В Офісі президента заявили про намір до кінця 2021 року створити державну авіакомпанію."Створення авіакомпанії в умовах кризи має сенс. Сьогодні вартість лізингу літаків найнижча за останні кілька десятків років. Це пов'язано з тим, що пропозиція на ринку значно перевищує попит. Компанії відмовляються не тільки від лізингових літаків, а й від тих, які були замовлені у виробника. Хоча раніше вони ставали в чергу на 30 років, щоб дочекатися нового літака. Крім того, сьогодні немає дефіциту кадрів, бо авіакомпаніям доводилося скорочувати працівників. Тож можна відносно недорого залучати кваліфікований персонал. У звичайний час створення компанії, яка б займала суттєву частку на ринку, а не просто виконувала невеликі чартерні перевезення, склала б 1,5 - 2 мільярди гривень", - пояснив Gazeta.ua експерт у сфері авіації Богдан Долінце.Експерт зазначає, що неодмінною умовою успіху - є побудова ефективної бізнес-моделі."В Україні авіакомпанії, як правило, не мають власних літаків. Їх беруть у лізинг, що значно дешевше. Новий літак коштує від 30 - 55 млн. доларів. Лізинг - це сотні тисяч доларів щомісячних платежів. Важливим є в першу чергу достатнє і своєчасне фінансування проекту. Ринок сьогодні переповнений ресурсами. Інша проблема - створення не просто компанії, а щоб бізнес-модель була життєздатна й економічно ефективна. Тобто не приносила збитки державі, а генерувала прибутки", - каже він.За словами експерта, створення державних авіакомпаній - не надто поширене явище в світі."Є кілька десятків державних авіакомпаній. На початку ери авіаційного транспорту майже кожна держава мала власну національну авіакомпанію, яка була на 100% у державній власності. За останні десятиліття третина державних компаній були приватизовані, але значна частка залишилась принаймні у переважній власності держави. Згідно з останніми дослідженнями, приватні авіакомпанії демонструють дещо вищу економічну ефективність. Однак це характерно для періодів економічного зростання. В умовах зниження ділової активності, державні компанії мають кращі показники. В першу чергу завдяки прямій державній підтримці", - говорить спеціаліст.Державні компанії, як правило, програють комерційним через низьку швидкість прийняття рішень, вимогу дотримуватись певних процедур."Якщо приватній компанії треба зробити щось швидко, це виконується за години. Якщо державній компанії потрібно закупити нове обладнання, то з урахуванням умов законодавства, на це можуть піти місяці. Тож така компанія матиме нижчий рейтинг і програватиме комерційним. Адже пасажири, звичайно, обиратимуть ті умови, які дозволять за менші гроші отримати вищий рівень сервісу", - резюмував Долінце.Із Києва та Львова запустять 5 нових маршрутів в міста Італії та Польщі. Їх навесні 2021-го здійснюватиме авіакомпанія SkyUp.
Источник материала
Оригинальная версия
Поделиться сюжетом