Перші кроки виходу з карантину створили нові виклики.
З одного боку, роботодавці опинилися перед необхідністю вишукувати резерви та підвищувати ефективність роботи своїх команд в умовах зниження доходів.
З іншого – працівники почали очікувати підвищеної безпеки в офісі, корпоративного трансферу чи оздоровлення за рахунок роботодавців.
Стали виникати й небачені раніше психологічні проблеми та суперечки всередині колективів: хтось через страх відмовлявся виходити в офіс, хтось – ображався через необхідність виходити замість того, кому страшно, хтось – влаштовував бойкот колегам, які приїздили на роботу в громадському транспорті, через їхню «заразність» (усі три історії – абсолютно реальні і траплялися не раз і в різних компаніях).
Нинішню пандемію багато коментаторів уже відзначили як перший випадок в історії людства, коли масштабно переміг гуманізм: запровадивши карантин, весь світ одночасно поставив цінність людського життя вище грошей.
Але правда і в тому, що довго в такому стані система не витримує.
Вихід усього світу з карантину задовго до винайдення ліків чи вакцини від Covid-19 і спроби людства винайти «нову норму» – таку комбінацію умов роботи і соціальної поведінки, яка б дозволила підтримувати економіку без шкоди для здоров’я – наочна демонстрація пошуків нової точки рівноваги.
Зокрема, говорячи про дистанційну роботу, роботодавці наразі виходять із принципу: дозволено, якщо не шкодить ефективності.
Наприклад, у Star.
Media як під час жорсткого карантину, так і зараз в офісі працюють 25% персоналу.
А її сейлз-хаус Ocean Media нині виводить в офіс уже 50% співробітників, оскільки у сфері складних В2В-продажів дистанційна робота показала себе не настільки ідеальною формою організації діяльності (рекомендую прочитати їхню пам’ятку для співробітників про правила нової ділової етики).
Докладніше про те, як адаптувалася до адаптивного карантину Star.
Media та від чого з «нової норми» медіагрупа не відмовиться навіть після остаточної перемоги над пандемією, «Детектор медіа» поговорив із членкинею правління, операційною директоркою медіагруппи Star.
Media Тетяною Стрекаль.
– Тетяно, в країні відбувається послаблення карантину: зокрема, в Києві не так давно запрацював громадський транспорт.
Як тепер організовано роботу вашої компанії?.
– План виходу з карантину ми розробили та представили своїм співробітникам ще в середині травня.
Цей план орієнтувався на анонсовані Кабміном етапи виходу з карантину, але не вичерпувався ними: ми продовжили внутрішні обмеження на довший період.
Як на початку карантину, так і зараз в офісі в нас працює 25% персоналу.
Наше правило: можеш працювати дистанційно без втрати ефективності – працюй дистанційно.
Ще до суттєвого послаблення у нас були пропрацьовані різні протоколи дій під різні ситуації: що ми робимо, якщо відкривають громадський транспорт, а що – якщо ні і т.
Цей план торкнувся всіх сфер життя: роботи співробітників та офісів, пропускної системи, логістики, роботи координації, знімального процесу.
Повертаючись до вашого запитання – як зараз організована наша робота в умовах адаптивного карантину? Фокусуємо активність на кількох напрямках:.
Здоров’я та безпека працівників.
За рахунок компанії ми забезпечили усіх людей, які працюють на локації, масками, рукавичками, індивідуальними засобами дезінфекції.
Організували корпоративну розвозку людей з роботи та на роботу на час карантину, і продовжуємо це робити й тепер.
Дезінфікуємо та кварцуємо кабінети.
Цілодобово працюють медичні координатори – дають поради людям.
Гнучке управління та технологічність.
Оперативно перевели 75% персоналу на дистанційну роботу – спілкуємось у MS Teams, для пришвидшення діджиталізації запровадили IT Excellence – проводимо освітню кампанію, допомагаємо адаптуватись людям.
Більшість активностей перенесли в онлайн – зустрічі, комітети і навіть провели випускний.
Наші топ-менеджери закінчили навчання за корпоративною програмою MBA, яку Star.
