Вантажні автомобілі, які працюють на біогазі, мають найкращий вплив на клімат порівняно з іншими видами палива, включаючи електроенергію.
Про це йдеться в опублікованих 20 вересня результатах дослідження, яке було проведене на замовлення Французької газової асоціації (AFG) і Французької асоціації природного газу для транспортних засобів (AFGNV), передає Transportal.
Так, наприклад, вантажівки, які працюють на біогазі, мають кращі екологічні показники, ніж автомобілі на електротязі.
Це є одним з результатів дослідження Французького НДІ нафти (IFPEN), в ході якого було вивчено повний життєвий цикл (виробництво, заправка, експлуатація) вантажних автомобілів, які працюють на природному газі (CNG) та біогазі (bio - CNG).
Виробництво акумуляторних батарей для електромобілів значно знижує їх екологічний баланс, так як при їх виробництві використовуються метали.
"Використання батарей також збільшує залежність від Китаю, який переважає на ринку акумуляторів і рідкоземельних металів", - зазначає керівник AFGNV Жиль Дюран.
У ході дослідження було встановлено, що використання біогазу забезпечує практично нейтральний вуглецевий баланс.
Викид СО2 у вихлопних газах у таких випадках еквівалентний кількості СО2, спожитому метанізованими установками у процесі виробництва біогазу з рослинних матеріалів, які, в свою чергу, використали СО2 для свого росту.
Таким чином, біогаз вважається абсолютно збалансованим біологічним паливом.
Експерти IFPEN відзначають, що вантажні електричні машини з масою менше 3,5 т і батареєю (80 к.
Вт•год в 2019-му і 100 к.
Вт•год до 2030 року) продукують значні викиди.
Як показує практика, у 2019 році викиди СО2 від працюючої на біогазі малотоннажної вантажівки були на 52% менше, ніж від аналогічної електровантажівки (174 г СО2/ ткм проти 366 г/ ткм електрофургона).
Вантажівки, що працюють на дизельному паливі і природному газі, мають ще більш високі показники викидів СО2.
Очікується, що подібна ситуація не зміниться і до 2030 року.
Що стосується великовантажного транспорту, то у 2019 році 12-тонна вантажівка на біогазі мала викиди СО2 на 35% менше, ніж аналогічна електровантажівка.
Цей показник виявився ще кращим у порівнянні з автомобілями на дизельному паливі і природному газі.
Очікується, що подібна ситуація не зміниться і до 2030 року.
"Найкращі показники за викидами парникових газів в атмосферу мають малотоннажні і 12-тонні вантажні автомобілі, які працюють на біогазі", - підсумовує представник IFPEN і співавтор дослідження Сипрієн Тернель.
Представники французької газової промисловості наполягають на зміні французького законодавства щодо показників шкідливих викидів.
На їх думку, необхідно враховувати результати повного життєвого циклу транспортного засобу, а зараз оцінюються тільки викиди на виході з вихлопної труби автомобіля.
В Євросоюзі у 2019 році було прийнято постанову з цього питання, яка передбачає, що в 2025 році метод оцінки може бути переглянуто: показники викидів СО2 будуть визначатися за результатами повного життєвого циклу транспортного засобу.
Асоціації AFG і AFGNV підтримують таке нововведення і наполягають на розширенні поняття шкідливих викидів.
В даний час виробничі потужності у Франції дозволяють забезпечити заправку біогазом від 100 тис.
до 150 тис.
вантажних автомобілів.
"У 2018 році тільки 12% заправленого у вантажівки газу мало сертифікат поновлюваного біопалива, - зауважує Жиль Дюран.
- За нашими оцінками, цей показник складе 17-20% у 2019 році, а у 2030 році цілком досяжними можуть бути 40%".
В очікуванні такого результату у проведеному дослідженні рекомендується у період до 2030 року ширше використовувати для заправки вантажівок суміш звичайного стиснутого природного газу і біогазу - у співвідношенні 60 до 40%.
Такою газовою сумішшю можна буде заправляти значно більшу кількість вантажних автомобілів - і вплив на клімат в такому випадку буде еквівалентний впливу електровантажівок.