Компанія Microsoft оголосила про перехід на відкритий стандарт SPIR-V для шейдерних програм.
Для індустрії це важлива подія.
SPIR було розроблено консорціумом Khronos Group як проміжну мову для паралельних обчислень та роботи з OpenCL, а SPIR-V є розширеним форматом для графічного API Vulkan.
Раніше Microsoft використовувала формат представлення даних шейдерів DXIL (DirectX Intermediate Language) для виконання різними компіляторами.
Але зараз на SPIR-V у своєму програмному забезпеченні перейшли такі великі гравці на ринку, як Intel, AMD і Qualcomm.
Тож Microsoft приєднується до цієї тенденції, щоб забезпечити максимальну сумісність коду.
Наразі Microsoft співпрацює з Khronos Group для поступового переходу на новий стандарт, щоб забезпечити сумісність мови HLSL (High-Level Shader Language) і DirectX 12 з відкритим стандартом SPIR-V.
Це потребуватиме поступового переходу і зміни всієї програмної екосистеми DirectX, тому перехід на новий стандарт займе кілька років.
Спочатку буде випущено набір розширень SPIR-V для підтримки всіх поточних функцій програмування шейдерів Direct3D, а також інструменти для перехресної трансляції коду між двома форматами.
Це масштабний проєкт, який за підсумками дасть змогу великим розробникам працювати з єдиною програмною платформою.
Перехід на SPIR-V також забезпечить краще використання апаратних можливостей та прискорить впровадження інновацій у функції API для GPU.