Європи) і Андреас Міккельсен (норвежець навіть з хронічними та різноманітними проблемами все одно залишається другим)… Набагато більш напружена боротьба очікується за інші місця в Топ-5, де вже склалася пристойна компанія претендентів – Міколай Марчик, Ефрен Льярена, Крейг Брін, Ніл Соланс… Найбільше поки інтригує ситуація з Крейгом Бріном і Team MRF Tyres – ірландець хоч і досить нерівно розпочав сезон, проте виступи в Польщі та Латвії вже швидко продемонстрували, що зв’язка Брін-Hyundai-MRF помітно додала у швидкості в порівнянні з минулим роком.
Чи вдасться Крейгу найближчим часом «натиснути» на Лукьянюка та Міккельсена? Хто ще зможе наблизитися до нинішньої групи лідерів ERC – Йоанн Бонато, Сімоне Темпестіні, Ерік Цайс? Два найближчих раунди заплановані на асфальті – це може багато що змінити у співвідношенні сил….
У «новому» молодіжному заліку ERC Junior поки не надто багато реальних учасників – у Латвії додався тільки третій претендент на очки та нагороди, норвежець Оскар Сольберг (не в останню чергу тому, що кузен Олівер Сольберг передав йому свою грошову нагороду за торішній титул в ERC1 Junior).
Помітно, що стрімка зміна формату молодіжного повнопривідного заліку (техніка Rally3 замість R5/Rally2) захопила зненацька багатьох юніорів, які вже встигли затвердити свої програми з R5/Rally2 – і разом зі своїми спонсорами не готові міняти всі плани на ходу… Так що сезон 2021 року в ERC Junior скоріш за все є репетицією перед наступним роком, коли почне діяти нова «піраміда» залікових груп у WRC і ERC.
У заліку ERC2 ситуація помітно змінилася – на перший план знову вирвалася техніка Production (у Латвії стартував лише один R4/Rally2-Kit, проти чотирьох N4) – перемогу святкував Дмитро Феофанов (пересів з Suzuki Swift R4 на Mitsubishi Lancer Evo X) і зі 70 очками став новим лідером цієї категорії.
Тібор Ерді хоч і спромігся з 40 секундами штрафу завоювати другу позицію на фініші, але рішенням суддів був позбавлений очок – таким чином, у нього все ще нуль балів….
Монопривід же подарував найгучніше покарання всього латвійського ралі – був дискваліфікований господар траси Мартіньш Сескс, який став найшвидшим в ERC3 Junior і ERC3, Перевірка після фінішу показала, що радіатор на його Ford Fiesta Rally4 помітно не відповідав даним в омологаційній документації – був від іншого виробника (Nissens замість Hella Behr) і на кілька міліметрів тонший за дозволені параметри (76 мм замість паспортних 80±1 мм).
Цей інцидент призвів одразу до двох помітних наслідків.
По-перше, перемогу в обох категоріях святкував француз Жан-Батіст Франческі на Renault Clio Rally4 – це перший помітний міжнародний успіх нового автомобіля.
По-друге, усунення Сескса дозволило нинішньому лідеру ERC3 Junior і ERC3, фіну Самі Паярі (Ford Fiesta Rally4) звести до мінімуму втрати після прикрого «падіння на дах», який коштував йому майже чотирьох хвилин втраченого часу – Паярі в підсумку завершив латвійський раунд другим в ERC3 Junior і третім в ERC3.
Нагадали також про себе учасники нового монокубку Clio Trophy by Toksport WRT – Андреа Мабелліні на Renault Clio RSR Rally5 успішно фінішував шостим в загальному заліку моноприводу.
Rally Liepāja, Топ-10.
Грязін/Александров (RUS, VW Polo GTI R5) 1:30.50,3.
Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 R5) +17,3.
Лукьянюк/Єрємєєв (RUS, Citroen C3 Rally2) +30,9.
Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +56,8.
Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.13,3.
Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.22,2.
Пієтарінен/Ліннакето (FIN, Skoda Fabia R5) +2.11,8.
Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) +2.22,5.
Фернандес/Гарсія (RCH/RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.41,6.
Темпестіні/Іту (RO, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.47,9.
Чемпіонат Європи, абсолют (після двох етапів).
Лукьянюк (RUS) – 66.
Міккельсен (N) – 55.
Марчик (PL) – 41.
Грязін (RUS) – 39.
Льярена (E) – 37.
Брін (IRL) – 34.
Rally Liepāja, залік ERC Junior.
Торн/Паннас (EE, Ford Fiesta Rally3) 1:57.13,6.
Сольберг/Фернісс (N/GB, Ford Fiesta Rally3) +4.37,8.
Залік ERC Junior (після двох етапів).
Торн (EE) – 73.
Армстронг (GB) – 39.
Сольберг О.
(N) – 32.
Rally Liepāja, залік ERC2.
Феофанов/Кокінс (RUS/LV, Mitsubishi Lancer Evo X) 1:39.46,1.
Ерді/Чоко (H, Mitsubishi Lancer Evo X) +39,8.
Причек М./Причек Я.
(PL, Subaru Impreza WRX STI N15) +3.50,5.
Ігавенш А./Ігавенш Р.
(LV, Mitsubishi Lancer Evo X) +4.31,5.
Полоньскі/Сітек (PL, Abarth 124 Rally RGT) +5.16,8.
Рада/Югас (CZ, Abarth 124 Rally RGT) +17.56,1.
Залік ERC2 (після двох етапів).
Феофанов (RUS) – 70.
Причек (PL) – 47.
Пардо (E) – 40.
Rally Liepāja, залік ERC3.
Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) 1:51.02,2.
Бассас/Коронадо (E, Peugeot 208 Rally4) +2.09,3.
Паярі/Мялкьонен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +2.16,7.
Лооф/Магальяйнш Х.
(D/P, Ford Fiesta Rally4) +2.33,0.
Касарі/Райдма (RO, Ford Fiesta Rally4) +2.49,5.
Мабелліні/Ленці (I, Renault Clio RSR Rally5) +5.48,5.
Залік ERC3 (після двох етапів).
Паярі (FIN) – 66.
Бассас (E) – 55.
Лооф (D) – 40.
Rally Liepāja, залік ERC3 Junior.
Франческі Ж.-Б./Горгуіло (F, Renault Clio Rally4) 1:51.02,2.
Паярі/Мялкьонен (FIN, Ford Fiesta Rally4) +2.16,7.
Лооф/Магальяйнш Х.
(D/P, Ford Fiesta Rally4) +2.33,0.
Касарі/Райдма (RO, Ford Fiesta Rally4) +2.49,5.
Молль/Барраль (B/F, Ford Fiesta Rally4) +11.46,5.
Залік ERC3 Junior (после двух этапов).
Паярі (FIN) – 69.
Лооф (D) – 52.
Майор (RO) – 48.