Media провела разом із Deloitte Academy.
Відсвяткували у Teams.
Невдовзі запускаємо масштабний проект Remote – плануємо на першому етапі близько 20% співробітників перевести на дистанційний режим роботи на постійній основі.
Звісно, усім необхідним для роботи забезпечимо.
І будемо мотивувати людей переходити на дистанційну форму роботи – заробітна плата від цього не залежатиме.
Не втратять вони і в соціальному пакеті працівника Star.
Media, куди, окрім звичних гарантій згідно Трудового кодексу, також входить страховка, можливість скористатися допомогою корпоративного фонду Star.
Light Hope, програма підтримки молодих батьків і ще низка переваг.
Лідерство та довіра.
Фокусуємо керівників на розвиток емпатії, розуміння людей та їх станів, вміння відверто говорити про проблеми.
Для цього у нас є регулярні листи від СЕО щодо стану компанії та напрямку розвитку, із переліком перемог та подяками людям за роботу.
Проводимо Spring Team Meeting – зібрання топ-менеджерів, де відверто обговорюємо різні питання – і фінансові результати, і вихід з карантину; ділимось планами щодо зйомок та сітки мовлення.
Збираємо зворотній зв'язок, враховуємо коментарі, а також забезпечуємо каскадування інформації.
Ще ми організували онлайн-службу психологічної підтримки – наші психологині проводять індивідуальні консультації, читають загальнодоступні лекції, пишуть блоги із рекомендаціями.
Щодня, а на початку карантину й по три-чотири рази на день, доносимо до людей інформацію про роботу – докладно та відверто у рамках спеціальної програми антикризових комунікацій.
Для всіх запустили чат-бота, який докладно розповідає про дії працівників в карантині.
Для керівників компанії створили чат SLM Leaders, де оперативно доносимо «новини з полів».
Запустили щотижневий дайджест новин – збираємо хороші історії наших досягнень і ділимось ними.
– Уряд анонсував і подальші етапи виходу країни з карантину.
Як буде змінюватися робота вашої компанії в майбутньому в зв'язку з цими етапами? І чи відновили ви вже зйомки зупинених проектів?.
– З подальшим послабленням карантину будуть поступово зніматися і карантинні обмеження в роботі компанії – більше людей виходитимуть на локації, з’явиться можливість проведення особистих зустрічей тощо.
Проте наголошу, що ми орієнтуємося не на «послаблення карантину» як таке, а в першу чергу на епідеміологічну ситуацію.
Якщо ж говорити про стратегічні зміни у роботі компанії у довгостроковій перспективі – про них я вже згадувала вище.
Наразі ми плануємо продовжити роботу в дистанційному режимі в принципі, розглядаємо її як одну з прийнятних для нас форм зайнятості та розпочали проект переведення працівників.
Під це реорганізуємо і робочий простір – будуть створені корпоративні коворкінги та окремі конференц-кімнати, де можна буде проводити відеоконференції, не заважаючи колегам навколо.
Що до знімального процесу, то він був відновлений, щойно на державному рівні були зняті відповідні обмеження.
А частину програм, з урахуванням усіх заходів безпеки, знімали й раніше – зокрема «Свободу слова» у студії без глядачів та зі спікерами на відстані у два метри один від одного.
Окрім того, за час карантину Новий канал запустив два діджитал-шоу та ситком, зняті за допомогою сервісів відеоконференцій, де учасники самі виступали і постановниками, і гримерами, і освітлювачами.
Крім того, дивізіон Production на чолі з керівником Володимиром Локотком розробив нові правила зйомок в умовах карантину для знімальних команд – докладний документ, який описує усі етапи виробництва: препродакшн, безпосередньо виробництво та постпродакшн.
– Що з цієї «нової норми» ви сприймаєте як вимушений захід, який вас обмежує, а що ви і не хочете повертати назад? Зокрема, якби пандемія взагалі назавжди закінчилася, відмовилися б ви повністю від дистанційної роботи співробітників? Чи відчуваєте ви все ще потребу об'єднати всі активи медіагрупи територіально в одному місці (будівлі, великому офісі)?.
