Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 350 днів. За цей час ми опублікували вже 14368 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.

Фото: Okai Vehicles/unsplash.com

У Верховну Раду внесли законопроєкти №5731 та №5732, які встановлюють основні правила дорожнього руху для самобалансуючих транспортних засобів обладнаних електродвигунами.

Проєкт №5731 пропонує заборонити користуватися електросамокатами, моноколесами, гіроскутерами на проїзних частинах доріг, вулиць та узбіч, особам, які досягли 16 років.

Особи, які рухаються на такому транспорту, мають право їздити по виділених велосипедних доріжках, а в разі їх відсутності – по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю.

Особи, які рухаються на самобалансуючих транспортних засобах обладнаних електродвигунами, зобов’язані:

  • використовувати технічно справний та належним чином обладнаний транспорт;
  • перебувати в застебнутому мотошоломі;
  • не перевозити вантажі, що заважають керуванню;
  • не перевозити пасажирів.

Електросамокати, моноколеса, гіроскутери повинні бути обладнані світловідбивними пристроями, а під час руху в темний час доби – зовнішніми світловими приладами.

Проєкт №5732 пропонує в питаннях штрафів прирівняти водіїв персонального електротранспорту до пішоходів, велосипедистів та осіб, які керують гужовим транспортом. Таким чином, для них почнуть діяти наступні штрафи:

  • Порушення ПДР – 340 гривень;
  • Порушення ПДР в стані сп’яніння – 680 гривень;
  • Створення аварійної ситуації – 850 гривень або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

За останній рік у місті стрімко збільшується кількість сервісів з прокату легкого персонального транспорту. Зараз вулицями міста їздить майже чотири тисячі прокатних електросамокатів, і до кінця року очікується до семи. Ми писали, що загалом у Києві близько трьох з половиною тисяч орендних самокатів. Водночас Віталій Селик, голова «Рада з урбаністики Києва», наводить дещо вищі показники – до чотирьох з половиною тисяч.

У червні КМДА та всі оператори послуг прокату електросамокатів міста підписали меморандум про співпрацю, який регулює їх безпечне використання в місті. Зокрема, компанії зобов’язали знизити швидкість електросамокатів до 20 км/год, а в окремих пішохідних зонах до 14 км/год, облаштувати стоянки для самокатів із розміткою та запровадити зони, де буде заборонено залишати самокати.

Поделиться сюжетом