Приватна українська авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" готова купувати літаки українського виробництва, якщо їх почнуть випускати серійно.
Про це заявив голова наглядової ради та один із співвласників МАУ Арон Майберг в інтерв’ю Mind.
"Щоб авіакомпанії купували українські літаки, потрібна серійність.
Де проводити обслуговування? Де готувати пілотів? Де брати до нього запчастини? Щоб він був серійним, сядьте з авіакомпанією, якій цей літак потрібен, і обговоріть.
Як я вирахую для цих літаків економіку? Серійне виробництво за один день не налагоджується.
Це довгий і складний процес.
Середньомагістральний літак ємністю 70–100 крісел нам дуже потрібен.
Якби Україна зробила такий успішний літак, ми б його купували" - наголосив він.
За словами Майберга, МАУ влаштує собівартість крісла в середньомагістральному літаку на рівні 30–40 доларів.
"Тоді авіакомпанія зможе комбінувати: комусь продавати квитки за $20–22, комусь – за $70–80.
Це вже наш маркетинг.
Але річ не лише в собівартості.
Літаки потрібно випускати серійно, а не виготовити три індивідуальних літаки, для яких незрозуміло, де брати пілотів, запчастини та як обслуговувати ці ПС", - додав він.
Водночас Майберг пояснив, що вирішенням ситуації може стати створення системи фінансування на зразок того, як роблять інші компанії – Boeing і Airbus.
"Їм допомагають експортні та імпортні агентства.
Тут треба, швидше за все, думати про лізингову компанію, може, державну, може – змішану.
Треба створити пул банків, які ці літаки купуватимуть, здаватимуть їх у лізинг.
Це ті аспекти, які необхідні, аби в країні повноцінно розвивалася авіація", - резюмував він.
Один літак коштує 32 мільйони доларів.