/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F38%2F860aa88f795ec7066cf8f6561b868ce1.jpg)
У США випробували "керамічний" двигун для вертольотів
Вже до кінця нинішнього року новий двигун з керамічних композитів буде готовий до застосування.
Проект FATE (Future Affordable Turbine Engine) передбачав розробку дешевого у виробництві та економічного в експлуатації газотурбінного двигуна для вертолітної техніки.
В рамках роботи над створенням мотора GE Aviation вже провела випробування двох прототипів нового двигуна, в конструкції яких широко використовуються керамічні матричні композити.
Програма FATE стартувала в 2011 році, інформує unian.
Керамічний двигун GE Aviation: випробування і характеристики.
Силові установки, розроблені в рамках проекту, планується ставити на різні типи вертолітної техніки.
За оцінками розробників з GE Aviation, використання кераміки в конструкції перспективних двигунів дозволить здешевити їх виробництво за рахунок спрощення виробничого циклу і знизити вартість експлуатації завдяки значно більшому ресурсу керамічних композитів у порівнянні з традиційними матеріалами.
Програма передбачає створення лінійки газотурбінних двигунів потужністю від 5000 до 10000 кінських сил.
Від існуючих силових установок перспективні двигуни повинні відрізнятися на 35% меншим споживанням палива, на 20% більшим терміном служби і на 45% меншою вартістю виробництва і обслуговування.
Силові установки проекту FATE будуть випускатися в декількох варіантах.
За твердженням GE Aviation, проведені випробування підтвердили виконання всіх цих вимог.
В цілому в рамках випробувань двигуни відпрацювали 130 годин.
В першу чергу силові установки проекту FATE розглядаються в якості заміни двигунів T700 вертольотів AH - 64 Apache і UH-60 Black Hawk.
Двигуни T700 в декількох десятках версій випускаються з 1973 року і мають потужність від 6,1 до 7,4 кіловата.

