/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fe89138af862e0318e71e2c2d5d23fad3.jpg)
Попри війну: в Києві проходить Український тиждень моди
Ukrainian Fashion Week FW25-26 проходить під гаслом «Віра в майбутнє» і покликаний стати платформою для інновацій, важливих соціальних ініціатив та підтримки молодого покоління українських дизайнерів. Організатори навіть зробили два подіуми, крім основного працюватиме ще й інноваційний простір для NewGen Lab. Цей майданчик стане першим подіумом для молодих талантів, які сьогодні ще готуються до показів на головному подіумі Тижня, але вже готові заявити про себе та показати перші колекції.
«Нам важливо, щоб молоді дизайнери та бренди знали, що вони важливі для України, що у них тут є майбутнє і перспективи, щоб вони не виїжджали з країни. Бо це наші таланти, наш генофонд, і ми робимо все можливе, щоб вони відчували себе потрібними тут», – розповіла в ексклюзивному коментарі Укрінформу співзасновниця та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська.
Зокрема, уперше представили колекції на Ukrainian Fashion Week бренди PLNGNS та SANTA.
PLNGNS (Palingenesy) показав колекцію IDENTITY у форматі «галереї в галереї», де у центрі уваги – трансформація старих кросівок у нові дизайнерські рішення.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fd8ca6405a131afbc0a78ac0b49af9171.jpg)
Ця колекція втілює місію PLNGNS залишити помітний слід у модній індустрії, перетворюючи старе на нове. Креативний директор Мітя Гонтаренко та головна дизайнерка Іра Амбросова підкреслюють: «Ми прагнемо створювати речі, що запам’ятовуються та встановлюють нові стандарти у сфері стійкої моди».
Центральну роль відіграють перероблене, як от старі кросівки, які трансформуються у довговічні, сучасні текстильні рішення. Палітра – чорний, сірий та білий – підкреслює структуру та форму, тоді як необроблені текстури матеріалів навмисно збережені, щоб зробити процес трансформації помітним.
Особливістю колекції є ручний принт, який переносить текстури матеріалів на тканину, створюючи органічні необроблені візерунки, що роблять кожен виріб унікальним. Силуети IDENTITY поєднують функціональність з авангардними елементами, відображаючи індустріальну естетику.
SANTA представили колекцію FW25/26 «Сила привабливості». За задумом авторів – це маніфест жіночої сили, що звучить із бездоганною гармонією минулого й теперішнього. Лінійка віддає шану легендарному образу femme fatale, перенесеному зі стрічок 50-х у нашу епоху. Креативна директорка бренду Яна Станіславська майстерно відобразила тогочасну естетику, додавши їй ще більшої глибини та динаміки.
Переплітаючи історію з сучасністю, Яна відтворює дух сильних і пристрасних жінок через дизайнерську мову, в якій контрасти стають головним інструментом. Прозоре мереживо стикається зі щільною текстурою шкіри, створюючи гармонійний ансамбль. Така гра матеріалів – це продовження філософії SANTA, де кожна деталь розкриває двоїстість жіночої природи: чуттєвість у поєднанні з рішучістю, грайливість поряд із силою.
У новій колекції бренд демонструє своє майстерне володіння культовими матеріалами, які давно стали його візитівкою: розкішне хутро, пір’я та глибокий оксамит, що нагадують про витончену естетику минулих сезонів. Цього разу ці класичні текстури доповнюються акцентами – фактурною шкірою у вигляді корсетів та витонченим мереживом.
Фінальний акорд образів – вироби з хутра: сумки, боа, шалі та, звісно, шуби – знакові моделі SANTA.
Дебютував на великому подіумі з art-couture колекцією і бренд DOBROVA.
Його колекція «Roots of Freedom» є маніфестом внутрішньої сили, свободи та духовного зв’язку з рідною землею. Вона не підкоряється масовим трендам, а формує нову естетику, яка глибоко резонує в серцях.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F9e3c8056467357cdda2ec6975ab1c54b.jpg)
Колекція «Roots of Freedom» – це глибокий діалог між історією та сучасністю, традиціями та інноваціями. Активні об’ємні силуети – уособлення виразності і драматизму – гармонійно переплітаються із живописною естетикою, що відображена в абстрактних динамічних мазках фарб.
