Види комп'ютерних ігор: жанри та монетизація
Види комп'ютерних ігор: жанри та монетизація

Види комп'ютерних ігор: жанри та монетизація

Комп'ютерні ігри, або, як їх ще називають, ігри на ПК, відносяться до відеоігор нарівні з консольними та мобільними. До мобільних ще зараховують ігри на планшетах, а ПК-ігри ділять на браузерні та ті, які необхідно скачувати.

Існує безліч різновидів таких ігор, пропонуємо розібратися в основних їх жанрах, системах монетизації, а також найпопулярніших представниках.

Жанри комп'ютерних ігор

Найпростіша класифікація ПК-ігор ділить їх на:

  • квести – герой виконує завдання, спілкуючись з іншими персонажами, шукаючи і використовуючи різні предмети, вирішуючи завдання і головоломки;
  • стрілялки – ігри на швидкість реакції, так звані шутери-блукалки від першої особи;
  • рольові ігри (RPG) – гравець може покращувати здібності свого персонажа, перемагаючи ворогів та виконуючи завдання, а також продавати і купувати ресурси;
  • стратегії – в них потрібно управляти не персонажем, а внутрішньоігровим процесом, найчастіше, розвитком міста/країни/раси;
  • симулятори імітують управління на автомобілі, літаку, кораблі чи космічному апараті, або ж спортивну гру;
  • логічні підводять гравця до послідовних роздумів, змушують нестандартно мислити і вибудовувати логічні ланцюжки;
  • азартні – гемблінг.

Ця класифікація далеко не повна, жанрів дійсно багато, вони трансформуються, і постійно виникають нові. Однак згадаємо ще тільки ті, які у топі зараз.

Найпопулярніші жанри та їх представники

MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)

Командна гра, яка поєднує риси екшен, RPG і стратегії в реальному часі. Гравець управляє персонажем з унікальними здібностями, який бореться в одній із двох команд-суперників. Для перемоги потрібно знищити базу противника. Найпопулярніші ігри жанру: Dota 2 і League of Legends (LoL).

FPS (First-person Shooter)

У шутерах від першої особи ігровий процес ґрунтується на боях із використанням вогнепальної або будь-якої інакшої зброї. Від інших шутерів вони відрізняються тим, що гравець сприймає те, що відбувається, очима свого персонажа. Топові представники: Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO), Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Overwatch, Valorant.

MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game)

У масових багатокористувацьких рольових онлайн-іграх гравці активно взаємодіють один з одним в єдиному світі і виконують певні завдання. Виник, як піджанр RPG. Найвідоміша гра – World of Warcraft.

Battle Royale

Жанр королівської битви виник нещодавно, він поєднує в собі елементи ММО і симулятора виживання з режимом last man standing. Безліч гравців з'являється на карті, яка з часом зменшується. Виграє той, чий персонаж залишається останнім вижившим. Ігри жанру: PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG), Apex Legends, Fortnite.

Спортивні симулятори

Симулятори спортивних змагань бувають різними. Найбільш популярні – з командних ігор, таких як футбол і баскетбол. Також існують симулятори боксу, гонок, більярду, та ін. Топові ігри: FIFA, NBA, F1.

CCG (Collectible Card Game)

Колекційні карткові ігри в останні роки частково розгубили популярність, але все ще мають велику аудиторію. У них гравці збирають власні колекції карт, що виходять у окремих набірах, і складають із них свої колоди. Цими колодами вони борються між собою. Представники: Hearthstone, Magic: The Gathering Arena.

Auto battler

Автобатлери виникли, як модифікація для MOBA. Вісім гравців б'ються один з одним, формуючи свої армії і покращуючи юнітів. Чотири гравці, які найдовше протримаються, виграють. Популярні представники: Hearthstone Battlegrounds, Teamfight Tactics, Dota Underlords.

Види ігор за системою монетизації

Ще один важливий критерій класифікації ігор, крім жанрової приналежності, – інтегровані в них системи монетизації. Те, що розробники хочуть отримувати прибуток від своєї роботи – це природно, і вибирають вони для цього різні способи.

За системою монетизації ігри бувають:

  • Платні (Paid). Покупець платить за копію гри один раз, отримуючи повний обсяг контенту. Можливе придбання нових доповнень.
  • Умовно-безкоштовні (Freemium, Shareware). Частина ігрового контенту надається безкоштовно, якщо гравець хоче отримати більше – платить.
  • З періодичної підпискою (Subscribe). Щоб мати доступ до гри, потрібно регулярно оплачувати підписку (раз на місяць/рік, ін.), При цьому, поновлення та доповнення до таких ігор, частіше за все, доступні безкоштовно.
  • Безкоштовні з внутрішньоігровими покупками і/або рекламою (Free-to-Play). Такі ігри умовно безкоштовні, але, зазвичай, щоб мати можливість на рівних змагатися з іншими гравцями, доводиться платити. У деяких подібних іграх внутрішньоігрові покупки настільки необхідні, що їх часом називають Pay-To-Win (плати, щоб перемагати).

Різноманітність комп'ютерних ігор дозволяє кожному знайти щось до душі та по кишені, головне – вибирати свідомо.

Автор:
Лідія Цененко
Источник материала
Поделиться сюжетом