«50 людей на весь Київ, ми проходимо до 20 кілометрів на день». Один день з паркувальним інспектором
«50 людей на весь Київ, ми проходимо до 20 кілометрів на день». Один день з паркувальним інспектором

«50 людей на весь Київ, ми проходимо до 20 кілометрів на день». Один день з паркувальним інспектором

Щодня Київ наповнюється тисячами запаркованих машин. Але величезна кількість водіїв паркується з порушеннями. Наприклад, у жовтні інспекція з паркування отримала понад мільйон гривень надходжень за день. З цих коштів завдяки оплаті водіїв за паркування зібрали лише 300 000 гривень. Натомість понад 600 000, які були спрямовані вже не до міського, а до державного бюджету – інспекція отримала завдяки штрафам за несплачене паркування або – паркування з порушеннями.

Чому ж стільки водіїв не дотримуються правил? Щоб дізнатися за які порушення найчастіше штрафують на київських вулицях і як відбувається процес оформлення штрафів, «Хмарочос» зустрівся з інспекторами з паркування та прогулявся протягом буднього дня вулицею Володимирською у центрі Києва.

Конфліктні ситуації з інспекторами

«Чому я маю платити за парковку? У мене інвалідність, а значить це безкоштовно! Як ви виконуєте свою роботу?» З такими претензіями чоловік «накинувся» на інспектора з паркування, який збирався оформити штраф за неоплачену зупинку. Жодної позначки про наявність інвалідності у водія на машині не було, тож інспектор не міг здогадатися про стан людини за кермом. Попри негативне ставлення, інспектору довелося терпляче пояснювати необхідність використання спеціальних знаків на машині.

Це був не одиничний випадок впродовж прогулянки. Декілька разів водії намагалися конфліктувати з інспектором через власне невдоволення штрафуванням.

Як пояснює очільник відділу контролю оплати послуг на майданчиках для паркування Олександр Спінчевський, люди часто не хочуть чути інспекторів і починають шукати виправдання своїм діям: «Інспектори стикаються з неналежним ставленням до нашої роботи щодня. Інколи навіть з лайкою на свою адресу. Але все одно спокійно пояснюють людям за що вони були притягнуті до відповідальності і не вступають у конфлікт».

Чому ж так відбувається? За словами Олександра Спінчевського, більшість водіїв погано знають ПДР. Часто вони не розбираються, де закінчуються дії дорожніх знаків або вважають, що у певних правилах є винятки. Це твердження підтвердила навіть наша коротка прогулянка з інспекторами частиною вулиці Володимирська.

Основні порушення під час паркування

На ділянці лише у кількасот метрів, поруч з Університетом ім. Т. Шевченка, з-поміж 13 перевірених інспектором авто, постанови про несплату за паркування винесли для семи. І ще декілька штрафів водії отримали за неоплачене місце на парковці навпроти головного корпусу КНУ. При цьому вартість залишити авто на майданчику в найдорожчій паркувальній зоні столиці становить 35 грн/год (менше одного євро), неоплачене паркування виявляли навіть у машин преміальних марок. Інспектор з паркування Андрій Вознесенський пояснює що, зв’язку між вартістю автівок і порушеннями як правило немає. 

Загалом, інспектори розповідають, що саме перевірка оплати за паркування є основним напрямком їхньої роботи. У Києві це – найбільш поширена причина для виписування штрафів водіям. Окрім цього, люди часто порушують такі правила: «зупинка заборонена», «стоянка заборонена» та залишають авто на відстані менше десяти метрів до пішохідних переходів, перехресть і виїздів з прилеглих територій.

Як зазначають інспектори, багато водіїв не вважають незаконним паркування на тротуарах, аргументуючи це частиною ПДР про дозвіл для легкових авто зупинятися там у разі наявності вільних двох метрів для проходу пішоходів. Однак згідно з пунктом 15.10 (б) стоянка машин на тротуарах забороняється взагалі, окрім спеціально визначених для цього місць. Відповідно, це питання також стає частим приводом для конфліктів з інспекторами.

Одній з таких машин інспектор виписав штраф під час нашої прогулянки. Невелике за розміром авто, хоч і залишило місце для пішоходів, припаркувалося посеред тротуару попри те, що безпосередньо біля цього місця знаходиться паркувальний майданчик. За таке порушення водій або водійка буде змушений заплатити штраф 340 гривень. Можливо, у момент зупинки для авто не знайшлося місця на парковці. Однак, на думку Олександра Спінчевського, це не має бути виправданням для водіїв.

