Фонд Центру раннього дитинства, заснований принцесою Уельською Кетрін у 2021 році, презентував серію анімаційних фільмів, що покликані сприяти кращому розумінню важливості соціального та емоційного розвитку дітей у ранньому віці. Відео розміщено на YouTube, вони вже доступні для вільного використання родинами, благодійними організаціями та фахівцями з дошкільної освіти, повідомляє The Telegraph.
“Нові анімаційні фільми від Центру раннього дитинства демонструють, як дорослі можуть створювати турботливі, люблячі взаємодії з дітьми, допомагаючи сприяти соціальному та емоційному розвитку в їхні найперші роки”, – заявила принцеса Уельська у відеозверненні, супровідному до запуску серії, і додала: “Ці основні соціальні та емоційні навички є важливими для формування здорових стосунків і є фундаментальними будівельними блоками, які можуть допомогти нам у житті”.
Фонд презентував сім анімаційних роликів – короткі тематичні відео, створені із залученням провідних науковців і творчих митців. У межах проєкту використовуються різні стилі анімації, а самі ролики перекладені валлійською мовою та адаптовані для перегляду з використанням британської жестової мови. У відеозверненні принцеса висловила сподівання, що проєкт сприятиме побудові більш здорових і свідомих суспільств у майбутньому.
“Раннє дитинство пропонує священну можливість змінити наші суспільства на краще, і, розвиваючи ці навички у наших немовлят і дітей, ми виховаємо молоде покоління, краще підготовлене до майбутнього”, – зазначає авторка.
Серіал охоплює шість ключових тем, пов’язаних із формуванням психоемоційної стійкості у дітей:
- розвиток емоційно здорового мозку;
- розпізнавання та регуляція сильних емоцій;
- взаємодія з іншими людьми;
- підтримка раннього навчання;
- створення простору для зв’язку;
- значення “спільного управління почуттями” дорослими разом з дитиною.
У фільмах наголошено також на важливості уповільнення у спілкуванні з дитиною. Потрібна усвідомлена присутність дорослого та вербальна й невербальна взаємодія.
![]()
Хоча теми цифрової поведінки прямо не згадуються, анімації непрямо застерігають від надмірного використання екранів, акцентуючи на потребі живого контакту. Важливо звертати увагу на те, що саме маленькі діти роблять, а також передавати своїми діями відчуття безпеки та цінності.
Консультантами проєкту виступили професори Пітер Фонагі та Сем Васс – провідні фахівці у сфері дитячої психології та нейронауки. Центр раннього дитинства також планує активну інтеграцію матеріалів у навчальні програми університетів та практичну роботу різних спеціалізованих організацій у всій Великій Британії.
У червні принцеса Уельська особисто провела творчий семінар у межах фонду, де зустрілася з ілюстраторами серії та фахівцями з раннього розвитку. Як підкреслили у Кенсінгтонському палаці, вона була “тісно залучена до всіх етапів” створення серіалу.
За результатами соціологічного дослідження, проведеного Центром раннього дитинства у 2024 році, 94% дорослих у Великій Британії вважають соціальні та емоційні навички важливими для щасливого дорослого життя. Водночас 42% опитаних зізналися, що мають”мало або взагалі не мали уявлення про те, як ці навички розвиваються в ранньому дитинстві”. Запуск нової серії анімаційних фільмів має на меті подолати саме цей розрив, надаючи доступні, візуально зрозумілі ресурси для ширшого кола користувачів.
Нещодавно повідомлялося, що надмірний скролінг у соцмережах погіршує здатність дітей зосереджуватись і формує звичку до короткочасної уваги. На це звертають увагу як науковці, так і технологічні лідери. Експерти наголошують, що короткий контент негативно впливає на розвиток мозку та емоційної стабільності в дитинстві.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F47e355370a7a7b6e02b817429c236f90.jpg)
