/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fb2a7011735123c41b40654797659059e.jpg)
Амбітна мета: «Укрзалізниця» планує довести євроколію до Львова вже до кінця 2027 року
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fb2a7011735123c41b40654797659059e.jpg)
АТ «Укрзалізниця» поставила собі амбітну ціль – до кінця 2027 року завершити будівництво європейської колії (стандарт $1435$ мм) до Львова. Реалізація цього масштабного інфраструктурного проєкту дозволить значно інтегрувати західноукраїнський транспортний хаб у європейську залізничну мережу, відкриваючи можливості для прямого пасажирського сполучення з ключовими містами ЄС.
Про це повідомив голова правління компанії Олександр Перцовський під час нещодавнього заходу «На шляху до інтеграції: діалог між урядом та бізнесом щодо вступу України до ЄС», передає RegioNews із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
«Ми ставимо собі дуже амбітну ціль – до кінця 2027 року поєднати Львів з євроколією», – наголосив Перцовський.
Нові маршрути: Відень, Краків та Варшава
Зведення колії європейського стандарту до Львова має стратегічне значення. Воно дозволить львів’янам та гостям міста подорожувати до європейських столиць та великих міст без необхідності пересадки чи технічної зміни візків (як це відбувається зараз на кордоні через різну ширину колії – $1520$ мм в Україні та $1435$ мм в ЄС).
Серед пріоритетних напрямків, які стануть доступними для прямого сполучення:
- Відень (Австрія);
- Краків (Польща);
- Варшава (Польща).
Додаткові деталі проєкту:
- Маршрут: Роботи розпочнуться на ділянці, що має з’єднати кордон з Польщею (зокрема, від Мостиськ) зі Львовом.
- Вартість: Раніше орієнтовна загальна вартість проєкту розширення євроколії до Львова оцінювалася приблизно у 10,92 млрд грн. Початок будівництва проєкту був перенесений на 2026 рік.
- Стратегічні хаби: Окрім Львова, стратегічними хабами для продовження євроколії в УЗ розглядають Ковель та Чернівці, що має на меті сполучити Волинь та Буковину з Польщею та Румунією відповідно. Наприклад, у вересні 2025 року євроколію вже було доведено від Чопа до Ужгорода на ділянці довжиною $22$ км.
Окремим, але не менш важливим завданням є узгодження з Євросоюзом процедури спрощення прикордонного та митного контролю на залізниці.
За словами голови УЗ, компанія прагне застосувати досвід, аналогічний автомобільному транспорту, де контроль може відбуватися швидше та простіше, аби пасажири не втрачали час на кордоні.
Завдяки реалізації такого механізму, пасажири зможуть проходити всі необхідні перевірки безпосередньо у потязі або на кінцевих станціях, що суттєво скоротить загальний час подорожі та зробить залізничне сполучення з Європою максимально зручним та конкурентним.
Аристарх БАНДРУК
