/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fdfa53324a393a6e0f94a30425d8be14b.jpg)
Пекло і Рай у Львові: ZAG презентує нову експозицію
Оглядала нову експозицію кореспондентка "Еспресо.Захід" Андріана Стахів.
Це зовсім відмінна концепція та реальність від світла "Маленького принца". Чим є Пекло та Рай для кожного, концепція межовості та питання вибору на тлі поєднання мистецтва різних століть.
Основу експозиції творить графіка Альберта Дюрера з його ідеєю Пекла поряд із Раєм. І тут варто зробити наголос, що це той Дюрер, ті роботи, які були евакуйовані з Харкова, адже зберігались у сховках Харківського музею.
"Евакуйоване мистецтво – це велика сміливість наших музейників не віддати, не втратити і правильно його довести в евакуацію, – пояснює кураторка виставки, директорка ZAG Христина Береговська у коментарі "Еспресо.Захід". – І це мистецтво, воно постраждало, але воно було захищене. Воно було без рам, воно було без шатів, воно потребувало лікування, потребувало реставрації. Це була реставраційна терапія і хірургія водночас, але це відбулося і сьогодні ті міжнародні скарби світові старих майстрів в належному стані, вони зараз в експозиції для популяризації і промоції. І тим самим це є голос гуманності українців до світу, що ми не тільки своє популяризуємо, шануємо, толеруємо: "ми ваше мистецтво, ваше національне надбання, також у складний час, коли українці донатять на дрони, інші українці рятують світові скарби". Це якраз той випадок, того евакуйованого мистецтва – про порятунок цих творів".
фото: Андріана Стахів
Поряд із Дюрером опиняється його копіювальник, але разом із тим – друг, Раймонді. Він повторював роботи Альбрехта Дюрера до останньої риски та крапки, і навіть його підпис, та це не заважало їм мешкати поряд та зберігати дружні стосунки.
Поряд зі світовими іменами розташувалась не менш знакова українська ікона XVI століття, яка зображує картину Страшного суду. Різні типи дерева, левкас та позолота, кожен елемент промальований надзвичайно детально, це та робота, що зупиняє та змушує затриматись у пошуку та роздумах.
фото: Андріана Стахів
Окрім того, представлені також голландська графіка XIX століття і голландський натюрморт XVI століття, де ключовим символом подвійної ролі стає риба, – власне ця символічність відкриває для глядача третій поверх галереї.
Читайте також: "Якщо ти не у війську, то ти маєш бути для війська": Нікіта Тітов про підтримку ЗСУ, "Стінописи опору" та повагу
фото: Андріана Стахів
Але перед тим, як рушати туди, варто повернутися до теми інтеграції, бо питання Пекла, Раю та вибору об'єднали творців минулого із художниками сучасності, зокрема тут можна побачити роботи Бокотеїв, Rina Riga, Юлії Долинської, Оксани Борисової та усіх тих, хто намагається осмислювати тему вибору, тему особливості сприйняття Пекла та Раю, персональних схильностей та відчуттів.
Роздивитись, подумати про свій вибір та відчути глибше роботи завдяки імерсивній кімнаті відвідувачі галереї матимуть нагоду із 31 травня.
фото: Андріана Стахів
