/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F1ef586b5a6b9349e907928b052be86a7.jpg)
Китай збуває за кордон бензинові автівки, які не може продати на місцевому ринку, де панують електрокари
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F1ef586b5a6b9349e907928b052be86a7.jpg)
Китайська індустрія електромобілів лише за кілька років захопила половину домашнього ринку, обваливши продажі бензинових автівок. Тож у відповідь виробники останніх почали збувати за кордоном машини, які не можуть продати вдома, повідомляє Reuters.
Поки західні політики зосереджувалися на захисті власних ринків від китайських електрокарів, які у КНР щедро субсидуються, та підвищували мита на їх завезення, світові автовиробники зіштовхнулися з сильною конкуренцію саме в бензиновому секторі.
За останній рік експорт китайських автомобілів на двигунах внутрішнього згорання підскочив із одного мільйона до понад 6,5 мільйона на рік.
Серед найбільших експортерів — такі компанії, як SAIC, BAIC, Dongfeng і Changan, із значною державною часткою. Нещодавно — на тлі підйому приватних виробників електромобілів на чолі з BYD, — продажі цих підприємств різко впали. Наприклад, за чотири роки щорічні продажі SAIC-GM у Китаї впали з понад 1,4 мільйона автомобілів до 435 тисяч.
«Китай настільки перенасичений автовиробниками, що ринок вже за крок від того, щоб почати їсти сам себе», — зазначає представник компанії FAW Жиль Тейлор.
Державна підтримка виробників електромобілів така потужна, що місцеві громади самі будували заводи під ключ, запрошуючи компанії в’їжджати з самою лише валізою. Наразі ці потужності дозволяють виробляти 20 мільйонів електричних і гібридних машин щороку. У цей час виробничі лінії виробників бензинових автівок — які можуть випускати 30 мільйонів автівок на рік — не працювали на повну потужність. В уряді закликали переобладнувати ці лінії під виробництво електрокарів. Та ці десятки мільйонів автомобілів — забагато для місцевого ринку.
Зараз «бензинові» гравці нарощують продажі на експортних ринках. Експорт SAIC зріс із майже 400 тисяч автівок на рік у 2020 році до понад мільйона минулого року. Найбільшим екпортером є Chery, світові продажі якого у період 2020-2024 років підскочили з 0,7 мільйона до 2,6 мільйона машин. Чотири п’ятих обсягу його експорту становлять бензинові автівки.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5d534908f24b4b1a0766a930587fdaf1.jpg)
Особливо добре бензинові автомобілі продаються на ринках Східної Європи, Африки та Латинської Америки — там, де бракує інфраструктури для електромобілів. Наприклад, гориста та видовжена географія Чилі сама по собі є значною перепоною для встановлення зарядних станцій. Не дивно, що китайці захопили майже третину місцевого ринку.
Традиційно великі виробники орієнтувалися на найбільші ринки світу, такі як США, Європа, Китай і Японія. Зараз же китайські експортери відкривають нові фронти для збуту продукції — там, де люди надають перевагу дешевим моделям, навіть якщо це досягається коштом гіршої безпеки та застарілих технологій.
33-річна жителька Уругваю Мар’яна Бетісаґасті нещодавно купила бензиновий пікап Rich 6 від Dongfeng. Така модель коштує від 21 тисячі доларів. Для порівняння, аналогічний Nissan (обидва виробники є багаторічними партнерами, але на уругувайському ринку виявилися конкурентами) коштуватиме від 31 тисячі. Мар’яна живе на фермі у передмісті Дурасно й машина потрібна їй для перевезення кормів і худоби. «В Уругваї можна купити два китайських пікапи за ціною однієї автівки традиційного бренду», — пояснює вона.
Консалтингова компанія AlixPartners прогнозує, що до 2030 року китайські автовиробники контролюватимуть 30% світової автомобільної промисловості.
Найбільший напрямок китайського збуту — Мексика, де до кінця цього року частка «китайців» сягне 14%. У вересні мексиканський уряд анонсував підняття мит на автівки з КНР з 20% до 50% — до кінця не ясно, чи щоб захистити працівників місцевих заводів чи щоб задобрити Вашингтон, адже Мексика може використовуватися як чорний хід для завезення цих автівок у США.
Ще торік головним ринком для Китаю була Росія. Частка китайських автомобілів зросла з 21% у 2022 році до 64% у 2024-му. Та росіяни теж відреагували підвищенням мит, і експорт із КНР різко впав.
- #Автомобіль
- #Китай
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
