На сайті Київської міської ради зʼявилась лаконічна петиція «Дозволити паркування на велодоріжках в зимовий період», опис якої повторює її назву. Чому ж водії вважають, що взимку велодоріжки не потрібні?
Їзда на велосипеді є звичною річчю для європейських країн та не менш поширена у містечках та селах України, де велосипед часто є основним засобом пересування. На жаль, у великих містах нашої країни велоінфраструктура ще недостатньо розвинена, а взимку ситуація для любителів їзди на двоколісному транспорті ще важча. Комунальні служби зазвичай не приділяють належної уваги велодоріжкам і часто вони так і залишаються засипані снігом.
Через це на вулицях українських міст, зокрема Києва, взимку рідко можна побачити велосипедистів: їзда на велосипеді у місті часто є випробуванням та може бути небезпечною.
А як в інших країнах?
Наприклад, у фінському місті Оулу, що знаходиться значно північніше Києва, на велосипедах катаються протягом всього року, а біля шкіл можна побачити припаркований двоколісний транспорт навіть у січні, пише The Guardian. У фінському місті Йоенсуу 50% мешканців продовжують їздити велосипедом і взимку – така ж ситуація у більшості міст Фінляндії та сусідньої Швеції. Серед урбаністів навіть стала популярною концепція, яка відстежує популярні велосипедні маршрути за допомогою слідів від коліс на снігу.
А от в Канадському місті Вінніпег, що знаходиться навіть південніше, ніж Оулу, ситуація схожа на київську – там катання на велосипеді взимку сприймають як щось незвичне. Хоч велосипед і стає найбільш популярним засобом у канадському місті Вінніпег, він складає лише 2% від усіх видів транспорту, тоді як в Оулу ця частка складає 22%.
Тож, їздити на велосипеді взимку може бути повністю безпечно за наявності велоінфраструктури – це зокрема доводить досвід скандинавських країн.
Нагадаємо, у жовтні в Загребі почали будувати велодоріжку з «екоасфальту».
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті