/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F106697538a3842610a4f7e8ab667a37a.jpg)
Склади та логістичні хаби переїжджають у центр Парижа у колишні, вже непотрібні паркінги
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F106697538a3842610a4f7e8ab667a37a.jpg)
Мешканці мегаполісів звикли до доставки, особливо після пандемії, і попит на неї продовжує зростати. Водночас пересування транспорту з товарами міськими вулицями робить значний вклад у забруднення. Так, за підрахунками 2022 року, на доставку припадали 20-40% усіх транспортних викидів, пише Bloomberg CityLab.
Розташування складів і логістичних хабів у центрі міста скорочує відстані, й чимало товарів, таким чином, можна перевезти транспортом «останньої милі». Якщо місце призначення віддалено від хабу на 15 хвилин, як це передбачає концепція «15-хвилинного міста», то товар можна доставити й велосипедом, а то й пішки.
«Ми спостерігаємо збільшення кількості логістичних центрів і мікрохабів у центральних районах міст», — зауважує Лорена Ашінте з консалтингової компанії Bax Innovation у Барселоні.
Париж, де міська політика нинішньої мерки Анн Ідальго стимулює зменшення автомобілів на вулицях і зникнення паркінгів, виявився сприятливим до цієї нової тенденції у ритейлі.
Компанія Mont Thabor придбала підземний паркінг, що сягає вісім поверхів під землею на Єлисейських Полях — нижче рівня Сени, — ще перед пандемією. Та незабаром зрозуміла, що гараж у самісінському центрі столиці Франції, з якої зникають автівки, може вже виявитися неактуальною інвестицією.
Наприкінці року у приміщеннях колишнього паркінгу відкривається L’Atelier Logistique. Проєкт площею понад 16 тисяч квадратних метрів задумано як «невидимий» міський логістичний центр, повністю розташований під землею, що надаватиме послуги приблизно 4400 роздрібним торгівцям у радіусі 5-20 хвилин. Доставки здійснюватимуть чистими транспортними засобами з нульовим рівнем викидів, вантажними електровелосипедами або пішки. До складу ж товари завозитимуть уночі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F36edf582adce8d39ef4d2bec7e20bfe7.jpg)
Туристи становлять понад 70% відвідувачів Єлисейських полів, і чимало власників крамниць на проспекті готові платити дорогу місячну оренду, у середньому 1200 євро за квадратний метр. Загалом понад половина всіх приміщень родрібної торгівлі Парижа зосереджена у 8-му районі та навколо. Оренда складів у цій зоні коштує від 350 євро за метр. Розвантаження товарів у щільному просторі, з тисячами автівок і пішоходів, перетворюється на жахіття. Тож існування великого складу по сусідству виглядає зручною опцією.
Подібні склади відкриваються й у інших районах, як-от один із комплексів компанії Sogaris біля центру Помпіду: великий кіоск з озелененим дахом, який приховує шестиповерхову підземну інфраструктуру у, знов-таки, колишньому паркінгу. На рівні вулиці він вміщає хімчистку та ремонт велосипедів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7ad0851faea01a1e1e09556d17bd4941.jpg)
Ще один засіб прибрати вантажівки з вулиць — це переправляти товари річкою. Стартап Fludis зараз випробовує 40-метрову електричну баржу — плавучий склад, яка прибуває з вантажем і вантажними велосипедами до набережної біля Дому Інвалідів. Пакунки складають на велосипеди, по 250 кілограмів на кожен, і розвозять клієнтам. Така комбінація вирішує логістичну дилему: склади на околицях дешевші, але звідти не везтимеш велосипедом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F3f3fa337d905b73a86f2372b5b08203a.jpg)
- #Париж
- #Торгівля
- #Франція
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