– Коли мова йде про безпеку наших колег та їх сімей, для нас немає вимушених заходів.
Жоден із кроків, які ми здійснили, не був зайвим чи невиправданим.
Більше того, у низці аспектів ми йшли навіть попереду держави та впроваджували заходи раніше і держустанов, і решти підприємств.
Зокрема, необхідність дотримання самоізоляції після повернення із-за кордону на термін 14 днів та дистанційну роботу на цей період ми запровадили ще у лютому.
Окрім тих змін, про які я вже згадала, у післякарантинний період ми точно хочемо зберегти той рівень сфокусування та підтримки команди, якого ми досягли за цей час.
І як показав карантин – це не залежить від територіального розміщення, а відстань тут не має значення.
Сучасні технології та зрілість корпоративної культури дозволяють говорити, що ми виявились добре підготовленими до змін.
Наш пріоритет – нарощування витримки та стійкості.
Можу сказати, що Star.
Media пощастило: цей механізм ми пропрацювали ще до кризи – під час трансформації.
Чи хочеться щось повернути? Так, ті високі темпи зростання, яких ми досягли за результатами 2019 року та зберегли у першому півріччі 2020-го, а також масштабні проекти розвитку.
Але зрештою, переглянувши плани, ми знову до них повертаємось.
Рухатись будемо швидше, підходи будуть більш гнучкими.
– Протоколи безпеки, зокрема, для зйомок, які зараз розробляють за кордоном, уніфіковані на рівні індустріальних об’єднань.
Ваша група працювала над протоколами самостійно чи координувала цю роботу з іншими медіагрупи, продакшенами?.
– Так, у нас є уніфіковані протоколи та стандарти безпеки.
Ми розробили план дій на випадок захворювання співробітників чи членів їх родини, а також, окремий – для зйомок.
Виробничий протокол базується на рекомендаціях МОЗ, Міністерства культури України, провідних спеціалізованих міжнародних організацій, серед яких European Institute for Health and Safety in Film Industry.
Для нас вкрай важливо безпечно виробляти контент у нових реаліях – для цього визначили 10 золотих правил безпечної творчості.
Зокрема, що здоров’я важливіше за прибуток і у разі конфлікту між вимогами безпеки та потенційною вигодою обираємо безпеку: переписуємо сценарій, змінюємо технологію тощо.
– Чи стимулює епідемія діджитал-трансформацію якихось бізнес-процесів вашої компанії?.
– Ми виявились добре підготовленими до змін.
За перші півтора тижні карантину 75% працівників разом перейшли на дистанційну роботу без суттєвих проблем.
У нас сильний технічний департамент, який постійно забезпечує безперебійну роботу бізнесу.
– Напевно, зараз ви вже внесли епідемію в матрицю ризиків.
А чи була вона там у вас до пандемії? Можливо, ви враховували імовірні спалахи захворювань, наприклад, в їдальні, на кейтерингу?.
– Ми почали спостерігати за розвитком ситуації з коронавірусом з лютого.
І звісно, матриця ризиків у нас була, але пандемія додала до неї кілька пунктів.
Ми розділили їх за силою впливу на ключові зони ризику та прописали алгоритм реагування.
За кожним із керівників дивізіонів («Новини», «Мовлення», Production, Star.
Light Brand Content, Pay TV & Digital, Центр експертиз) закріплені відповідні ризики.
На випадок захворювання у нас є детальній алгоритм дії, зокрема і з врахуванням нормативних вимог.
Ми завжди виходимо із того, що орієнтуємось на безпеку людей – команди, акторів.
– Якщо виникне друга хвиля епідемії або спалах саме у вас в компанії, як ви реагуватимете?.
– Незалежно від того, як розвиватиметься епідемія, у нас є чіткий план реагування.
Ми знаємо, що робити, починаючи від входу на локації і дезінфекції приміщень – і до організації роботи та зйомок.
Наразі ми зробили все можливе, щоб бути готовими до будь-якої ситуації.
Фото надане Тетяною Стрекаль.