«Так, у Києві дуже багато автомобілів і, можливо, людині доведеться почекати. Проте,  якщо хтось обирає їздити машиною, повинен приймати чинну ситуацію з паркуванням і дотримуватися правил дорожнього руху», – зазначає інспектор.

Олександр Спінчевський пояснює, що насправді паркувальних майданчиків у місті багато. Але люди часто все одно паркують автівки у зручних для себе місцях, хоча стоянка там незаконна. Наприклад, можуть залишити машину безпосередньо перед входом до офісу замість того, аби пройтися до парковки кілька десятків метрів.

Зокрема, у цьому ж районі можна скористатися підземними паркінгами у ЦУМі на 172 паркомісця, БЦ «Леонардо» на 378 паркомісць та бізнес-центрі на Володимирській, 49А на 200 паркомісць. Недалеко у Печерському районі знаходяться підземні паркінги у ТРЦ «Гулівер» на 246 паркомісць, ТРЦ «Мандарин плаза» на 500 паркомісць, а також паркінги у БЦ Arena City: підземний на понад 300 паркомісць та наземний на близько 170 паркомісць.

Окрім паркування на тротуарі, протягом нашої прогулянки інспектор знайшов ще два порушення. Одна з машин припаркувалася колесом на клумбу, за що отримала штраф 340 гривень за стоянку на газоні. А інше авто припаркувалося менше ніж за десять метрів від виїзду з прилеглої території. Інспектори розповідають, що інтенсивно запарковані автомобілями і велосмуги. За це водіїв теж штрафують. Але поки велосмуг у Києві ще не так багато, тож проблема не є дуже масовою.

Доволі часто інспекторам доводиться викликати евакуатор. Це роблять, якщо авто заважає руху іншому транспорту чи пішоходам. Наприклад, коли машина припаркована на трамвайних коліях, виїздах з прилеглих територій, смугах громадського транспорту тощо. 

Як інспектори оформлюють штрафи

На фото з порушенням правила про зупинку за десять метрів від виїзду з прилеглої території видно, що інспектор перевіряє відстань за допомогою вимірювальної рулетки. В таких випадках під час оформлення штрафів інспектори зобов’язані фіксувати відстань на фотографіях. Загалом, вони повинні фіксувати кожну деталь як доказ правопорушення. Ці фото, як і безперервна зйомка нагрудним відеореєстратором впродовж робочого дня, потрібні для випадків, якщо людина захоче оскаржити рішення інспектора в суді.

Тож як інспектори оформлюють постанови про адміністративну відповідальність? Цей процес відбувається через спеціальну програму в смартфоні. Вона дозволяє перевірити, чи оплачене в машини паркування та зафіксувати інші види порушень. Інспектор поступово перевіряє кожну машину, фотографує в разі виявлення правопорушення та зазначає дані про місце. Наприклад, у разі несплати за паркування фотографується загальний вигляд авто з різних сторін, номер транспортного засобу і знак. 

Після додавання світлин до програми людині дається 10 хвилин для оплати паркування. Відлік часу рахується програмою автоматично, тож інспектор ніяк не може зупинити чи змінити його. Якщо людина сплачує за стоянку протягом десяти хвилин, автівка автоматично зникає з програми. Якщо за цей час кошти не були внесені, інспектор повертається до авто і повторно робить фотографії. Після цього людині остаточно виписується штраф, про що вона отримує сповіщення у додатку «Київ Цифровий». Також постанова про адміністративну відповідальність роздруковується і залишається інспектором на капоті машини.

Тобто виправдання деяких водіїв, що вони отримали штраф за двохвилинну зупинку, коли їм знадобилося, наприклад, заскочити до аптеки, не є правдивими. Адже робоча програма інспекторів автоматично відраховує час після фіксації неоплаченого паркування. До речі, часовий проміжок у програмі, який надається водіям для виправлення порушення, відрізняється в залежності від ситуації. Наприклад, інспектор притягує водія за несплату паркування через десять хвилин, а за стоянку в забороненому місці – через п’ять.

Як працюють інспектори

Для уникнення можливої корупційної складової інспектори дізнаються про свої визначені маршрути зранку. Щодня між інспекторами розподіляють маршрути на різних київських вулицях, які не мають повторюватися два дні підряд. Зазвичай один працівник отримує принаймні декілька вулиць, де повинен перевірити припарковані авто.

