Британський стартап планує побудувати біоелектричний гібридний літак на 18 місць.
Концепцію Bio Electric Hybrid Aircraft (BEHA) опублікував Faradair Aerospace, передає Naked Science.
«Екологічний літак на біопаливі буде видавати в два рази менше шуму, ніж звичайні реактивні літаки завдяки електродвигуну, який буде використовуватися для зльоту і посадки, - стверджує керуючий директор Faradair Aerospace Ніл Клафлі.
- При зльоті машина буде виробляти тільки 60 дБА(акустичний децибел), тоді як у звичайних реактивних літаків цей показник досягає 140 дБА».
У нинішню модель - M1H - включена запатентована конфігурація потрійного кільця крила, яка дає літаку велику піднімальну силу та забезпечує можливість швидкого зльоту і посадки (Short Take-Off and Landing, STOL), продовжують у У Faradair Aerospace.
«Безпосередньо для польоту, а також для підзарядки електродвигуна в задній частині літального засобу встановлять турбогвинтовий двигун потужністю 1600 кінських сил, - зазначають у компанії.
- Літак зможе сідати і злітати з більш коротких злітно-посадкових смуг - йому потрібно лише 300 метрів при наявності векторної тяги, яку забезпечать два протиобертових пропелера, особлива форма крила і легкий корпус з вуглецевих композитів».
Багатофункціональний літак BEHA M1H дозволить операторам надавати послуги повітряного транспорту і здійснювати регулярні перельоти: приміром, вдень для пасажирських перевезень, а вночі - для вантажних, пояснює керуючий директор Faradair Aerospace Ніл Клафлі.
«Літак можна використовувати для пасажирських і вантажних перевезень на швидкості 370 кілометрів на годину, - зауважує він.
- Це відкриває нові можливості, які не обслуговуються діючими повітряними судами".
Перший комерційний політ нового літального засобу намічений на 2025 рік.
Група інженерів, що співпрацює з Університетом Суонсі, передбачає, що перш за все розробкою зацікавляться невеликі авіалінії.
По-перше, на новому літаку переліт, наприклад, між Лондоном і Манчестером стане коротшим - 42 замість нинішніх 60 хвилин.
По-друге, повітряне судно працюватиме на біопаливі замість традиційного реактивного палива, що робить його більш екологічним.
А використання електрики для посадки і зльоту скоротить витрати на переліт, що знизить вартість квитка для пасажирів і, ймовірно, приверне нових клієнтів.
Компанія також стверджує, що конфігурація літака може бути змінена з пасажирського на вантажний всього за 15 хвилин, що робить його ще більш привабливим для перевізників, які мають намір використовувати для різних потреб.