Сакральними сенсами колекції став чорний колір, який символізує землю – надійну опору, джерело сили.
«Небесна блакить втілює легкість мрії, нічим не обмежену волю. Золото народжується під мирним небом і символізує чесноти, які наш народ проніс крізь віки. Його акценти уособлюють велич, багатство, тепло та достаток, а також пшеницю, вирощену на родючому українському чорноземі», – говорять дизайнери. Образ сокола – символу свободи – втілює духовну силу України та її прагнення до гармонії між історією та сучасністю, традицією та інновацією, що є основою ДНК бренду DOBROVA.
Бренд MAKI презентував проєкт F24, організований командою дизайнера Макара Ципана, фахівців з реабілітації та ветеранів. Вони представили важливий проєкт «Одяг з функцією: рівність у розмаїтті», спрямований на створення функціонального та стильного одягу для людей з інвалідністю.
Безбар'єрність – це відповідальність як цілого суспільства, так і кожного особисто. Саме тому команда проєкту «Function 24» поставила собі за мету створити колекцію одягу, який забезпечує самостійність, незалежність та впевненість для людей з травмами рук, очей, ніг, які користуються протезами чи іншими допоміжними засобами.
Унікальність проєкту полягає в тісній співпраці дизайнерів з фокус-групами, які складаються з ветеранів з різними типами ампутацій та втратою зору. Кожен учасник фокус-групи робить своє власне замовлення на одяг, що відповідає його потребам та стилю. Таким чином, проєкт охоплює різноманітні моделі одягу – від футболок та худі до класичних костюмів, джинсів та сорочок. Моделі, створені за індивідуальними замовленнями, тестуються іншими групами для оптимізації та уніфікації дизайну. Це дозволяє зробити одяг доступним для широкого кола.
Проєкт «Одяг з функцією: рівність у розмаїтті» – це соціальна ініціатива, спрямована на створення інклюзивного суспільства, де кожен має рівні можливості та почувається впевнено. Це крок до майбутнього, де безбар'єрність стає нормою, а розмаїття – цінністю.
Як зазначила в коментарі Ірина Данилевська, у цьому сезоні Ukrainian Fashion Week розпочинає розмову з дизайнерами та брендами, щоб у кожного з них були речі з функцією. «Ми хочемо, щоб кожен наш ветеран чи ветеранка могли подзвонити в будь-який бренд і запитати: а у вас є щось для мене? І йому відповіли: так, звичайно. Наша мета адаптувати наших ветеранів до соціального життя, а значить їм має бути зручно й комфортно одягнутися для офісу, кафе чи кіно, щоб почуватися спокійно щодо того як вони виглядають з естетичної точки зору».
У рамках вечірнього показу першого дня Ukrainian Fashion Week FW25-26 Nadya Dzyak представила колекцію, яка була натхнена ідеєю циклічності всесвіту та творчістю переселенки з Бахмута. Найемоційнішим моментом показу стала поява на подіумі моделі на… колісному кріслі.
«Навіть у стані тотальної внутрішньої темряви виробництво бренду у Дніпрі продовжує свою роботу і пристрасну жагу до життя. Через творчість ми шукаємо і повертаємо собі баланс і тверду віру. І нерідко нас надихають і стають дороговказами звичайні люди», – ділиться Надя Дзяк.
Одного дня дизайнерка зустріла поруч зі студією бабусю Валентину, яка продавала строкаті круглі килимки, виткані власноруч. Познайомившись ближче, Надя дізналася, що жінка переїхала до Дніпра з Бахмута і створює ці речі, чому навчилася ще в юності, щоб підтримати себе та хворого сина.
Коло символізує безперервний рух часу, циклічність життя та передачу знань від покоління до покоління. Ця ідея лягла в основу нової колекції Nadya Dzyak FW25/26, де кожна деталь є відображенням традицій, що набувають нових форм та сенсів.
У колекції дизайнерки – невагома органза у витончених колах та геометричних завитиках немов повторюють старовинний обряд. У серці колекції – сукні та спідниці, оздоблені перехресними динамічними воланами у формі кіл, які тримають форму за допомогою особливої технології.
