«Важливо бути готовим до викликів». Інтерв’ю з оперною зіркою Ольгою Кульчинською про творчий шлях і не тільки
«Важливо бути готовим до викликів». Інтерв’ю з оперною зіркою Ольгою Кульчинською про творчий шлях і не тільки

«Важливо бути готовим до викликів». Інтерв’ю з оперною зіркою Ольгою Кульчинською про творчий шлях і не тільки

Ольга Кульчинська — уродженка Рівного, випускниця Київської національної музичної академії, клас Народної артистки України Марії Стефʼюк. Вона вражає своїми акторськими здібностями, а подекуди навіть вдається до акробатичних трюків. Їй довіряють головні ролі на провідних оперних сценах світу. Про творчий шлях артистки та секрети успіху читайте далі. 

Ольга Кульчинська

Пані Ольго, ваше виконання насправді заворожує і дарує неймовірну насолоду — слухаєш і не можеш відірватися! Нинішня зустріч з вами — щедрий подарунок. Ви представляєте Україну перед усім світом, тож розкажіть про ваші найближчі вистави.

У жовтні я співатиму в Гамбурзі партію Фіорділіджі (Cosi fan tutte Моцарта), потім у Віденській опері — Маргариту в «Фаусті» Шарля Гуно, в листопаді — Бланш у «Діалогах кармеліток» Франсіса Пуленка. Від середини грудня в Мюнхені починаються репетиції зовсім нової постановки «Фауста», а навесні в Амстердамі — «Весілля Фігаро» Моцарта (роль Сюзанни). В липні поїду до Санта-Фе, США, де виступатиму під керівництвом Керрі-Лінн Вілсон — видатної диригентки, яка невпинно і послідовно підтримує Україну.

Ви не граєте — ви перевтілюєтесь у своїх героїнь. Мене глибоко вразило виконання вами Клеопатри в «Юлії Цезарі» Генделя: оце німе ридання над тілом коханого, спроби його оживити, підняти, потім ви падаєте без сил — а голос ллється бездоганно. В інших сценах ви взагалі співаєте майже сторчголов... Як вам це вдається?

Дуже важливо бути готовим до викликів, не боятись ризиків і бути на одній хвилі з режисером. Пробувати раз у раз, не виходить — шукати інший спосіб. Наприклад, у Барселоні я співала Лейлу («Шукачі перлин» Жоржа Бізе), і режисер перетворив дійство на реаліті-шоу серед пляжу. Мені довелося виконувати дуже складну, колоратурну арію в різних позах йоги. Тож я багато займалась вдома: виспівувала і тренувалась, як спортсменка. Головне — практика і ще раз практика, відкритість до всього нового. І коли ти розумієш, що змогла це зробити, то відчуваєш таку безмежну свободу!..

До речі, про новаторство: дедалі більше ми бачимо оперних співачок негліже, босоніж, простоволосих, майже без гриму. Коли ви з цим стикнулися в перший раз, як почувались?

Напевно, по максимуму такий мій образ був у «Цезарі» — в зовсім короткій сорочці. Спочатку було трошки незручно, а потім починаєш співати, занурюєшся в роль — і ти вже про це не думаєш. А вперше я з цим стикнулась у «Капулетті та Монтеккі» Вінченцо Белліні: моя героїня з’являється негліже, потім вдягає весільну сукню, знов її знімає. Не можу сказати, що це мені було складно, дискомфорту я не відчувала. До речі, деяким співачкам доводиться навіть у купальниках на сцену виходити.

Якось в інтерв’ю ви розповідали про свою студентську практику безкоштовних концертів. Ви співали тільки академічну музику? А як щодо легких жанрів — джаз, поп, оперета? Що ви слухаєте в машині або у вільний час?

О, я дуже все це люблю! Оперета — це взагалі моє, в мене німецька дуже природно звучить. Мені завжди комфортно в цій музиці. Я вважаю, що оперні виконавці обов’язково мають просто навіть вдома наспівувати попмузику: це дає гнучкість апарату. Ти мусиш уміти співати не тільки академічною постановкою, яка є найближчою до природної. Адже такі артисти, як Барбра Стрейзанд, наприклад, використовують інші методи, щоб брати верхні ноти. І коли я починаю співати репертуар Стрейзанд, у мене ламається голос у певному регістрі, тому що вона відкриває гортань по-іншому.

Оскільки наш журнал переважно жіночий, не можу не спитати: які модні й косметичні бренди вам більше до вподоби? Які процедури з догляду ви практикуєте?

