/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F015d1e5c157d77b421f6cb314f9feb45.jpg)
Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 33 днів. За цей час ми опублікували вже 14780 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F015d1e5c157d77b421f6cb314f9feb45.jpg)
Фото: Укрзалізниця
У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачено гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів – до цього часу Укрзалізниця ніколи не отримувала бюджетних інвестицій. А без масового оновлення рухомого складу пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися вже у найближчому майбутньому, пише заступник міністра фінансів, транспортний експерт Олександр Кава в колонці на Інтерфакс-Україна.
«Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів у найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів. Це ті вагони, які були випущені в СРСР і НДР», – зазначає він.
Ще складніша ситуація, за його словами, з парком приміських дизельних поїздів і електричок. Наприклад, зараз у Дніпрі й Запоріжжі курсують поїзди, були випущені ще у 1958 році.
До 2021 року Укрзалізниця виживала коштом транзитних вантажоперевезень, у такий спосіб покриваючи збитки від пасажирських перевезень. Планова збитковість пасажирських перевезень – це нормальна світова практика, адже «тарифи встановлюються на доступному для громадян рівні, а не на рівні собівартість плюс прибуток». Приміром, у Німеччині щороку залізниця отримує субсидію для компенсації збитків у розмірі 16 мільярдів євро з федерального й місцевих бюджетів.
Однак у внутрішніх вантажних перевезеннях Укрзалізниці діє тариф у кілька разів нижчий за транзитний, і навіть нижчий за собівартість, наголошує заступник міністра.
«Що стосується вантажних перевезень, то від підтримки окремих секторів економіки з кишені УЗ слід відмовлятися. Бізнес повинен зрозуміти, що “Укрзалізниця” не благодійна організація… Наведу приклад: українська руда, яка прямує в Словаччину, після перетину українського кордону транспортується за тарифом, вчетверо вищим за тариф по Україні», – заявив Кава в інтерв’ю агентству.
Нагадаємо, швейцарська компанія Stadler надасть кредит на 500 мільйонів євро на закупівлю електричок для української залізниці. Зокрема, 30 із них курсуватимуть на маршрутах City Express.
