У Гельсінкі муніципальна транспортна компанія Helsingin seudun liikenne (HSL) відкрила нову трамвайну лінію довжиною 25 кілометрів на рік раніше, ніж заплановано. Маршрут назвали Jokeri, що є абревіацією від JOukkolikkenteen KEhämäinen Raide Investointi (масові транспортні інвестиції у кільцеві залізниці), пише видання Railway Gazette.
Маршрут розпочинається у районі Ітякескус у східному Гельсінкі та тягнеться до міста Еспоо на Заході. 16 кілометрів маршруту знаходяться у Гельсінкі, а девʼять – в Еспоо. Трамвайна лінія дугою оминає столицю, розташовану на грушеподібному півострові, що зʼєднаний трьома магістралями.
Навіщо потрібен трамвай?
Нова трамвайна лінія повинна замінити автобусний маршрут №550, який є одним з найзавантаженіших у місті: він перевозить до 40 тисяч пасажирів щодня. Трамвайний маршрут від початку до кінця займатиме 65 хвилин – майже стільки ж, скільки й автобусний, проте на трамвай не впливатимуть дорожні затори. Автобусний маршрут планують закрити до кінця цього року.
Особливості маршруту
На протяжності маршруту створено 34 зупинки, відстань між якими складає приблизно 800 метрів. Три з цих зупинок пропонують пересадку на станцію метро, а ще три – на залізничну станцію. Для будівництва трамвайної лінії збудували чотири нових мости на магістралях, що зʼєднують півострів, а також 300-метровий тунель.
Трамвай курсуватиме з 04:30 до 01:15 у будні дні та починатиме роботу на годину пізніше у вихідні. Кожен трамвай вміщає до 214 пасажирів.
Будівництво лінії
Маршрут відкрили на рік раніше, ніж планували. Вперше про будівництво заговорили у 1990, а у 2008 міська влада Гельсінкі замовила детальний план, який презентували у 2009 році. Будівництво розпочалось у 2019 і його планували закінчити влітку 2024, проте роботи відбувались швидко і дату відкриття перенесли спершу на січень 2024 року, а згодом і на жовтень цього року.
На роботи у бюджеті було закладено 382 млн євро, ще 108 млн євро на рухомий склад та 70 млн євро для будівництва депо. Уряд виділив 84 млн євро, а решту оплатили муніципалітети Гельсінкі (65%) та Еспоо (35%). Згідно з даними HSL, на будівництво витратили на 13 млн євро менше, ніж планувалось.
Які переваги нового маршруту?
Новий трамвайний маршрут має зменшити викиди вуглекислого газу на 85% та викиди азоту на 95%, порівняно з автобусним. Також трамваї перевозитимуть більш ніж вдвічі більше пасажирів, ніж автобуси. Очікується, що поява нової трамвайної лінії заохотить будівництво комерційної та житлової забудови в Гельсінкі та Еспоо.
Нагадаємо, у Києві висаджуватимуть рослини між трамвайними коліями й озеленюватимуть зупинки. А в Харкові відбувається суд через демонтаж трамвайної колії.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті