Як магазин з продажу кави став популярною мережею кав'ярень у світі: історія успіху Starbucks
Як магазин з продажу кави став популярною мережею кав'ярень у світі: історія успіху Starbucks

Як магазин з продажу кави став популярною мережею кав'ярень у світі: історія успіху Starbucks

Starbucks, мабуть, є найвідомішою у світі мережою кав`ярень. Компанія була заснована в 1971 році й починала вона свій шлях як мережа магазинів із продажу обсмажених зерен кави. А відкрили його троє друзів: учитель англійської, учитель історії й письменник.

Історію мережі кав’ярень Starbucks розповіло видання МС.Today.

З чого починався Starbucks

Компанію Starbucks в 1971 році заснували друзі Джеррі Болдуін, Зів Сігл і Гордон Боукер. Кожен з них вклав по 1350 доларів, після цього вони позичили ще 5 тисяч і відкрили магазин з продажу обсмаженої зернової кави. Це був просто магазин, навіть не кав’ярня.

Згодом колишній керівник відділу маркетингу в Starbucks Говард Шульц вирішив перетворити заклад в кав’ярню. Тому чоловік у 1987 році викупив компанію і з'єднав її зі своєю мережею кав'ярень Il Giornale.


Нинішній власник Starbucks Говард Шульц / Фото Medium

Додамо, що на той час Starbucks мав шість власних магазинів в Сіетлі (США) і невелике виробництво, а також поставляв кавові зерна барам, кафе і ресторанам.

Вже через п'ять років компанія мала 165 торгових точок. А у 1992 році вона стала на фондовий ринок. Зараз акції Starbucks коштують 74 долара за штуку. У 2018 році в світі налічувалося понад 27 тисяч кав'ярень в мережі.

Як з’явилася назва та логотип Starbucks

Starbucks назвали на честь одного з персонажів роману "Мобі Дік" Старбека, який був помічником на кораблі. Навіть в логотипі творці Starbucks використовували образ двохвостої русалки Сирени – морської істоти з давньогрецької міфології.

Але цікаво, що логотип кілька разів змінювали: перша версія була в коричневому кольорі. У 1987-му на логотипі з'явився зелений колір і зірки. А вже у 1992 році логотип сфокусували на обличчі Сирени, а нижню частину тіла русалки прибрали і замінили колір на бірюзовий. У 2011 році його зробили світлішим і залишили тільки Сирену: зірки і ободок з назвою компанії прибрали.


Всі логотипи Starbucks / Фото Pinterest

Чому Starbucks став популярним

Саме Говард Шульц зробив Starbucks таким впізнаваним і популярним у всьому світі. Він пропонував різні ідеї ще коли працював директором з маркетингу в компанії. Тоді він "привіз" з Італії рецепти латте і капучіно, а також запропонував зробити мережу красивих кав'ярень на базі магазинів.

Але його ідею відкинули. Тоді Шульц звільнився і відкрив свою власну мережу кав'ярень: затишну, з живою музикою і "кавою на виніс". Зазначимо, що перший день його кафе відвідали 300 осіб.

А коли він викупив Starbucks, то спочатку встановив барну стійку і наказав баристам запам'ятовувати покупців по іменах і швидко готувати напій.

Шульц написав шість принципів Starbucks для співробітників. Зокрема:

  • забезпечити прекрасні робочі місця і ставитися один до одного з повагою і гідністю;
  • вітати різноманітність як невід'ємний компонент шляху, який ми обрали в бізнесі;
  • застосовувати найвищі стандарти при закупівлі, обсмажуванні і доставці свіжої кави;
  • працювати з ентузіазмом, приносячи задоволення клієнтам;
  • вносити позитивний внесок в наше співтовариство і в створення навколишнього середовища;
  • визнавати, що прибутковість – це запорука нашого майбутнього успіху.

Такими діями новий власник Starbucks намагався збільшити аудиторію. Тоді він ввів світле обсмажування зерен замість темної (так кава стала м'якшою на смак), в результаті чого середня відвідуваність кав'ярень досягла однієї тисяч людей.

А у 1995 році вони ввели в меню фрапучіно (молочний коктейль з морозивом і кавою), щоб влітку відвідуваність не падала. Також вони ввели в меню опцію кави на знежиреному молоці. Проте основою Starbucks стали саме затишок і атмосфера: всі заклади робили по одному стандарту, з однаковим дизайном, смаком кави та музикою.

Чому кав'ярень Starbucks так багато по всьому світу

Вперше заклад за межами Америки відкрився у Японів в 1996 році. На даний момент лише 30% відкритих кав'ярень є власністю компанії, решта 70% діють по ліцензії. Але отримати дозвіл на ліцензію від компанії непросто, бо компанія відповідально підходять до вибору партнерів. Контролюють практично все.

Чому Starbucks немає в Україні? У 2018 році голова офісу Національної інвестиційної ради Юлія Ковалів в ефірі "Радіо НВ" заявила, що Starbucks не планує заходити в Україну, так як для місцевого споживача їх продукція досить дорога.


Кав'ярня Starbucks / Фото Укрінформ

"На сьогоднішній день чітких термінів і бачення виходу на ринок немає, але якщо подивитися на ринок України, то зрозуміло, що для цієї компанії він не є великим", – сказала Юлія.

Але зауважимо, в липні 2020 року в низці українських ЗМІ з’явилася вигадана новина про відкриття в Україні трьох кав'ярень мережі Starbucks. Але це фейк, адже найближчим часом такого точно не буде.

Теги по теме
Новости Украины Деньги Бизнес Семья Мария Бондарь
Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны