Столиця Франції створює нову систему метрополітену — проєкт Grand Paris Express, що передбачає будівництво чотирьох нових ліній і продовження двох наявних. Загалом це 200 кілометрів нових колій і 68 нових станцій.
Перші 33-кілометрів 15-ї лінії Великого паризького експресу мали відкрити за рік — у грудні 2025-го, але запуск відтермінували до літа 2026-го через затримки з випробовуваннями. Вартість цієї ділянки, що сполучатиме станції Пон-де-Севр і Нуазі-Шам, становить вісім мільярдів євро. Весь проєкт оцінюється у понад 36 мільярдів євро, повідомляє Le Figaro.
Нова система забезпечить сполучення між передмістями Парижа, оминаючи завантажений центр. Зокрема, 15-а лінія оточить місто кільцем.
Так, 26-річна журналістка Лоран Бен працює у центрі Парижі, але живе за 20 кілометрів, у Версалі. В офіс їздить електричкою RER, яку терпіти не може — вона часто запізнюється, іноді рейси просто скасовують. Бен також їздить до церкви у сусіднє містечко Сент-Обен — автівкою з Версалю можна дістатися за 20 хвилин, а от автобус їде дві години. Коли добудують лінію 18, поїздка між двома містами скоротиться до трьох зупинок метро, пише CNN.
У листопаді презентували перший потяг метро — на тестовий запуск прийшли натовпи містян. Потяги виробництва Alstom складатимуться з шести вагонів і матимуть загальну довжину 108 метрів.
На відміну від поїздів на нинішній мережі метро, ці нові потяги будуть безпілотними. Це, зокрема, убезпечить нову систему від страйків машиністів.
Перша лінія метро Парижа відкрилася у 1900 році й розвинулася до 800-кілометрової мережі з 16 ліній.
- #метро
- #Париж
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті