Укрзалізницю планують розділили на 3 – 5 компаній, – Лещенко
Укрзалізницю планують розділили на 3 – 5 компаній, – Лещенко

Укрзалізницю планують розділили на 3 – 5 компаній, – Лещенко

На компанію "Укрзалізниця" очікує реструктуризація. Вона передбачає її розділення на низку спеціалізованих компаній. Таких може бути від трьох до п'яти.

Деталі реструктуризації АТ "Укрзалізниця" та проблеми з цим поділом розповів член наглядової ради компанії Сергій Лещенко в коментарі "Інтерфакс-Україна".

На які компанії поділять Укрзалізницю

За його словами, компанію можуть розділити на п'ять вертикалей, в залежності від профілю роботи:

  • вантажні перевезення,
  • пасажирські перевезення,
  • інфраструктура,
  • ремонтна вертикаль,
  • вертикаль непрофільних активів.

"У представленому нам плані реструктуризації "Укрзалізниці" обговорюється анбандлінг компанії – є різні підходи, що передбачають створення від трьох до п'яти вертикалей. Але це, звісно, ідеальний план", – відзначив Сергій Лещенко.

Водночас, за словами Лещенка, "Укрзалізниці" вже рік не вдається виділити в окрему компанію бодай пасажирську вертикаль і припинити її субсидувати за рахунок вантажоперевезень.

Мені сьогодні дуже прикро, що коли були сприятливі умови для компанії, момент було втрачено. Й ми потрапили в певну центрифугу, коли нам одночасно треба й антикризову програму приймати, і компанію реформувати, 
– заявив Лещенко.

Він також відзначив, що якщо не підтримувати та не модернізувати Укрзалізницю, то з часом вона >втрачатиме свою цінність просто під впливом часу.

"Ми маємо максимально оптимізувати компанію – її закупівлі, штат, видаткову частину. Нехай навіть від цього виграють не всі – хтось отримає більше замовлень, хтось закриється або буде звільнений. Але загалом компанія має залишитись у виграші. І великою мірою це залежатиме від нового глави компанії", – вважає Лещенко.

Ідея про поділ Укрзалізниці

Варто долати, що це не вперше озвучується ідея про необхідність розділили Укрзалізницю на різні компанії. Ще у вересні 2019 року Кабінет Міністрів України взявся до розробки відповідного законопроєкту. Однак тоді мова йшла про три компанії, які відповідали б за пасажирські перевезення, вантажні перевезення та інфраструктуру.

Окрім того, раніше міністр інфраструктури України Владислав Криклій планував провести IPO (перший публічний продаж акцій акціонерного товариства).

Теги по теме
Новости Украины Новости политики Укрзализныця Игорь Саджениця
Источник материала
loader
loader