У польському Любіні вже 10 років весь транспорт є безоплатним. Які результати?
У польському Любіні вже 10 років весь транспорт є безоплатним. Які результати?

У польському Любіні вже 10 років весь транспорт є безоплатним. Які результати?

У польському Любіні вже 10 років весь транспорт є безоплатним. Які результати? - Фото 1

У польському місті Любін у Нижній Сілезії громадський транспорт є безкоштовним з вересня 2014 року.

Він доступний усім мешканцям без обмежень, на відміну від інших міст, де безкоштовні поїздки раніше надавалися лише дітям, пенсіонерам або платникам місцевих податків. Така модель показала позитивний ефект і сьогодні є прикладом для інших регіонів Польщі.

За понад десять років мережа громадського транспорту в Любіні значно розширилася. У 2014 році в місті працювали дев’ять автобусних маршрутів довжиною 38 км. Уже у 2018 році їх стало 17, а загальна протяжність зросла до 196 км.

До 2024 року система вже охоплювала 22 маршрути загальною довжиною 887 км у межах районної транспортної мережі., а це не лише вулиці Любіна, а й сусідні населені пункти, включно з містом Полковиці та десятками інших селищ.

Мережа добре скоординована: в години пік автобуси ходять кожні 12 хвилин, а маршрути налаштовані так, щоб перевезення були ефективні як за кількістю пасажирів, так і за економічними витратами, у межах наявного парку автобусів.

Парк компанії PKS Lubin налічує понад 50 автобусів, більшість із яких працює на природному газі (CNG). У межах нового проєкту планується введення перших 12 електробусів разом із інфраструктурою для зарядки. Їх поставить компанія Solaris, а загальна вартість контракту становить близько 40 млн злотих, частково покривається грантовим фінансуванням.

За час роботи системи кількість пасажирів у Любіні значно зросла. Якщо у 2014 році майже десять маршрутів перевозили близько шести мільйонів пасажирів, то у 2024 році пасажиропотік досяг 15 мільйонів. Утримання транспорту у 2024 році коштувало близько шести мільйонів євро, частково коштом внесків міста, сусідніх громад та дотацій з Фонду розвитку автобусного транспорту.

Таким чином, Любін став одним із перших польських міст із безплатний громадським транспортом і показав, що доступні перевезення допомагають розвивати місто, економіку та роблять пересування більш екологічним.

Та варто зазначити, що за останнім переписом населення у Любині мешкало майже 70 тисяч мешканців, що приблизно як один Шевченківський район столиці за кількістю населення і значно менше ніж Деснянський.

Польські експерти відзначають, що безоплатний транспорт найкраще працює в невеликих містах і регіонах. Він підвищує мобільність мешканців, підтримує економіку та є більш екологічним, ніж приватні авто.

  • #Громадський транспорт
  • #Транспорт

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала
loader