І поки наші партнери тягнуть із озброєнням, здатним вразити Кримській міст, росіяни швидкими темпами будують альтернативне йому залізничне сполучення з військами на окупованому Півдні.
Нещодавно радник мера Маріуполя Петро Андрющенко опублікував карту-схему, на якій позначено залізничні шляхи, які планують прокласти росіяни.
Ми проаналізували супутникові знімки і побачили, що один важливий її відрізок вже ймовірно готовий або близький до цього. Він тягнеться від с. Бурне до с. Маловодне і на знімку нижче позначений червоною лінією. Зеленим кольором показано існуючу залізничну мережу. Орієнтовна довжина цього відрізку може складати близько 60 км.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F265%2F45fbf2ef70155d9a8645d3b5f415edfe.png)
Роботи з будівництва цього шматка залізниці ймовірно почались влітку 2023 року. Ось, наприклад, на супутниковому зображенні (Sentinel-2) за серпень 2023 року видно лише початковий етап робіт. Лінія нової залізниці обривається майже відразу після початку.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F265%2F256687c51c61bf56cf33db4e030ef6de.png)
У слайдері нижче супутникові знімки двох сервісів Google карт та ESRI АrcGIS. Google використовує більш старі знімки - там залізниці ще видно, а на більш нових знімках від ESRI добре помітно лінію, що є початком нової залізниці.
Тягніть слайдер, щоб порівняти два зображення.
Залізнична лінія, що пролягає між селищами Бурне і Маловодне вже також внесена до бази Open Street Map (відкрита географічна база даних, яку оновлює та підтримує спільнота волонтерів).
Також на супутникових знімках ми виявили ще один новий відрізок дороги, який проходить через південь від Амвросіївки у бік російського кордону (червона лінія). Тут ми не певні щодо того, що це саме залізна дорога, адже її не так чітко видно на радарному супутнику Sentinel-1 як шматок Бурне-Маловоднe. Але це точно нещодавно прокладений шлях, який не фіксувався супутниками раніше. Зеленою лінією північніше Амвросіївки відмічено існуючу залізницю.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F265%2F94ea985261eb31e77a40d27c624a5ec8.png)
У слайдері нижче ви можете побачити зображення території до та після.
Довжина другого шматка орієнтовно складає понад 20 км.
Наводимо карту з обома лініями, сумарна довжина яких може перевищувати 80 км.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F265%2Fbee7fd3ecf4bd0ba372088d4ebd11077.png)
Окрім того, з літа 2023 р. росіяни зібрали на окупованій території 30 кілометрове загородження з понад 2000 вагонів. Фахівці зазначають, що споруду можна вважати оборонною лінією, хоча її ефективність викликає чимало питань. Ціль такої конструкції з металу завадити або затримати просування українських сил.
Цей винахід окупантів також добре видно радарним супутником (Sentinel-1). На знімку нижче ви можете побачити цю конструкцію як вигнуту зелено-рожеву лінію між Оленівою і Волновахою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F265%2Fb5b9c8b5d38e28a45b16a99b8d28cc4f.png)
Супутникові знімки Sentinel-1 також фіксують підвищену активність руху поблизу с. Веселе поряд з новою гілкою залізниці, пише у мережі X (колишній Твіттер) користувач @Schizointel.