Найбільш обговорюваною новиною останніх днів стала зупинка роботи одного з найстаріших підприємств з видобування солі в Україні – Дрогобицького солевиварювального заводу.
Причина банальна – підприємство не в змозі реалізувати в повному обсязі свою продукцію.
Як наслідок, на складах підприємства на сьогодні зберігається десятки тисяч упаковок дрогобицької солі.
Проте критична ситуація навколо солеварні – лише відбиття більш глибокої та системної проблеми.
Вона криється у відсутності регіональної стратегії з потужної підтримки й популяризації місцевих виробників товарів і послуг.
А дарма, бо свідома підтримка наших, дрогобицьких, підприємств створить нові можливості для розвитку економіки всієї Дрогобиччини.
Як цього досягти?.
По-перше, місцевий бізнес повинен впроваджувати сучасні форми кооперації, створювати кластери, шукати нові маркетингові стратегії для просування своїх товарів та послуг.
Це зробить продукцію дрогобицьких підприємств більш конкурентоспроможною, дасть можливість збільшити обсяги виробництва та сприятиме розвитку регіональної економіки.
По-друге, запорукою успішної реалізації таких рішень стане тісна співпраця бізнесу і влади.
Представники місцевого самоврядування повинні бути впливовими та потужними лобістами дрогобицьких підприємств та їх продукції, не чекаючи на «відкати», а усвідомлюючи відповідальність перед громадою і суспільну користь.
По-третє, сама громада має усвідомлювати: кожна копійка, витрачена дрогобичанами на товари чи послуги місцевих підприємств, повернеться із надлишком – через податки до місцевого бюджету, у вигляді нових робочих місць, покращення інфраструктури, реалізованих соціальних проєктів.
В результаті, кожен дрогобичанин відчуватиме як із розвитком економіки в регіоні покращується і рівень життя людей.
Ринкові відносини, поза сумнівом, передбачають чесну конкуренцію.
Та нам є, що запропонувати.
Дрогобицькі товаровиробники здатні виробляти якісну продукцію – будівельні матеріали, бруківку, сіль, нафтопродукти, товари харчової групи, транспортні засоби та багато-багато іншого.
Проте «сіль» Дрогобича – то його люди, небайдужі та відповідальні.
Сьогодні спільними зусиллями влади, бізнесу та громади нам потрібно підтримати місцевих виробників і створити потужний регіональний бренд.
Бренд, яким будуть горді дрогобичани і який стане відомим в Україні та світі.
Разом ми можемо більше.
Купуйте дрогобицьке, підтримуйте своїх!.
Андрій Веселий, підприємець.
Голова Фонду родини Веселого.