У мене є косметологиня, вона родом з Дніпра, але живе в Амстердамі. У неї медична освіта, вона запроваджує різні ефективні процедури, як-от NAD+ для оновлення клітинного метаболізму. Це зараз дуже розповсюджено серед жінок — і молодих, і 45+. Щодо косметики з догляду, я давно обрала для себе iS Clinical. Час від часу змінюю її, коли закінчується, але потім все одно повертаюсь. Серед декоративних засобів у театрі зазвичай використовують професійні бренди: M.A.C, Make Up For Ever. Візажисти надають перевагу Dior, NYX — там велика палітра кольорів. Я завжди прошу, щоб мені обов’язково наносили зволоження. Через те, що нас часто гримують, важливо слідкувати за очищенням і доглядом — хай це буде навіть один хороший крем. Втім, у мене інша проблема: пів валізи з отими скляночками кремів, сироваток, засобів для волосся. Я все це мушу з собою возити.

Ну, так тримати, адже ви чудово виглядаєте!

Щодо одягу — з ним теж непросто, хочеться у валізу взяти все! Я ж людина, яка любить вдягатися — до слова, не капсульно. Часто подорожую, тож зазвичай беру базові вбрання. Хоча люблю в один день ходити на підборах, в інший — у кросівках, або ж обираю рок-стиль. Через день знову щось елегантне кортить вдягнути. Тож у цьому плані складно подорожувати — бажано взяти те, що було б цікаво носити. Я дуже ціную наші бренди, українські. У мене є декілька виробів Христини Рачицької в стилі вишиванок. Також дуже подобається Gepur і головні убори Ruslan Baginskiy. Підборам надаю перевагу влітку. Концертні туфлі теж на підборах — улюблені Armani, Dior. Придивляюсь до Manolo Blahnik. Проте для сцени вище семи сантиметрів взуття не підходить — така наша специфіка...

Ольга Кульчинська

Часто доводиться чути від оперних співаків, що нині дуже висока конкуренція, вкрай важко пробитися на велику сцену, отримати вигідний контракт. А вашій кар’єрі що більше посприяло — перша премія на конкурсі чи досвідчений агент?

У мене спрацювало все комплексно. До перемоги на вокальному конкурсі в Барселоні в мене номінально був агент, але він нічого мені не пропонував, ми контракт не підписували. А через два місяці після конкурсу мене запросила Цюрихська опера на постановку «Капулетті та Монтеккі» з Джойс ДіДонато. За місяць до прем’єри одна співачка відмовилась від участі, я мала її замінити. Впродовж декількох тижнів вивчила партію, онлайн займалась зі своєю викладачкою. Режисером був Крістоф Лой, з яким я відтоді дуже плідно співпрацюю. Такі режисери насправді дають співакам найвищу акторську школу. Після цюрихської постановки в мене вже пішли цікаві контракти. Звичайно, агент теж відіграє значну роль. Зараз моїми справами займається Center Stage Artist Management.

Як часто ви займаєтесь із педагогом-репетитором?

У мене є піаністи, з якими дуже давно спілкуюсь і які знають мій голос. Вони, до речі, не в театрах працюють: один у Відні живе, він фрілансер, інша піаністка — в Мюнхені. Я з ними роблю різний репертуар, їхньому слуху цілком довіряю. Крім того, дуже багато років займаюсь з вокальною викладачкою, котрій неймовірно вдячна. Адже голос постійно росте, він змінюється, і вона цей процес чудово розуміє. Тому мати таку колегу дуже важливо для мене. 

Чи є певні методи збереження голосових зв’язок? Чи існує практика страхування?

Так, є така практика, але це дуже дороге задоволення, складне з юридичної точки зору. В деяких театрах страхують хористів, тому що в них величезне щоденне навантаження.

З огляду на історію вашої сім’ї або на історію таких пар, як Гізелла Ципола і Стефан Турчак, як ви вважаєте — чи може бути щасливим шлюб тільки з людиною спорідненої професії? Чи може повністю розділяти вашу відданість мистецтву партнер, який не має відношення до творчої сфери?

Я абсолютно впевнена, що може. Адже творчі професії бувають абсолютно різними. Менеджер або бармен теж може бути творчим, розумієте? Важливо, щоб людина поруч з тобою усвідомлювала специфіку твоєї роботи, захоплювалась нею, не була байдужою, навіть якщо не сильно в цьому розбирається.

У вас є хобі, не пов’язані з музикою?

Я рік тому почала танцювати танго. Мені це дуже до снаги! Я в Зальцбурзі ходила на уроки, в Лондоні теж. Багато людей різного віку відвідують танцклас — до речі, чоловіків більше, ніж жінок. Люблю також займатися спортом, але в міру. Хоча деякі з моїх колег бігають марафони так завзято, наче це для них не хобі, а спосіб життя.


Источник материала
loader