Нова Верховна Рада: яких змін очікувати українцям
Нова Верховна Рада: яких змін очікувати українцям

Нова Верховна Рада: яких змін очікувати українцям

З іншого боку, всупереч поширеній думці, це не перше і навіть не рекордне оновлення парламенту.

Насправді, кожна наступна Верховна Рада оновлювалась в середньому приблизно наполовину.

Тобто просто зміна облич точно нічого не змінить, бо для реальних змін потрібні ще щонайменше дві складові.

Для змін, на які більшість українців так очікують, потрібні щонайменше три складові:.

зміна правил;.

зміна інститутів;.

зміна людей при владі.

Припустимо, останнє, хай і в такий майже революційний спосіб, емоційно, шашкою, особливо не роздумуючи, змінили.

Але наскільки і які правила та інститути ці нові люди хочуть і здатні змінювати? Це покажуть перші 2-3 місяці роботи нового парламенту.

Перші рішення нової Ради.

Ці перші місяці – найбільше вікно можливостей і найважливіший час за всю каденцію.

Час, коли вплив деструктивних сил найменший, формальна і неформальна, зовнішня і внутрішня опозиція ще слабка, а можливості для ухвалення рішень максимально сильні.

Прогнозую, що фундамент змін, який буде закладено до нового року, зрештою, і буде тим максимумом, який ми зможемо отримати від цього парламенту.

В надміру популістичний період суперкороткої передвиборчої кампанії, однак, новообрані парламентські сили обіцяли мінімум конкретики.

А чим менше конкретики до виборів, тим менше шансів отримати очікуване від рішень, які вони будуть ухвалювати після виборів.

Результати парламентських виборів у інфографіці.

Яких змін українці очікують від нового парламенту.

Ці дуже чіткі рішення, часто у вигляді вже розроблених концепцій або навіть законопроектів, були сформовані в так звані "порядки денні для нового парламенту" в різних сферах: антикорупційний, судовий, правоохоронний, правозахисний, екологічний та інші.

• Антикорупційна сфера.

Перезавантаження частини антикорупційних органів, а саме Антикорупційного агентства і Антикорупційної прокуратури, інституційне посилення Антикорупційного бюро, зокрема, через зміну законодавства про процес розслідувань, ухвалення Антикорупційної стратегії на кілька років вперед і так далі.

• Судова сфера.

Реформа суддівських органів, від яких залежить якість судового корпусу, і Конституційного суду, політична заангажованість якого нависає дамокловим мечем над усім реформаторським законодавством.

• Правоохоронна сфера.

В правоохоронному порядку денному – реформа Служби безпеки, Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ і Нацполіції.

А ще – обмеження недоторканності депутатів і суддів та десятки рішень, прийняття або виконання яких саботувалось роками.

Ухвалити ці рішення пообіцяли публічно перед виборами ті сили, які нині мають більшість депутатів в новому складі парламенту.

І їхнє ухвалення стане для суспільства маркерами – чи ми рухаємось в напрямку реальних змін, чи знову поміняли "шило на мило".

Зрештою Україна, звісно, прийде до "професійності" політики, де депутатами обиратимуть за професійними якостями, а не за новизною обличчя, але для того нам усім треба буде докласти багато зусиль.

Кінець кінцем, все буде добре, і якщо зараз не добре, значить – це ще не кінець.

Источник материала
Поделиться сюжетом