12:15, 18 грудня 2019.
Транспорт.
Під стінами Кабміну проходить мітинг портовиків Одеси та Чорноморська.
Під стінами Кабміну мітингують портовики Одеси та Чорноморська / фото УНІАН.
Члени профспілок Чорноморського порту передадуть в Кабінет міністрів рішення пройшла 10 грудня конференції трудового колективу підприємства, на якому було висловлена недовіра виконуючому обов'язки голови держпідприємства "Адміністрація морських портів України" Райвісу Вецкагансу, а також вимогу розірвати з ним трудовий договір.
Про це журналістам повідомили учасники мітингу, який зараз проходить під стінами будівлі уряду.
Як зазначив голова профспілки працівників морського транспорту Сергій Бризгалов, однією з головних претензій до керівництва АМПУ є роздування штатів центрального апарату в збиток філіям, які безпосередньо заробляють гроші.
"Він скрізь заявляє про те, що корпоратизація – це сьогодні єдиний вихід.
Це брехня! Ми пропонуємо зовсім інші речі.
Аналіз роботи портів говорить зовсім про інше.
Він нас не чує, не чує трудові колективи.
Він хоче збільшити штат своїх апаратників на 150 осіб, при цьому скоротити на 50% людей в деяких філіях, тих, хто заробляє гроші для цієї зграї", - сказав він.
За словами Бризгалова, АМПУ не належним чином використовує портову інфраструктуру країни, а бюджетні кошти витрачає неефективно.
"Порожній контейнерний термінал, державний контейнерний термінал порту "Чорноморськ", причали у власності АМПУ.
Вкладається 1,5 мільярда гривень карантинний мол Одеського порту.
Питається – господар так поступає? У тебе є потужності, заробляй гроші, перерозподілюй вантажопотоки.
Ні, вкладаються гроші..
Південний порт.
В Україні немає тоннажу з осадкою понад 16 метрів.
У Південному викопали 18 і хочуть копати далі.
Для чого таке днопоглиблення, який флот буде заходити? Це чорні схеми відмивання грошей", - додав він.
Звернув увагу Бризгалов і на космічні зарплати центрального апарату АМПУ, тоді як звичайні портовики отримують у десятки разів менше.
"Чому не призначається голова, чому не проводиться конкурс? Тому що вигідно мати таку маріонетку..
У нього зарплата 3,33 мільйона гривень на рік..
Це зарплата висококваліфікованого менеджера навіть за європейськими мірками.
Його заступники отримують по 260 тисяч гривень на місяць.
Начальник терміналу отримує в рази менше, ніж начальник відділу його офісу", - додав він.
Присутній на мітингу голова профспілки працівників морського порту "Чорноморськ" Олег Іванов зазначив, що Вецкаганс також лобіює інтереси приватної охоронної фірми "Альфа-безпека", яка вже працює в декількох портах.
"На сьогодні вона ("Альфа-безпека" - УНІАН) здійснює свою діяльність в Ізмаїльському та Миколаївському портах.
Вони обходяться державі у два рази дорожче, ніж ті люди, яких звільнили.
А тих людей, яких звільнили, суд відновив, тому що їх звільнення було необґрунтованим і незаконним", - сказав він.
Враховуючи передачу на аутсорс охоронних послуг, Іванов вважає нелогічним рішення АМПУ про створення філії "Днопоглиблювальний флот".
"Він, з незрозумілих причин, створив ще одну філію з днопоглиблювальних робіт, де немає ні флоту, ні персоналу.
Тепер гроші підуть на це", - сказав голова профспілки.
Іванов також додав, що керівництво АМПУ має намір продавати буксири Чорноморського порту, які забезпечують безпеку заходу суден.
"Вони мають льодовий клас, тобто забезпечують заходження в акваторію порту суден.
Ці буксири теж збираються продати.
Вони займаються пожежогасінням, бонуванням, тобто, обмеженням розливу і збором забруднюючих речовин з акваторії порту.
А людей, знову ж таки, збираються звільнити", - сказав він.
Звернули увагу представники профспілок і на те, що АМПУ орендує два дорогих будівлі – на Контрактовій площі, 10 у Києві та на Ланжеронівській, 1 в Одесі.
Як повідомляв УНІАН, новий міністр інфраструктури України Владислав Криклій провів кадрові чистки у морській галузі, назвавши їх "джихадом" проти корупціонерів.
Серед звільнених – керівники ряду портів, Держслужби морського і річкового транспорту (Морська адміністрація), а також заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк, який в професійних колах отримав прізвисько "заступник з корупції".
#АМПУ#Адміністрація морпортів#морпорти.