АМКУ оштрафував "Укрзалізницю" на 18,3 мільйона гривень
АМКУ оштрафував "Укрзалізницю" на 18,3 мільйона гривень

АМКУ оштрафував "Укрзалізницю" на 18,3 мільйона гривень

АТ "Укрзалізниця" не змогло спростувати висновок Комітету про наявність та кваліфікацію вчиненого порушення.
АМКУ вимагає припинити порушення / фото УНІАН
АМКУ вимагає припинити порушення / фото УНІАН

Антимонопольний комітет України (АМКУ) за результатами розгляду справи про порушення АТ "Укрзалізниця" законодавства про захист економічної конкуренції в питанні надання послуг перевезень вантажів з/на малодіяльні вантажні станції, прийняв рішення накласти на "Укрзалізницю" штраф у розмірі 18,3 млн грн і зобов'язав АТ припинити зазначене порушення.

Про це повідомляє прес-служба АМКУ.

Суть порушення

У прес-службі зазначили, що до Комітету продовжують надходити заяви та звернення, в яких вантажовідправники та вантажоотримувачі скаржаться, що АТ "Укрзалізниця" визначила певні залізничні станції, які вони використовують для відправлення або отримання вантажів, малодіяльними та в безальтернативному порядку запропонувало укласти додаткову угоду до договору про надання послуг, запровадивши Послугу "Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов’язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням".

При введенні такої послуги її вартість становила 170,38 грн без ПДВ (204,46 грн з ПДВ) за 1 вагон / 1 кілометр і надалі зростала.

В АМКУ наглосили, що оскільки такі дії АТ "Укрзалізниця" містили ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Комітет розпочав розгляд справи.

Комітет встановив, що АТ "Укрзалізниця" одноосібно, без прохання вантажовласників та без визначення з ними методів погодження тарифу, в безальтернативному порядку запровадило Послугу, встановило вартість на неї, а також визначило підстави для її застосування (застосовується після укладання додаткової угоди), а підписання додаткової угоди про надання Послуги є умовою надання Товариством послуг перевезень вантажів з/на малодіяльні вантажні станції, яку неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

За умов наявності конкуренції на ринку, суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди до договору, яка призводить до суттєвого збільшення їх витрат, та обрати іншого надавача послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом.

Аналіз статей витрат вартості Послуги показав, що вона є економічно необґрунтованою та такою, яку неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

Вартість послуги встановлена без урахування різних обставин, зокрема, щодо кількості вагонів, які подаються чи забираються, їх наповненості тощо, що свідчить про некоректні розрахунки та необґрунтовану вартість Послуги.

АТ "Укрзалізниця" не змогло спростувати висновок Комітету про наявність та кваліфікацію вчиненого порушення.

Рішення АМКУ

Тому за результатами розгляду справи на засіданні 06.08.2020 Комітет прийняв рішення, яким:

  • визнав дії АТ "Укрзалізниця", що полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні послуги та встановленні її вартості зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, що призвело до ущемлення інтересів суб’єктів господарювання (споживачів послуг АТ "Укрзалізниця"), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку;
  • наклав на Товариство штраф 18 282 400 грн;
  • та зобов’язав АТ "Укрзалізниця" припинити зазначене порушення.

Про виконання зазначеного рішення та сплату штрафу АТ "Укрзалізниця" має повідомити Комітет протягом двох місяців з дня його отримання.

Нова угода на перевезення

  • 22 червня 2020 року комерційний директор найбільшого українського виробника феросплавів – Нікопольського заводу феросплавів (НЗФ) Геннадій Лавриненко заявив, що введення в дію залізничним монополістом "Укрзалізниця" нового договору на надання послуг для вантажовідправників з організації перевезення вантажів залізничним транспортом з 1 липня призведе до повної зупинки українських промислових підприємств.
  • Представники бізнесу, замовлення яких забезпечує понад 90% залізничних вантажоперевезень країною, направили спільне звернення до прем'єр-міністра та президента з проханням скасувати введення в дію нового документа.
  • 30 березня "Укрзалізниця" повідомила, що перенесе на два місяці введення нового договору про вантажоперевезення, який спочатку планувалося ввести з 1 червня.
  • У березні Антимонопольний комітет України рекомендував "Укрзалізниці" утриматися від впровадження нового договору у зв'язку з ущемленням інтересів замовників послуг.
  • Пізніше "Укрзалізниця" заявила, що допрацювала положення нового договору на перевезення вантажів і вводить його в дію з 1 липня.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Источник материала
loader
loader