У Національній філармонії виступить вундеркінд-саксофоніст з Японії
У Національній філармонії виступить вундеркінд-саксофоніст з Японії

У Національній філармонії виступить вундеркінд-саксофоніст з Японії

- Чи не єдиною державною мистецькою установою, що має у своєму інвентарі стаціонарне обладнання для прямих онлайн-трансляцій є столична Національна філармонія , - розповідає прес-секретар закладу Ілона Таміліна.Для артистів в умовах карантину це єдина можливість "залишатися на плаву". Але якісні трансляції саме "живих" концертів, не архівних записів в Україні далеко не кожна концертна організація може собі дозволити: це передбачає відповідні технічні можливості, спеціальну апаратуру.Спеціальні мікрофони, камери придбали незадовго перед початком пандемії, як відчували, – продовжує Таміліна. – Таким чином, філармонія забезпечила, можна сказати, повноцінну діяльність і зможе закрити сезон. Так, концерти платні, але ціна – 50 гривень за квиток. У звичайних умовах найдешевший – 70 гривень. Для старту нового проєкту це нормально. Тут враховується, зокрема, купівельна спроможність цільової аудиторії, а ми зацікавлені у тому, щоб максимальна кількість слухачів могла насолоджуватись концертами класичної музики онлайн.Частина слухачів, що купили квиток, відкрили посилання доступу без проблем і могли дивитися концерт, а частина при спробі доступу отримали прикре повідомлення про "помилку сервера". Втім, під час першого платного концерту із доступом до онлайн-платформи трапився конфуз. Як стало відомо із коментарів на Facebook-сторінці філармонії, частина слухачів, що купили квиток, відкрили посилання доступу без проблем і могли дивитися концерт, а частина при спробі доступу отримали прикре повідомлення про "помилку сервера". Виявилось – технічний збій. Трапилося це із вини партнера, що продавав квитки, – компанії Kontramarka.ua. Але причину вже діагностовано. Запевняють, що надалі це не повториться.– Ми почали нашу роботу з виступу соліста філармонії, Антонія Баришевського, – розповідає Генеральний директор Національної філармонії Дмитро Остапенко. – Звичайно, для нас це справа нова, хоча у світі це практикується давно. Тому всі технічні питання, які необхідно вирішити і вдосконалити, ми над цим зараз працюємо.Але ж питання полягає в тому, що настав час використовувати не тільки концертні зали, приймати відвідувачів. Хоч це і є найвищий пілотаж у сприйнятті мистецтва – і акустично, і візуально. Прямі онлайн-трансляції допоможуть нам подати цю творчу продукцію у віддалені географічні точки як в нашій крані, так і закордоном. Тож це дуже важлива складова філармонічної діяльності в цілому, передусім у поширенні нашого мистецького доробку.21 травня буде концерт Київського квартету саксофоністів, 27-го виступлять солісти філармонії В'ячеслав Самофалов і Марія Віхляєва, які подарують нам творчість Астора П'яццолли. Також є плани онлайн-концертів на червень. Скільки ще нам доведеться чекати, доки буде дозволено проводити концерти перед слухачами безпосередньо у залі, наразі невідомо. Але ми не зупиняємося, а продовжуємо концертний сезон. Має бути наповнений слухачами, принаймні в онлайн режимі. Я думаю, що з часом ця практика набере обертів і ми будемо працювати у цьому режимі також.Що було поштовхом придбання необхідної техніки ще до карантину ?– Ця тема була присутня ще під час останнього конкурсу на посаду Генерального директора Національної філармонії України, де зафіксували цю позицію у програмі розвитку установи. І ось минув уже третій рік, ми планували до цього часу визначити тільки джерела фінансування для придбання техніки, але нам вдалося накопичити наші розрахункові кошти, придбати обладнання, налаштувати його і вже вводити до експлуатації.При покупці обладнання чи була підтримка з боку держави?– Ні, ми придбали техніку винятково за філармонічні розрахункові кошти, які ми заробляємо. Бюджетні кошти ми не залучали. Вважаємо, що це вклад нашого колективу у зміцнення матеріальної бази і в модернізацію засобів донесення нашого творчого продукту до широкої аудиторії.Згаданий онлайн-концерт Квартету саксофоністів, що відбудеться 21 травня й розпочнеться о 20.00, – це давно запланований ювілейний концерт цього колективу. Мав приїхати, зокрема, знаний американський джазовий саксофоніст Ерік Марієнталь. Але плани порушив карантин і музиканти проведуть концерт своїми силами. Буде запрошено піаніста В'ячеслава Полянського, перкусіоніста Сергія Хмельова, а також виступить 18-річний саксофоніст Кента Ігараші.За 35 років існування Квартету саксофоністів ми будемо грати перед порожніми стільцями вперше - Це вперше за 35 років існування Квартету саксофоністів ми будемо грати перед порожніми стільцями, але з надією, що нас будуть дивитися і в різних містах України, і в різних куточках Європи, – каже Юрій Василевич, керівник ансамблю. – Специфіка така, що не буде безпосередньої адекватної реакції публіки, не буде оплесків, і від цього трохи сумно на душі.Для вас особисто це буде новий досвід, грати в порожньому залі?– Ви знаєте, це, мабуть, дуже схоже на студію звукозапису, там же теж повинна бути тиша, ніяких оплесків, абсолютна концентрація. Ну, ми будемо вважати, що це "два в одному" – і що люди нас слухають, і що це пишеться. Я сподіваюсь, що любителів саксофонної музики буде багато. У чому полягає особливість концертної програми? – Програму можна назвати "Від класики до джазу". Вона цікава тим, що буде українська музика XVI століття, буде Бах і сучасність. Зокрема "Мелодія" Мирослава Скорика, яку композитор аранжував саме для нашого ансамблю. Буде також джазового програма – Джордж Гершвін, Гленн Міллер та інші. Хтось із ваших близьких буде присутній у залі?– Ні, у залі бути заборонено і ми закон порушувати не будемо.Перший платний онлайн-концерт у прямому ефірі Національна філармонія України провела 15 травня. Це був сольний виступ піаніста Антонія Баришевського, у програмі якого – твори Гайдна, Вагнера-Ліста, Шопена, Прокоф'єва та Лігеті.18-річний саксофоніст Кента Ігараші закінчує цього року Київську музичну "десятирічку". Ммузикант відомий зокрема тим, що грає і класику, і джаз, і є лауреатом 35 музичних конкурсів. Кента Ігараші – учень Юрія Василевича, досвідченого викладача саксофона і керівника Київського квартету саксофоністів. Кента народився в Японії, але від 5 років живе в Києві. Коли йому було 13 , записав свою першу платівку.

Источник материала
Поделиться сюжетом