Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum
Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum

Як українському фешн-бізнесу масштабуватися? Це одне з ключових питань міжнародного ELLE Active Forum — заходу, що зібрав разом лідерів думок від громадського сектору до бізнесу. 

У спеціальній панелі, організованій за підтримки Райффайзен Банку, власниці, керівниці, дизайнерки українських модних брендів та Ukrainian Fashion Week обговорили, що потрібно робити українським модним брендам, щоб успішно розширювати бізнес, виходити на нові ринки та нести світові свій культурний меседж. Також вони поділилися, як залучати інвестиції в український креативний продукт.

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 1

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 2

У дискусії взяли участь такі спікерки: співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, заступниця голови правління Райффайзен Банку Наталія Гуріна, українська дизайнерка та засновниця бренду BOBKOVA Крістіна Бобкова, СЕО та засновниця компанії RITO GROUP, брендів RITO та 91LAB Тетяна Абрамова, а також співвласниця українського бренду концептуального одягу Juliya Kros Олена Філь.

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 3

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 4

Спікерки наголосили на важливості розвивати унікальний бренд — зі своєю чіткою позицією, філософією та цінностями. У випадку одягу від Крістіни Бобкової йшлося про переосмислення культурних традицій у сучасну моду, уникнення копіювань та реалізацію ексклюзивних співпраць з українськими митцями.

«Треба просто щось робити своє. Це дуже важливо робити свій продукт  — унікальний. Кожен дизайнер, який вміє це робити, і буде продаватися, і буде успішним», — поділилася Крістіна Бобкова. 

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 5

Українська дизайнерка та засновниця бренду BOBKOVA Крістіна Бобкова

Водночас Олена Філь розповіла, що бренд Juliya Kros зосереджений на інтелектуальній моді — індивідуальних рішеннях та персоналізації потреб клієнта. 

«Що таке інтелектуальна мода?.. Це мода для свідомих, мислячих людей. Це свідоме формування гардеробу. Ми проти маніпуляції свідомістю людини, коли, скажімо так, провокується імпульсивна поведінка, яка не є раціональною економічною поведінкою людини. У нас позиція — no fast fashion», — розповіла Олена Філь. 

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 6

Співвласниця українського бренду концептуального одягу Juliya Kros Олена Філь 

Тетяна Абрамова поділилася, що для компанії RITO Group важливі принципи повільної моди та створення колекцій одягу поза часом — разом з урахування екологічних, соціальних та етичних факторів. 

«Я прихильниця інтенсивного, а не екстенсивного розвитку. Для нашої команди дуже важливо бути найкращими у своїй ніші, ніж найбільшими… Ми знаємо, що є тренд повільної моди, який все більше поширюється у світі. Ми по-іншому, свідомо підходимо до вибору нашого гардеробу… Більшість наших колекцій — це timeless», — наголосила Тетяна Абрамова. 

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 7

СЕО та засновниця компанії RITO GROUP, брендів RITO та 91LAB Тетяна Абрамова

Українським брендам вдалося масштабуватися під час війни. На цьому наголосила Ірина Данилевська, яка ще в березні 2022 року запустила ініціативу Support Ukrainian Fashion, завдяки якій українські дизайнери представили свої колекції на дванадцяти Тижнях моди.

«Бренди в момент падіння внутрішнього ринку отримали можливість зберегтися, представивши себе на міжнародному ринку», — зауважила Ірина Данилевська.

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 8

Співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська

Спікерки звернули особливу увагу на масштабування та успіх бізнесу завдяки синергії банківської сфери та української моди. Заступниця голови правління Райффайзен Банку Наталія Гуріна підтвердила, наскільки важливо мати прозору компанію та прищеплювати їй правильні цінності на будь-яких рівнях — від її внутрішньої роботи до масштабування на іноземні ринки. 

«Потрібно зрозуміти, хто ці люди, які стоять за бізнесом. Це основа, бо це про цінності. Кредит ти видаєш компанії, а повертати його будуть люди… Усе залежить від того, наскільки засновники бізнесів не лише проголошують про свою відповідальність, прозорість і чесність, а дійсно живуть і діють так кожного дня. І я щиро пишаюсь, що сьогодні на сцені зі мною поруч яскраві представниці саме таких відповідальних бізнесів, які можуть бути в нашій країні рольовими моделями для багатьох, і навіть великих бізнесів», — розповіла Наталія Гуріна.

Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 9

Заступниця голови правління Райффайзен Банку Наталія Гуріна

Експертки також згадали про важливість заповнювати різні ніші на ринку — особливо ті, що зараз затребувані. Зокрема, Ірина Данилевська згадала про осучаснення спадщини в українській моді, а також створення інклюзивного одягу. 

У межах дискусії спікерки підкреслили, наскільки важливою є дослідження української ідентичності для культурної дипломатії та підвищення інвестицій в Україну.

«Ми вже достатньо відомі у світі через наш код ДНК — наші вишиванки. Але ми можемо заявити про український фешн-напрям і з інших сторін, мʼяко вплітаючи нашу українську ідентичність у багатогранну сучасність. Ми українці не тільки з історією, а й зі сформованим баченням нового майбутнього» — підкреслила Наталія Гуріна. 

  • Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 10
  • Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 11
  • Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 12
  • Як це було: панельна дискусія про масштабування українського модного бізнесу на ELLE Active Forum - Фото 13

Нагадаємо, ми розповідали, як минув десятий ELLE Active Forum та хто взяв участь у події.

Источник материала
loader