/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fb3be1d34466f4d0041cf3eb15d946bc5.jpg)
«Підземні переходи – катівні для людей» – про що говорили на Першій транспортній конференції на Троєщині?
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fb3be1d34466f4d0041cf3eb15d946bc5.jpg)
У суботу, 26 липня, в Деснянській РДА відбулася Перша транспортна конференція району.
Говорили зокрема про метро на Троєщину та про те, як маршрутки псують Київ.
Новий очільник Деснянської РДА Максим Бахматов зібрав конференцію, щоб разом із громадою обговорити головні проблеми Троєщини та знайти рішення.
Метро на Троєщину
Зокрема йшлося про те, що Деснянський район — найбільший в Україні, але досі не має прямого сполучення з метро чи швидкісним транспортом. Хоча за державними нормами дорога до центру має займати 30–40 хвилин, з Троєщини вона може тривати до двох годин. Це створює відчуття транспортної ізоляції району.
В рамках цього питання Максим Бахматов розкритикував проєкт метро, за його словами КМДА хоче витратити два мільярди євро на проєкт, якого фактично ще не існує.
Нагадуємо, у «Хмарочосі» був про це матеріал.
Інженер Олександр Біляєв запропонував альтернативний варіант: використати Подільський міст і побудувати лише дві станції — Подільську (із пересадкою на станцію Тараса Шевченка) та Райдужну (із пересадкою на швидкісний трамвай). Також він запропонував оновити сам трамвай — зробити його справді швидким і комфортним, додавши більше вагонів.
Це, на його думку, дозволить мешканцям Троєщини швидко діставатися метро з мінімальною кількістю пересадок. Такий варіант буде дешевшим, безпечнішим і менш ризикованим, ніж старий план із тунелями під водонасиченими ґрунтами. Його вже обговорювали в КМДА та включили до пропозицій нового Генплану Києва.
Затори
Іншою темою конференції стали затори. Після 24 лютого 2022 року TomTom припинив публікувати трафік-дані для Києва, що ускладнило моніторинг. У відповідь активісти створили локальний лічильник трафіку на основі Google Maps API, який охоплює 600 км маршрутів. Він показав, що Київ щомісяця втрачає 100–120 мільйонів гривень через затори. У Деснянському районі затримки в ранковий пік сягають 54%, а ввечері — 42%, адже люди живуть переважно на лівому березі, а працюють — на правому.
Попри наявність зручного 114-го маршруту на Троєщину, він часто стоїть у заторах, також кількість рухомого складу значно скоротилась, через мобілізацію водіїв.
А на Лісовому масиві майже всі користуються маршрутками, які є фактично недоступними для людей з особливими потребами, а ще в них немає безготівкового розрахунку. Також є трамваї — 27, 28, 4 і 5, але вони не покривають усіх потреб району, а більшість з цих станціє теє є недоступними для маломобільних груп, а проєкт реконструкції трамвайної лінії Милославська — Дарницький вокзал – так і не реалізували.
Бахматов пропонує вирішення проблеми у вигляді контролі за смугами для громадського транспорту, щоб автівки не перекривали рух полосі для автобусів та залучені жінок до керування автобусами, передачі нерозмитнених автобусів для поповнення таксопарку та розбудові трамвайної мережі.
Маршрути громадського транспорту
Також говорилось, що самі маршрути району розподілені неефективно: там, де багато пасажирів — їдуть малі маршрутки, а великі автобуси возять мало людей. Тому Максим Бахматов запопонував передати малонавантажені маршрути приватникам або змінити їх, щоб краще використовувати транспорт.
Загалом маршрут 114 (Троєщина — Центр) є першим кандидатом на глибоку модернізацію. Так активісти, експерти та мешканці хочуть зробити з нього взірцеву транспортну лінію з виділеними смугами, новими зупинками, інформуванням та доступністю для всіх груп населення.
Безбар’єрність
Не оминули і проблему безбар’єрності району. Враховуючи очевидну недоступність району для маломобільних груп, у Деснянській РДА озвучили низку конкретних планів для покращення ситуації. Так хочуть перевірити всі зупинки — чи зручні вони для всіх і чи відповідають нормам (має бути 20 см заввишки, а не 15). Підземні переходи хочуть замінити або доповнити наземними — бо теперішні незручні. Також мають заборонити паркування в кишенях зупинок, яке заважає автобусам. Ще одна проблема — водії часто не під’їжджають до бордюру.
Зазим’я та Биківня
Обговорили і проблеми районів Зазим’я та Биківня, де досі немає базової інфраструктури: доріг, каналізації, водопроводу. А частина вулиць навіть не взяті на баланс міста — жодного стратегічного плану по цим територіям не видно. Мешканці Биківні виступили з ініціативою зробити мікрорайон пілотним проєктом організації руху, адже наразі там немає жодного світлофора і безпечних переходів навіть біля шкіл, а громада самостійно ставить знаки.
Вони виступили з пропозицією об’єднати зусилля РДА і місцевої ініціативи для побудови нової моделі, яку потім можна масштабувати на інші райони. Максим Бахматов підтримав ідею: усі відділи вже готуються до виїзду в Биківню з попереднім аналізом проблем — сміття, благоустрій, забудова, школа, організація руху тощо.
Велоінфраструктура
Окремо обговорили стан велосипедної інфраструктури. Владислав Панченко з Асоціації велосипедистів розповів, що маршрут Троєщина – Центр формально існує, але не добудований і не переданий місту. Через це немає прибирання, не оновлюється розмітка, а деякі ділянки — небезпечні. Особливо ризикованими є переїзди на Шухевича, де водії часто не помічають велосипедистів. Після ремонту мосту через Десенку авто і громадський транспорт отримають нове покриття, але велодоріжки залишаються без уваги. Владислав закликає вирішити хоча б базові речі — нанести розмітку та прибрати пісок, навіть без повної добудови маршруту.
Маніфест
У межах конференції мешканці Деснянського району публічно зачитали та підписали маніфест, що став підсумком обговорення транспортних проблем району. У документі було чітко визначено ключові вимоги: визнання критичної ситуації з перевантаженістю, недоступністю та незручністю громадського транспорту, засудження багаторічних політичних маніпуляцій навколо обіцянок метро на Троєщину, вимога до влади забезпечити доїзд до центрів активності міста громадським транспортом не довше ніж за 45 хвилин у години пік, а також — до появи метро — налагодити стабільну роботу наземного транспорту, зокрема автобусного маршруту №114.
Окремо підкреслено потребу в прозорій комунікації влади та регулярному звітуванні перед громадою про реальні кроки. Маніфест планують офіційно передати до КМДА, а також залучити до подальшої роботи представників Київпастрансу, транспортного департаменту та поліції. Усі учасники конференції отримали можливість підписати документ на підтримку цих вимог.
Також очільник району неодноразово закликав мешканців надсилати скарги через 1551, щоб створити тиск на владу і прискорити вирішення проблем, чого б це не стосувалося – транспорту чи опалення. Ще організатори пообіцяли створити протокол конференції з алгоритмами дій для тиску на владу.
- #Громадський транспорт
- #Транспорт
- #троєщинна
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
