Порт Осло планує скоротити викиди парникових газів на 85% за 10 років
Порт Осло планує скоротити викиди парникових газів на 85% за 10 років

Порт Осло планує скоротити викиди парникових газів на 85% за 10 років

До 2030 року порт Осло має намір скоротити викиди вуглекислого газу, оксиду сірки, оксиду азоту та твердих частинок на 85%.

Для досягнення амбітної мети був розроблений план дій з 17 пунктів, передає citylab.

Зокрема, порт, який на даний момент приймає від 50 до 70 кораблів на тиждень та близько 12 500 контейнерів на місяць, а корабельне та берегове обладнання виробляє 55 000 метрів кубічних тон викидів парникових газів на рік, планує переобладнати поромні човни, запровадити процеси із низьким вмістом вуглецю, встановити електромережі такої потужності на березі, яка дозволила б човнам відключити двигуни та підключитися до мережі при стикуванні.

У серпні порт підписав контракт з норвезької неурядовою організацією The Bellona Foundation для прискорення скорочення викидів.

«Берегова енергетика є ключовим елементом морської декарбонізації, яка може бути реалізована прямо зараз, - каже старший радник фонду Bellona з морських питань Христина Янссен.

– Переобладнані судна зможуть тримати включеними вогні, системи охолодження та інші системи і обладнання, підключаючись до гідроелектричної мережі, а не до двигуна, який також буде живити обладнання, таке як крани, які зазвичай працюють на дизельному паливі».

Для екологізації місцевих поромів порт уклав контракт з компанією Norled, якій в даний час доручено електрифікувати три з 10 існуючих пасажирських суден і тим самим знизити викиди транзитного управління на 70%.

Вищезазначені зусилля дозволять столиці Норвегії реалізувати програму зі скорочення викидів на 95% до 2030 року.

Для руху "зелений порт" має важливе значення пошук спільних точок дотику з місцевими та міжнародними партнерами, а іноді і з конкурентами.

"Це дуже амбітно, але ж ми збираємося досягти Паризької угоди, - говорить глава відділу навколишнього середовища порту Осло Хайді Нілсон.

– Порти Ослофьорда і всього регіону повинні об'єднатися, ми повинні співпрацювати з портами Лос-Анджелеса і Лонг-Біч, які технічно є конкурентами, хоча в Лос-Анджелесі кажуть, що не конкурують у питаннях безпеки і навколишнього середовища".

На переконання Хайді Нілсона, прагнути до нульових викидів – це розвиватися у правильному напрямі.

"Я думаю, що це потужний сигнал про те, що це можливо і правильно, і це нам потрібно у багатьох портових містах по всьому світу».

За даними Міжнародної морської організації ООН, від 80 до 90% вантажів світової торгівлі транспортується морем на високосірковому мазуті - найбруднішому паливі, яке тільки існує.

Це близько 94 000 суден, що перевозять 10 мільярдів тонн сирої нафти, хімічних речовин, кукурудзи і вантажів, які продукують майже 4% глобальних викидів парникових газів.

Источник материала
Поделиться сюжетом