Але інспектори не лише працюють за визначеним маршрутом, а й опрацьовують звернення громадян про порушення правил паркування. Наприклад, часто заявляють про паркування авто на зеленій зоні. І тоді інспектори їдуть на зазначене місце для перевірки. Тому зазвичай інспектори багато пересуваються по різних районах Києва та проводять «на ногах» цілий день. Мінімум, який вони проходять за день під час роботи – десять кілометрів. Особистий рекорд Олександра Спінчевського становить 21 км.

Кількість штрафів, яку інспектори виписують за день важко порахувати, оскільки цей показник індивідуальний. Це може бути і 20, і 50, і 80 постанов.

Мають значення погодні умови, кількість машин на різних локаціях і кількість тривог. Адже під час повітряної тривоги та протягом пів години після її завершення інспектори не штрафують водіїв. Це робиться з урахуванням того, що людині, можливо, потрібно було залишити автівку і швидко дістатися до укриття. 

Ситуація з паркуванням у Києві

Інспектори не можуть виділити київські локації, з найбільшою кількістю порушень за паркування, адже за їхніми словами, таким є все місто. Хоча, звісно, найбільша концентрація порушень зустрічається в центрі, – через найбільшу концентрацію автівок. З цієї причини інспектори переважно працюють саме в центральних районах, де потрібно пильнувати ще уважніше.

«Якщо інспектори приходять на певну локацію лише двічі на тиждень – ситуація з паркуванням там погіршуються. Якщо не працюють тиждень – на вулиці починається хаос. Натомість, якщо інспектор приходить на майданчик щодня, то помітно, як порушень стає менше. Адже саме контроль є найбільшим стримуючим чинником від порушення водіями правил. Штрафи хоч і невеликі, проте декого все ж зупиняють», – розповідає Олександр Спінчевський.

На думку інспектора, саме контроль сприяє змінам на краще. Зокрема, позитивним чинником стало повернення оплати за паркування в місті навесні цього року. Андрій Вознесенський також зазначає, що після відновлення платного паркування стали помітними позитивні зміни. Люди порушують менше правил і частіше оплачують за місце на парковці самостійно.

Як покращити ситуацію з паркуванням 

Для кращої мотивації людей не порушувати правила варто було б підвищити штрафи, які наразі є занадто малими. Хоча також Олександр Спінчевський стверджує, що причиною частих порушень є недостатньо розвинена культура водіння та паркування серед киян:

«Наші люди звикли кидати автівки там, де їм зручно. Вони не поважають інших учасників дорожнього руху, зокрема і пішоходів. Наприклад, водії часто перекривають тротуари і пішохідні зони. А потім якась мама з коляскою чи школярі не можуть пройти тротуаром або побачити яка може бути загроза від інших машин».

Тому також необхідно підвищувати свідомість людей. Над цим інспектори працюють, займаючись просвітницькою роботою, – пояснюють і нагадують правила дорожнього руху. 

Також позитивним змінами сприяло б збільшення кількості інспекторів. Наразі в управлінні їх працює близько 50. Однак для такого міста як Київ необхідно значно більше. 

Більше по темі:
До заступника Кличка прийшли з обшуками
Кияни платять вдвічі більше за штрафи за неправильну парковку, ніж за саме паркування
У Львові діють нові правила паркування. Година парковки у центрі сягатиме 52 гривень

А ось щодо необхідності збільшення кількості паркінгів у місті Олександр не впевнений. Зокрема, він наводить приклад, що на Бесарабській площі знаходиться достатньо приватних та комунальних паркінгів. Проте, якщо вдень спуститися у підземний паркінг, то виявиться, що понад 50% місць – порожні.

Чому більша кількість парковок у центрі Києва не допоможе вирішити проблему «Хмарочос» уже пояснював раніше.

  • #Інспекція з паркування
  • #КМДА
  • #Паркування

Найпопулярніше за тиждень

Ремонт «Ями» на київському вокзалі почнеться у грудні
Японський волонтер відкрив інше безкоштовне кафе у Харкові. Що сталося з першим?
Замість відновлення будинків у Гостомелі посадовці привласнювали кошти
Дивіться, як відремонтували старий соціальний центр на лівому березі Києва: фото до і після

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала
loader