Суд Нідерландів зобов’язав Facebook та Instagram змінити стрічку
Суд Нідерландів зобов’язав Facebook та Instagram змінити стрічку

Суд Нідерландів зобов’язав Facebook та Instagram змінити стрічку

Суд Нідерландів зобов’язав Facebook та Instagram змінити стрічку - Фото 1

Другого жовтня нідерландський суд зобов’язав компанію Meta протягом двох тижнів надати користувачам соцмереж Facebook і Instagram «просту і пряму» опцію стрічки, яка не залежить від алгоритму профілювання даних і не містить рекомендованого контенту, повідомляє Reuters.

Суд вирішив, що дизайн платформ не відповідає вимогам європейського Акту про цифрові послуги, ухваленого у 2022 році.

Нинішня практика автоматичного повернення до профільованої стрічки з рекламою та сторонніми дописами щоразу, коли користувач закриває застосунок, є забороненим «темним шаблоном» та порушує право на свободу інформації. Тобто якщо ви обрали дивитися лише дописи від друзів або груп, на які підписані, цей вибір має лишатися й після повернення в соцмережу.

У Meta заявили, що оскаржуватимуть рішення, оскільки, на думку компанії, питання належить до компетенції Єврокомісії, а не судів окремих країн.

Справу ініціювала група Bits of Freedom, що захищає цифрові права. «Неприйнятно, щоб кілька американських технологічних мільярдерів могли визначати, як ми сприймаємо світ», — заявила її речниця Мартьє Кнаап.

Нобелівські лауреати з економіки Саймон Джонсон і Дарон Аджемоглу закликали запровадити податок на доходи від цифрової реклами у соцмережах, таких як Facebook, YouTube, TikTok і Twitter.

«Надмірна залежність компаній соціальних мереж від доходів від цифрової реклами зміцнила бізнес-модель, яка стимулює привернення та утримання уваги людей будь-якою ціною», — зазначають вони.

Якщо платформа хоче монетизувати зібрані дані користувачів, вона має переконатися, що вони ті залишаються активними на платформі протягом тривалого часу. Найкащий спосіб досягти цього — це просувати емоційно заряджені матеріали: мову ненависті, екстремізм, сенсаційні новини та матеріали, що викликають заздрість і обурення. Так, фейсбук зіграв велику роль у геноциді мусульман рохінджа у М’янмі.

На думку економістів, соцмережі фінансово зацікавлені у тому, щоб радикалізувати суспільство.

Джонсон і Аджемоглу зауважують, що навіть якщо на ринку присутні та конкурують декілька гравців, але всі використовують однакову бізнес-модель, це нічим не краще від монополії. І те, що дані контролюються американськими техногігантами, — не набагато краще, ніж якби вони контролювалися Комуністичною партією Китаю.

У 2023 році цифрова реклама глобально принесла близько 550 мільярдів доларів доходу. Приблизно 42% припадає на Alphabet, 23% — на Meta та 9% — на Amazon.

  • #Facebook
  • #інтернет
  • #Соцмережі

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала
loader