Комп'ютерні ігри, або, як їх ще називають, ігри на ПК, відносяться до відеоігор нарівні з консольними та мобільними. До мобільних ще зараховують ігри на планшетах, а ПК-ігри ділять на браузерні та ті, які необхідно скачувати.
Існує безліч різновидів таких ігор, пропонуємо розібратися в основних їх жанрах, системах монетизації, а також найпопулярніших представниках.
Жанри комп'ютерних ігор
Найпростіша класифікація ПК-ігор ділить їх на:
- квести – герой виконує завдання, спілкуючись з іншими персонажами, шукаючи і використовуючи різні предмети, вирішуючи завдання і головоломки;
- стрілялки – ігри на швидкість реакції, так звані шутери-блукалки від першої особи;
- рольові ігри (RPG) – гравець може покращувати здібності свого персонажа, перемагаючи ворогів та виконуючи завдання, а також продавати і купувати ресурси;
- стратегії – в них потрібно управляти не персонажем, а внутрішньоігровим процесом, найчастіше, розвитком міста/країни/раси;
- симулятори імітують управління на автомобілі, літаку, кораблі чи космічному апараті, або ж спортивну гру;
- логічні підводять гравця до послідовних роздумів, змушують нестандартно мислити і вибудовувати логічні ланцюжки;
- азартні – гемблінг.
Ця класифікація далеко не повна, жанрів дійсно багато, вони трансформуються, і постійно виникають нові. Однак згадаємо ще тільки ті, які у топі зараз.
Найпопулярніші жанри та їх представники
MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)
Командна гра, яка поєднує риси екшен, RPG і стратегії в реальному часі. Гравець управляє персонажем з унікальними здібностями, який бореться в одній із двох команд-суперників. Для перемоги потрібно знищити базу противника. Найпопулярніші ігри жанру: Dota 2 і League of Legends (LoL).
FPS (First-person Shooter)
У шутерах від першої особи ігровий процес ґрунтується на боях із використанням вогнепальної або будь-якої інакшої зброї. Від інших шутерів вони відрізняються тим, що гравець сприймає те, що відбувається, очима свого персонажа. Топові представники: Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO), Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Overwatch, Valorant.
MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game)
У масових багатокористувацьких рольових онлайн-іграх гравці активно взаємодіють один з одним в єдиному світі і виконують певні завдання. Виник, як піджанр RPG. Найвідоміша гра – World of Warcraft.
Battle Royale
Жанр королівської битви виник нещодавно, він поєднує в собі елементи ММО і симулятора виживання з режимом last man standing. Безліч гравців з'являється на карті, яка з часом зменшується. Виграє той, чий персонаж залишається останнім вижившим. Ігри жанру: PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG), Apex Legends, Fortnite.
Спортивні симулятори
Симулятори спортивних змагань бувають різними. Найбільш популярні – з командних ігор, таких як футбол і баскетбол. Також існують симулятори боксу, гонок, більярду, та ін. Топові ігри: FIFA, NBA, F1.
CCG (Collectible Card Game)
Колекційні карткові ігри в останні роки частково розгубили популярність, але все ще мають велику аудиторію. У них гравці збирають власні колекції карт, що виходять у окремих набірах, і складають із них свої колоди. Цими колодами вони борються між собою. Представники: Hearthstone, Magic: The Gathering Arena.
Auto battler
Автобатлери виникли, як модифікація для MOBA. Вісім гравців б'ються один з одним, формуючи свої армії і покращуючи юнітів. Чотири гравці, які найдовше протримаються, виграють. Популярні представники: Hearthstone Battlegrounds, Teamfight Tactics, Dota Underlords.
Види ігор за системою монетизації
Ще один важливий критерій класифікації ігор, крім жанрової приналежності, – інтегровані в них системи монетизації. Те, що розробники хочуть отримувати прибуток від своєї роботи – це природно, і вибирають вони для цього різні способи.
За системою монетизації ігри бувають:
- Платні (Paid). Покупець платить за копію гри один раз, отримуючи повний обсяг контенту. Можливе придбання нових доповнень.
- Умовно-безкоштовні (Freemium, Shareware). Частина ігрового контенту надається безкоштовно, якщо гравець хоче отримати більше – платить.
- З періодичної підпискою (Subscribe). Щоб мати доступ до гри, потрібно регулярно оплачувати підписку (раз на місяць/рік, ін.), При цьому, поновлення та доповнення до таких ігор, частіше за все, доступні безкоштовно.
- Безкоштовні з внутрішньоігровими покупками і/або рекламою (Free-to-Play). Такі ігри умовно безкоштовні, але, зазвичай, щоб мати можливість на рівних змагатися з іншими гравцями, доводиться платити. У деяких подібних іграх внутрішньоігрові покупки настільки необхідні, що їх часом називають Pay-To-Win (плати, щоб перемагати).
Різноманітність комп'ютерних ігор дозволяє кожному знайти щось до душі та по кишені, головне – вибирати свідомо.
- Автор:
- Лідія Цененко