19 мая, воскресенье
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Рада підтримала законопроект про єдину систему електронних реєстрів
Рада підтримала законопроект про єдину систему електронних реєстрів

Рада підтримала законопроект про єдину систему електронних реєстрів

14:46, 31 жовтня 2019.

Політика.

Нова система дозволить істотно скоротити витрати на супровід публічних реєстрів і прискорити надання державних послуг.

Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроект, яким оптимізується система публічних електронних реєстрів шляхом заборони дублювання даних, що дасть змогу щонайменше на 15% скоротити витрати на супровід реєстрів.

За ухвалення законопроекту №2110 про публічні електронні реєстри проголосували 320 народних депутатів за необхідного мінімуму в 226 голосів.

Як зазначив голова підкомітету Комітету з питань цифрової трансформації Роман Соха, законопроект спрямований на унормування системи публічних електронних реєстрів.

«Метою законопроекту є визначення уніфікованої інституційної структури функціонування публічних електронних реєстрів і єдиних вимог до їх створення, ведення, взаємодії, адміністрування, модернізації, реорганізації та ліквідації, а також до створення реєстрової інформації та її використання в інших інформаційних системах, при здійсненні дозвільної та іншої управлінської діяльності, надання адміністративних послуг», - пояснив він.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроект є рамковим і на основі єдиного термінологічного апарату визначає систему публічних електронних реєстрів, законодавчі вимоги до публічних електронних реєстрів, реєстрової інформації, а також принципи, організаційні, інституційні, процесуальні та фінансові основи їх існування і взаємодії.

«Згідно з результатами інвентаризації, проведеної Державним агентством з питань електронного уряду, було нараховано понад 350 існуючих електронних державних реєстрів, власниками яких виступають більш як 80 органів державної влади.

На сьогодні діяльність електронних реєстрів врегульована 190 нормативними актами, з яких 135 Законів України, через що виникають великі відмінності в термінології і що обумовлює відсутність єдиних підходів до їх створення і ведення», - йдеться в документі.

Відзначається, що лише на щорічну підтримку 25 пріоритетних державних реєстрів з державного бюджету витрачається більш як 500 млн грн.

«Зазвичай електронні реєстри розміщуються на власних потужностях власників, а більш як 45% коштів на підтримку спрямовано на закупівлю запчастин для серверів.

За результатами інвентаризації також встановлено дуже низький рівень сумісності даних і виявлено численні випадки дублювання інформації, перш за все персональних даних, що призводить до ускладнення надання адміністративних послуг, зайвих витрат на супровід електронних реєстрів у частині їх підтримки і захисту», - йдеться в документі.

Автори законопроекту зазначають, що його ухвалення за рахунок заборони дублювання даних і побудови інтероперабельного середовища обміну інформацією дасть змогу щонайменше на 15% скоротити витрати на супровід реєстрів, а також значно підвищить якість і швидкість надання адміністративних та інших державних послуг.

«Проведення оптимізації кількості електронних реєстрів дасть змогу значно зменшити витрати державного бюджету на створення нових реєстрів і підтримку існуючих.

Запропонована фінансова модель передбачає можливість укладення фінансових угод для суб'єктів господарювання для отримання знеособленої інформації для власних потреб, що створить додаткове джерело фінансування для розвитку системи електронних реєстрів і дасть поштовх для бізнесу для створення нових сервісів на основі державних даних», - йдеться в документі.

#Верховна Рада#реєстр.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны