/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F72985c7ad198eee90bc1eba200193b44.jpg)
«Одна поїздка у метро реально коштує майже 45 гривень». У Києві хочуть підняти ціни на проїзд
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F72985c7ad198eee90bc1eba200193b44.jpg)
В столиці можливо піднімуть вартість проїзду в громадському транспорті. З такою ініціативою виступив Департамент фінансів КМДА у листі до міського голови Віталія Кличка, пише Kyiv News.
У фінансовому департаменті кажуть, що щороку міський бюджет змушений компенсувати різницю між реальною вартістю перевезень і тарифами для пасажирів, адже для прикладу реальна ціна проїзду в метро коштує майже 45 гривень.
Тому Департамент фінансів звернувся до Кличка з проханням переглянути діючі тарифи на міський транспорт і встановити нові, зважаючи на економічну ситуацію та зростання витрат.
В листі Департамент посилається на те, що Київрада у грудні 2024 року затвердила бюджет міста на 2025 рік. Для Департаменту транспортної інфраструктури виділили понад девять мільярдів гривень, а це 12,3% усіх витрат загального фонду бюджету міста. При цьому ще до початку 2025 року було відомо, що різниця між реальними витратами та встановленими тарифами складе понад 11 мільярдів гривень.
Разом з тим 20 серпня 2025 року Верховна Рада ухвалила зміни до держбюджету і частина доходів, яка раніше йшли до бюджету Києва, з вересня 2025 року і до кінця року спрямується безпосередньо до державного бюджету України. А отже Київ недоотримає 8 мільярдів гривень. Зібрати ці недоотримані кошти Департамент фінансів пропонує за рахунок підняття вартості проїзду в громадському транспорті.
Додатково через інфляцію з 2020 року витрати міста на покриття різниці у тарифах постійно зростають. Для 2026 року ця різниця вже становитиме майже 14 мільярдів гривень. Наприклад, один проїзд у метро реально коштує 44,68 гривень, а в наземному транспорті — 22,62 гривні, тоді як пасажири платять значно менше. Варто зазначити, що ці показники визначають комунальні підприємства, і на чому вони ґрунтуються до кінця не зрозуміло.
Загалом, громадський транспорт є дотаційним практично в будь-якому великому місті. Так, наприклад, у Варшаві, як раніше писав «Хмарочос», 76% транспортного бюджету забезпечується за рахунок дотацій, і тільки 24% підприємства, які надають послуги з перевезень, заробляють самостійно.
- #Київ
- #тарифи
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
