Новини фестивалю LINOLEUM. Українські аніматорки взяли участь у фестивалі анімації у Манчестері
Новини фестивалю LINOLEUM. Українські аніматорки взяли участь у фестивалі анімації у Манчестері

Новини фестивалю LINOLEUM. Українські аніматорки взяли участь у фестивалі анімації у Манчестері

Новини фестивалю LINOLEUM. Українські аніматорки взяли участь у фестивалі анімації у Манчестері - Фото 1

У Великій Британії відбувся Manchester Animation Festival, де свої роботи представили три переможниці UA/UK Animation Lab — спільного проєкту фестивалю анімації LINOLEUM та британського видання Skwigly Animation Magazine. 

Мета лабораторії — сприяти розвитку української анімаційної індустрії. Відбір проєктів стартував у березні, до участі приймались короткі метри та телесеріали на етапі розробки.

Серед десятків поданих робіт було обрано три, авторки та продюсери яких отримали шанс підготувати проєкт до виробничого етапу, створити ефективний пітч-дек для презентації потенційним копродюсерам за підтримки менторів — британських продюсерів і режисерів, а також презентувати себе на провідних анімаційних фестивалях України та Великої Британії.

Фіналістами стали такі проєкти: 

«Вареники з вишнями» Ольги Гаврилової про безтурботний світ маленької дівчинки, який особливо підкреслює приховані натяки на менш радісні моменти в житті її бабусі. Це роздуми про те, як знайти в собі сили подолати відчай і вірити в мудрість життя.

«Мені надзвичайно пощастило з моєю менторкою Евою Смик. Завдяки її порадам, я побачила слабкі місця в моєму сценарії і несподівано для себе, відкрила дещо зовсім нове: головна ідея мого фільму завуальована і неочевидна — Голодомор. В Україні це не вимагає додаткових пояснень, але виявилось, що це не дуже зрозуміла історія для європейців.»

Один з епізодів трилогії про трьох друзів в межах всесвіту Illogical Adult World — «Перехід на літній час» авторства Ірини Сосімович. Один з її героїв, Джордан, пустотливий хлопець, організовує нову пригоду, в якій Олекса, що має аутизм, долає свій найбільший страх, а Кейсі, сором’язлива дівчина в костюмі риби, нарешті перемагає булінг

«Animation Lab став чудовою нагодою зробити щось набагато більше за те, що ми робили б власними силами.»

Короткометражний фільм «Фрески пам’яті» Олександри Джиганської, який розповідає історію бабусі режисерки, Кіри, яка базується на інтерв’ю, записаному в Бессарабії, на півдні України. Фільм досліджує вплив комуністичного правління на людей і чому такі суспільства не можуть існувати довго.

«Мені став більш зрозумілим процес створення незалежних анімаційних фільмів. Я почала задавати собі питання, про які не думала раніше.»

У вересні проєкти фіналісток були представлені на анімаційному фестивалі LINOLEUM, а днями аніматорки повернулись з Манчестера, де презентували свої ідеї на найбільшому британському анімаційному фестивалі.

Менторами проєкту виступили Ева Смик, анімаційна режисерка, чиї роботи потрапляли до списків фільмів на «Оскар» та BAFTA; Джорджина Гуркомб, продюсерка рекламних роликів та дитячого прескул серіалу Pop Paper City, до дубляжу якого долучались акторка Бруклін Прінс («Проєкт “Флорида”») та співачка Біллі Айліш; Ліззі Гоббс, аніматорка, номінантка премії BAFTA з фільмом I’m OK (2018), що базується на житті художника Оскара Кокошки.

За результатами проєкту менторка Джорджина Гуркомб підкреслила майбутній вплив української анімації на індустрію в цілому:  

«Українські аніматори мають гостре усвідомлення глобальних тенденцій, зберігаючи при цьому унікальний голос, який відчувається свіжим і актуальним. Їхня здатність поєднувати культурні наративи з сучасними анімаційними трендами демонструє вражаючу адаптивність. Проте саме їхня готовність порушувати глибокі та складні теми, такі як стійкість, втрата та ідентичність, вирізняє їх і може вплинути на нові глобальні тренди.»

Аарон Вуд, співзасновник Skwigly Animation Magazine, своєю чергою додав:

«Як свідок еволюції цих трьох проєктів від ідеї, яку авторки подавали на опен-кол Лабораторії, до їхньої фінальної презентації на Манчестерському анімаційному фестивалі, я дуже пишаюся зусиллями, які вони доклали до створення своїх проєктів, а також навичками презентації та впевненістю, які продемонструвала кожна з режисерок. Проєкти, які торкаються дуже різних тем і сюжетів, вразили аудиторію; багато схвальних відгуків та зацікавленості пролунало під час сесії запитань і відповідей та після заходу. Я хотів би подякувати трьом британським менторкам за всю їхню наполегливу працю, і я не можу дочекатися, коли побачу готові роботи.»

В межах проєкту UK/UA Animation Lab на фестивалі LINOLEUM також пройшла серія безоплатних онлайн-лекцій від іноземних спікерів на теми, які корисні аніматорам-початківцям: як формувати команду, де шукати фінансування та копродукцію, як просувати фільми на фестивалях тощо. 

Лекції доступні на YouTube-каналі фестивалю англійською та українськими мовами.

Проєкт UK/UA Animation Lab організовано за фінансової підтримки програми UK/UA Creative Partnerships, започаткованої Британською Радою у співпраці з Українським інститутом.

Источник материала