Прозорі та структуровані моделі поєднуються з твідом та вовною, а мінісукні з гіпюру контрастують із денімом, обробленим до іржаво-коричневого кольору. Бомбери з квітковими аплікаціями та асиметричні спідниці відсилають до гранжу, зберігаючи елегантні силуети. Інновації також торкнулися хвилястих форм, з’явившись у воланах зі щільних матеріалів.
Нова колекція здебільшого виконана у чорному кольорі, але містить у собі гарячі спалахи червоного й кармінового, а також кобальтові та лляні відтінки.
LoraShen & Lab91 представили на Ukrainian Fashion Week сумісну локацію, присвячену наївному українському мистецтву, яке дає надію та спонукає подивитися на світ очима дитини.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F01f97c2b580182ba0a2d2e96ed357cef.jpg)
Обидва українські бренди LoraShen та Lab91 мають колекції, натхненні творчістю Марії Примаченко: чудернацькі квіти та неймовірні звірі у фантазійних узорах на одязі та кераміці. Обʼєднавши зусилля та знайшовши спільне бажання дарувати радість в унісон вічним наївним творам Марії, LoraShen & Lab91 створили затишний сад біля української хати з великим столом та яблунею, казковими звірами та квітами уяви української мисткині. Спеціальним гостем презентації стала художниця Дарина Смігановська, яка робила замальовки гостей з алюзіями на творчість Марії Примаченко.
Нова колекція від українського бренду GURANDA – це сплеск елегантності та сміливості у межах унікальної естетики, де зливаються мотиви нульових та стиль Nutro (new retro). Як зазначає дизайнерка бренду Олена Гуранда, кожен образ – це її внутрішній світ. Героїня колекції – красуня, мрійниця, що вірить у романтику в кожній деталі, у спонтанні подорожі та кохання з першого погляду.
Образи колекції немов утілення жіночності, де шифон, оксамит і шовк поєднуються з вишуканою вишивкою намистинами, а грубі фактури деніму та хутра створюють контраст, що підкреслює характер кожної деталі. Фемінність і романтичний шик стають невидимими, вуалюючись у повсякденні образи для кожної жінки, котра прагне незалежності.
Це яскраве самовираження, відчуття розкоші через елементи, що перетворюють простоту на витвір мистецтва. Кожна деталь наповнена знаковими мотивами. Кольорова гама – лавандовий, чорний, шоколадний, темно-синій і золото, що уособлюють глибину традицій, поєднану з технологічною динамікою бренду.
Дизайнерка Олена Голець і бренд GOLETS показали колекцію «У тінях. В переплетінні почуттів».Тут органічно поєдналися драматизм і вишуканість, жіночність і мужність, середньовічна Японія та сучасна Україна, актуальність і позачасся. Речі GOLETS – багатошарові витвори, сповнені практичного значення, але далекі від буквальної утилітарності. Одяг є висловлюванням, мистецькою головокруткою із прихованими механізмами. Колекція осмислює образ представниці нації, яка бореться за існування. А наріжним каменем колекції став принцип FromtheObserver – від спостерігача.
На створення колекції Олену Голець надихнув малюнок гейші – уособлення крихкої краси, трагедії і витонченості. А де гейша, там і самурай – середньовічний воїн, що символізує відданість, силу волі й духу, а також вірність традиціям. Поєднання цих образів парадоксальним (чи то логічним) чином утворило образ сучасної українки – берегині й воїтельки, рішучої, сміливої і вразливої водночас.
В розвиток ідеї Олена Голець створила низку унікальних елементів. Кожна річ завдяки обробці зсередини виглядає хитромудріше, аніж зовні, що робить її власника наче посвяченим у таємницю. Для оздоблення одягу використовується бахрома, а шкіряне взуття прикрасили шипи. Втілити ідею колекції допомагають високоякісні тканини: найтонший шовк, єгипетська бавовна, вовна, кашемір, усі вони забезпечують комфорт, ергономічність та зручність.
