/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2F60ac004cb4efa12002bae669d00bf81b.jpg)
Бренд 91LAB у співпраці з Посольством Швеції презентував зимову колекцію, натхненну гобеленами з Оверхогдаля
Український бренд 91 LAB, що створює лімітовані колекції з артбаченням і глибоким культурним контекстом, об’єднав мистецтво культурної дипломатії та мистецтво трикотажу в колекції FW2025/26.
Килими з Оверхогдаля — унікальні текстильні витвори мистецтва доби раннього Середньовіччя. Знайдені у шведському селі, вони є свідченням майстерності скандинавських ткачів і водночас відкривають дивовижні паралелі з українськими традиціями килимарства.
«Цей гобелен — символ, що поєднує наше сьогодення з глибинною пам’яттю про ключові періоди історії та культури українських земель і водночас має відлуння у сучасній Швеції. Ця колекція — про зв’язок між минулим і сьогоденням та між усіма нами», — стверджує команда.
Кожна річ створена з особливою увагою до фактури — складне ручне та машинне переплетіння ниток утворює об’ємні структури, рельєфні візерунки та м’яку архітектоніку трикотажу.
Особливість колекції — арани, традиційні для скандинавського в’язання мотиви, які в цій інтерпретації набувають символічного звучання: вони нагадують вузли пам’яті, що з’єднують різні культури.
У процесі роботи використовувалися комбіновані техніки трикотажу, серед яких — складні багатошарові плетіння, інверсні рельєфи та зміна натягу нитки, що дозволяють створювати гру світла й тіні на поверхні виробу.
Однією з центральних новинок колекції стало пальто-кардиган з вовни ягня — річ прямого вільного силуету, із заниженою лінією плечей та англійським коміром. У ньому використано переплетіння «плюш», що поєднує гладкі та об’ємні ділянки, відтворюючи складний однотонний орнаментальний малюнок, запозичений з гобелену Оверхогдаля.
91LAB — бренд, що є частиною RITO GROUP. Він про інтелектуальну моду, де лімітованість і свідоме виробництво стають відповіддю на швидкоплинність трендів.
