Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому
Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому

Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому

Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 33 днів. За цей час ми опублікували вже 14780 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.

Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому - Фото 1

Фото: Укрзалізниця

У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачено гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів – до цього часу Укрзалізниця ніколи не отримувала бюджетних інвестицій. А без масового оновлення рухомого складу пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися вже у найближчому майбутньому, пише заступник міністра фінансів, транспортний експерт Олександр Кава в колонці на Інтерфакс-Україна.

«Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів у найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів. Це ті вагони, які були випущені в СРСР і НДР», – зазначає він.

Ще складніша ситуація, за його словами, з парком приміських дизельних поїздів і електричок. Наприклад, зараз у Дніпрі й Запоріжжі курсують поїзди, були випущені ще у 1958 році.

До 2021 року Укрзалізниця виживала коштом транзитних вантажоперевезень, у такий спосіб покриваючи збитки від пасажирських перевезень. Планова збитковість пасажирських перевезень – це нормальна світова практика, адже «тарифи встановлюються на доступному для громадян рівні, а не на рівні собівартість плюс прибуток». Приміром, у Німеччині щороку залізниця отримує субсидію для компенсації збитків у розмірі 16 мільярдів євро з федерального й місцевих бюджетів.

Однак у внутрішніх вантажних перевезеннях Укрзалізниці діє тариф у кілька разів нижчий за транзитний, і навіть нижчий за собівартість, наголошує заступник міністра.

«Що стосується вантажних перевезень, то від підтримки окремих секторів економіки з кишені УЗ слід відмовлятися. Бізнес повинен зрозуміти, що “Укрзалізниця” не благодійна організація… Наведу приклад: українська руда, яка прямує в Словаччину, після перетину українського кордону транспортується за тарифом, вчетверо вищим за тариф по Україні», – заявив Кава в інтерв’ю агентству.

Нагадаємо, швейцарська компанія Stadler надасть кредит на 500 мільйонів євро на закупівлю електричок для української залізниці. Зокрема, 30 із них курсуватимуть на маршрутах City Express.

Источник материала
loader