Нова копекція DEMIKATE – «Код жіночності» – це запрошення розкрити силу та грацію, спираючись на могутність свого роду.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fb71a1e80ef92192f88bc594e8e8ae848.jpg)
Натхненням колекції стали три ключові кольори: червоний, як енергія пристрасті та рішучості; білий, як символ свободи та чистоти; вишневий, як ода таємниці та глибині. Кожен колір доповнений вишуканою вишивкою, яка поєднує минуле та майбутне в єдине ціле.
Особлива увага приділена вишивці: маку – символу жіночої сили, внутрішньої краси та відродження. Маки, розсипані на сукнях і блузах, ніби оживають, з них проростає майбутне. У кожному шві закладено прагнення надихнути жінку йти вперед, довіряючи своїм мріям і створюючи власний світ.
Колекція – це не просто одяг, це маніфест. Уявіть, що у вас у руках насіння маку, а за спиною – сила вашого роду, яка підтримує та направляє вас, йдіть уперед, засівайте майбутнє, поєднуючи минуле, теперішнє й майбутнє в одному сміливому русі. Сукні, костюми та блузи з колекції огортають фігуру, підкреслюючи її силует і елегантність. Кожен орнамент – це особиста історія, розказана світові.
Бренд CHUPRINA відзначив своє 15-річчя в модній індустрії колекцією FW25/26, в якій дизайнерка Дар'я Чупріна представила шлях бренду через елементи його ДНК.
«Кожна колекція бренду CHUPRINA – це історія про почуття, про любов до оточуючих та до себе. Це мова емоцій – найяскравіших, найтепліших, тих, що надихають щодня ось уже 15 років», – ділиться дизайнерка Дар’я Чупріна. Новий сезон для бренду має особливе значення, адже команда святкує 15-річчя модного дому, і цьому присвячена колекція FW 25/26.
Кожен образ у колекції як відлуння злетів і падінь, темних та світлих смуг, що нагадує і знаковий для бренду зебровий принт. Дизайнерка мовою моди розповідає про путь, яку торує її бренд, про натхнення, про мрії та перепони, силу і слабкість, про мотивацію та життєві реалії – від м’яких трикотажних виробів до елегантних суконь, оздоблених мереживом та сіткою. Особливий акцент у колекції зроблено на аксесуарах. Різноманітні рукавиці – шкіряні, мереживні, з сітки та в’язані стають фішкою сезону. Вони покликані підкреслити витонченість образів та додають завершеності кожному наряду.
Провідною темою колекції Apsara, презентованої на Ukrainian Fashion Week FW25-26, є трансформація як цикл розвитку, адаптація, вдосконалення, в прямому сенсі – зміна форми. В колекції багато трансформації однієї сутності в іншу, перемоделювання виробів у нові форми та стилістичні рішення.
APSARA (Yulia Psaryova) – концептуальный fashion бренд, заснований на аутентичності та сміливості бути собою. Естетика мінімалізму, креативність, художня наповненність протиставляється однотипності мас-маркету.
Одяг APSARA створений для цілеспрямованих людей із власним баченням світу. Нестандартний підхід до силуету та пластики форми допомагає вийти за рамки шаблонності та розкрити нові грані себе.
Відкрив сезон Ukrainian Fashion Week FW25-26 бренд FROLOV із показом у ЦУМі, який перетворився на справжній рок-концерт за участі легендарних українських виконавиць: Ірени Карпи, Юлії Лорд та Саші Кольцової (Крихітка). Колекція «Брудна як ангел» поєднала естетику українського поп-панку та рок-культури 90-х і нульових. Відкрила шоу Ірена Карпа в образі Чорної нареченої.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F4854787e419c0ff2f175d7f9fb3b694b.jpg)
Ukrainian Fashion Week FW25-26 проходить у Мистецькому арсеналі в Києві з 14 по 17 лютого. Захід включає 56 подій – від показів та презентацій до освітніх і благодійних ініціатив. Серед учасників – українські бренди з гучними іменами: Frolov, Gasanova, J'amemme, Ksenia Schnaider, Nadya Dzyak, Golets, TG Botanical, всього понад 40 дизайнерських брендів, які представлять свої нові колекції.
Любов Базів. Київ. Фото надані Ukrainian Fashion Week
