/https%3A%2F%2Fecotown.com.ua%2Fupload%2Fiblock%2F51a%2F1771574439061.jpg)
Французькі інженери удосконалили водневий катамаран електрогенеруючими вітрилами
На єдиному у світі повністю автономному катамарані, що працює за рахунок енергії водню, підвищать потужність генеруючої установки у тому числі і завдяки електрогенеруючим вітрилам.
Проект реалізує компанія Energy Observer Developments, в якій працює 200 техніків та інженерів, передає vpk.
Електрогенеруючі вітрила "Ocean Wings" мають особливу конструкції для вироблення додаткової електроенергії.
Observer створювався на підприємстві в Сен-Мало (Бретань, Франція) як гоночний катамаран.
Однак потім 30,5-метровий корабель був оснащений двома вітровими генераторами британської фірми Quiet Revolution з роторами вертикального типу, сонячними панелями площею 130 кв.
м, електродвигунами з рекуперативною функцією та установкою для отримання водню і виробництва електроенергії, очевидно паливними елементи з полімерною мембраною, які застосовуються на підводних човнах.
Корабель забезпечує себе енергією шляхом отримання водню з морської води методом електролізу.
З допомогою електричного струму відбувається розщеплення молекул води на складові частини водень і кисень.
Отриманий таким чином, рідкий водень зберігаються на кораблі в балонах, виготовлених з алюмінію і вуглецевого волокна, під тиском близько 350 бар.
Енергію отримують від сонця і вітру, а водень є акумулятором.
З газоподібного водню виходить тепло і електрику.
Теплова енергія використовується для опалення та водопостачання житлових приміщень катамарана.
Електрична - для роботи системи автоматики і двох електромоторів, які приводять судно в рух.
Такий спосіб отримання палива абсолютно нешкідливий для навколишнього середовища.
Коли рівень заряду акумуляторних батарей знижується до 30%, система автоматизованого управління енергосистемою судна запускає генерацію електроенергії з системи довгострокового зберігання на основі водню.
В результаті тепер судно працює виключно на екологічно чистій відновлюваній енергії.
Є на судні і аварійний дизель-генератор, наявність обов'язкова для морських суден.
Втім, потужності його вистачить тільки для підживлення системи управління в разі інциденту.
Остаточний удосконалений варіант Energy Observer планують створити у 2022 році.
Цей проект хочуть зробити інвестиційно привабливим, щоб згодом у французькому регіоні Бретань створити ціле підприємство з виробництва так званого "зеленого" водню - палива для різного роду "екологічних" двигунів.
Про вартість проекту поки не повідомляється.

